Pagina 1 van 19

HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 16 jan 2014, 19:02
door Ozan_M5
Ik heb een bmw M5 E60 uit 2005. Ongeveer rond 118.000 op de teller. Deze auto schud/trilt bij stationeer draaien. Of de motor warm of koud is maakt niet uit. Wanneer je hoge toeren maakt hoor je zelf los liggende delen in je auto trillen . En wanneer je max toeren hebt bereikt (kickdown) krijg je de melding " reducud power" managment lampje gaat branden.
Ik heb door een vriend de auto laten uitlezen en daar kwam uit;

* verbrandingshapering met uitschakeling van cil.6 t/m cil.10

Wat kan hier de oorzaak van zijn????

Met vriendelijke groet,
Ozan

Ps: maandag 20 januari heb ik afspraak bij BMW dealer. De M5 wordt dan aangesloten aan testbank.

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 16 jan 2014, 20:32
door Atalay
misschien iets met de ontsteking? hoop dat iig niets ergs is!., heb je geen garantie gekregen bij aanschaf van de m5?

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 17 jan 2014, 15:38
door Ozan_M5
Hallo Atalay, ik wist bij aankoop dat er iets was. Maar ik kon het niet laten, ik moest dese auto hebben. Ik heb veel op google gekeken naar mogelijke oorzaak van de storing maar heb bijna geen een geval gezien die exact het zelfde is als die van mijn. Wat ik tot nu toe heb gevonden op google is;

* nokkenas sensor
* karter ventilatie
* scheurtjes is inlaat
* bougie
* bobine
* vanos

Tjah.... Welke is het nu ???? Hoe kan ik het beste alles 1 voor 1 uitsluiten???

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 17 jan 2014, 17:36
door matheeuwissen
Ik zou eerst eens naar de. Bobines en bougies kijken, want je auto geeft misfires

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 17 jan 2014, 18:09
door Ozan_M5
Oke. Maar is het niet vreemd dat een hele rij cilinders(bank) misfire hebben. Ik heb begrepen dat als het aan bougie of bobine zou liggen, dat bv cilinder 4 of 7 misfire hebben.

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 17 jan 2014, 18:15
door tikkie
Hmm, zou mij niets verbazen als een M5 twee ECU's heeft in plaats van 1. Dat zou mogelijk verklaren dat er een hele bank uitvalt. Ik weet dat dit bij de 7-serie ook zo is. Misschien is een van deze Ecu's stuk? Hoe dan ook, ik zou beginnen bij de meest voor de hand liggende zaken, bougies en bobines. Succes.

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 17 jan 2014, 19:22
door Ozan_M5
Maandag gaat de auto naar bmw maraal in zaandam. Ff kijken wat er uit gaat rollen.

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 17 jan 2014, 20:06
door Edgar1234
Ozan_M5 schreef:Maandag gaat de auto naar bmw maraal in zaandam. Ff kijken wat er uit gaat rollen.
Dan raad ik auto molenaar in Heerhugowaard aan... Kan je denk ik morgen ook wel is langs rijden. Echt een goede specialist en goedkoper dan de dealer... En ik durf ook wel te zeggen beter als de dealer..

Ik weet niet waar je woont, maar dat is niet ver van Zaandam...

Waar heb je de auto gekocht ?

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 17 jan 2014, 20:18
door ErwinE60
Heb je geen service historie?
Hoeveel km geeft je service behoefte aan in de Idrive voor je bougies?

Ik ben het met Edgar eens, Sowieso heeft Maaral Zaandam geen goede indruk bij mij achtergelaten aangezien ze een olie lekkage over het hoofd gezien hebben.
Dit werd bij auto molenaar goed opgepakt.

Toen ik bij auto molenaar was, was er ook iemand doorgestuurd bij Maaral vandaan dat laat eigenlijk wel zien waartoe ze in staat zijn bij auto molenaar !

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 17 jan 2014, 20:55
door Ozan_M5
Mijn auto is ingevoerd uit Frankrijk. Ik heb wel notas van bmw dealer. Maar dat allemaal op zn frans.
Ennuhh ik ga zeker morgen naar auto molenaar. Ff kijken wat ze te zeggen hebben.
Heren bedankt voor al het adviesen.

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 17 jan 2014, 21:19
door Edgar1234
Zou ik ook zeker doen!
Succes en hou ons op de hoogte ;)

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 18 jan 2014, 00:07
door Ozan_M5
Jazeker houd ik jullie op de hoogte. Ik hoop dat ze morgen tijd kunnen maken. Alvast allemaal prettig weekend

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 18 jan 2014, 17:41
door Ozan_M5
Heren, vandaag ben ik bij auto molenaar geweest. Heel vriendelijke mensen. Ondanks alle drukte hebben ze me geholpen. Auto is aangesloten aan computer. Volgens hun is het de benzine pomp. Die geeft 3.9-4.0 bar. Terwijl hij 5.5-6 bar moet doen.
Eigelijk ben ik wat opgelucht want als vanos was geweest had het veel meer gekost. Benzine pomp kost €250. Twee uurtjes werk. Uurloon is €60 per uur. Het zijn zeker vakmensen. Je hoort gewoon dat weten waarover ze praten.
Maandag ga ik de benzinepomp bestellen bij bmw, of hebben jullie een ander optie. Daarna laat ik het plaatsen door molenaar.

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 18 jan 2014, 18:37
door Edgar1234
Ozan_M5 schreef:Heren, vandaag ben ik bij auto molenaar geweest. Heel vriendelijke mensen. Ondanks alle drukte hebben ze me geholpen. Auto is aangesloten aan computer. Volgens hun is het de benzine pomp. Die geeft 3.9-4.0 bar. Terwijl hij 5.5-6 bar moet doen.
Eigelijk ben ik wat opgelucht want als vanos was geweest had het veel meer gekost. Benzine pomp kost €250. Twee uurtjes werk. Uurloon is €60 per uur. Het zijn zeker vakmensen. Je hoort gewoon dat weten waarover ze praten.
Maandag ga ik de benzinepomp bestellen bij bmw, of hebben jullie een ander optie. Daarna laat ik het plaatsen door molenaar.
Valt mee dus!

Kan Molenaar hem niet leveren dan?

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Geplaatst: 18 jan 2014, 20:07
door BM-DUB
ik hoop voor je dat het hiermee is opgelost. om eerlijk te zijn zou ik wegblijven bij de BMW dealer met dit soort problemen. met alle respect, maar dealers zijn geschikt voor standaard beurtjes, olie/remmen etc. maar voor écht specialistisch werk moet je niet bij hun zijn. in plaats van een goede, uitgebreide diagnose te stellen komen ze met een reparatievoorstel waarbij je halve auto vervangen moet worden volgens hun :gek: .