Stationair bij koude motor 2 min slecht lopen.
Stationair bij koude motor 2 min slecht lopen.
hallo,
Sinds afgelopen week loopt mijn auto stationair wa minder bij een koude motor, en ook bij optrekken hapert hij af en toe.. Als de auto volledig warm is heb ik er geen last van.. Nu had ik vorig weekend een kapotte stuurpomp, dus toen ik ging kijken onder de motorkap lag de stekker die in het luchtfilter of lmm zit eraf.. Deze heb ik erop gezet en sindsdien loopt hij minder.. De stekker heb ik eergister weer los gehaald en sindsdien zijn de problemen weg.. Maar ik lees overal dat de auto wel met de stekker erop moet zitten.. Nu denk ik zelf dat de lmm kapot is, maar zeker weten doe ik het niet..
Weet iemand hier iets van of heeft hetzelfde probleem gehad..? Zou graag geholpen worden.
Bedankt allemaal alvast..
Sinds afgelopen week loopt mijn auto stationair wa minder bij een koude motor, en ook bij optrekken hapert hij af en toe.. Als de auto volledig warm is heb ik er geen last van.. Nu had ik vorig weekend een kapotte stuurpomp, dus toen ik ging kijken onder de motorkap lag de stekker die in het luchtfilter of lmm zit eraf.. Deze heb ik erop gezet en sindsdien loopt hij minder.. De stekker heb ik eergister weer los gehaald en sindsdien zijn de problemen weg.. Maar ik lees overal dat de auto wel met de stekker erop moet zitten.. Nu denk ik zelf dat de lmm kapot is, maar zeker weten doe ik het niet..
Weet iemand hier iets van of heeft hetzelfde probleem gehad..? Zou graag geholpen worden.
Bedankt allemaal alvast..
- erikselhorst
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 17:48
- Locatie: Zwolle
Re: Stationair bij koude motor 2 min slecht lopen.
Zonder een aangesloten lmm loopt je auto rijker, omdat er geen waardes doorgegeven worden om de zuurstof/brandstof verhouding optimaal te krijgen. Het verbruik neem daarentegen wel toe. Is dit niet opgevallen?
De kans is erg groot dat je lmm kapot is. Zijn redelijke dure sensoren, maar een beetje googlen bespaart een hoop geld.
Tip: koop geen originele Bosch (Hier zijn de meningen over verdeeld, maar ik heb er 2x 1 moeten vervangen en ik heb er nog nooit problemen mee gehad)
De kans is erg groot dat je lmm kapot is. Zijn redelijke dure sensoren, maar een beetje googlen bespaart een hoop geld.
Tip: koop geen originele Bosch (Hier zijn de meningen over verdeeld, maar ik heb er 2x 1 moeten vervangen en ik heb er nog nooit problemen mee gehad)
Re: Stationair bij koude motor 2 min slecht lopen.
Besankt voor de snelle reactie.. Nu had ik zelf eigenlijk het idee dat het verbruik zonder lmm stekker iets minder is als normaal.. Is het een beetje zelf te vervangen of kan ik
Beter langs een garage gaan.. Heb zelf wel alles om het te vervangen qua werkplaats en gereedschap, alleen heb ik natuurlijk geen laptop om de bmw uit te lezen.. Is dit wel nodig bij een nieuwe lmm..?
Beter langs een garage gaan.. Heb zelf wel alles om het te vervangen qua werkplaats en gereedschap, alleen heb ik natuurlijk geen laptop om de bmw uit te lezen.. Is dit wel nodig bij een nieuwe lmm..?
- erikselhorst
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 17:48
- Locatie: Zwolle
Re: Stationair bij koude motor 2 min slecht lopen.
Zowel bij een benzine als diesel motor, is het makkelijk zelf te doen! Google even voor een paar DIY's
Re: Stationair bij koude motor 2 min slecht lopen.
Okee bedankt voor de tips.. Ik zal eens googlen voor eenhandleiding.. Hoop dat erna het euvel verholpen is.
Re: Stationair bij koude motor 2 min slecht lopen.
koop zo'n sensor apart en niet samen met de behuizing, met behuizing is het iets van 280 euro en de sensor apart is in de aard van 70 euro. denk zelfs dat je de bosch alleen compleet kan kopen, sensor en omhuizing , dus daar loopt het straatje dood voor mij.
voor mijn n42 blok heb ik een pierburg gekocht van 70 euro en die pastte zo in m'n bosch lmm behuizing.
dus zoals hierboven al vermeld , doe wat research.
voor mijn n42 blok heb ik een pierburg gekocht van 70 euro en die pastte zo in m'n bosch lmm behuizing.
dus zoals hierboven al vermeld , doe wat research.
Re: Stationair bij koude motor 2 min slecht lopen.
zoals hierboven beschreven,
mijn lmm heb ik besteld via ebay in duitsland (wel de originele bmw nummers goed controleren!!)
zijn 130,- ipv de 280 die hier boven genoemd wordt.
Bij dealer was deze over de 300,- je kan ook even bellen naar wat bmw specialisten. maar in NL moet je m wel kunnen vinden voor 210,-.
Mijn mening: koop geen vervangingsonderdelen maar gewoon origineel Bosch, het is geen lullig onderdeeltje maar een essentieel onderdeel voor je motormanagement en aansturing!!
mijn lmm heb ik besteld via ebay in duitsland (wel de originele bmw nummers goed controleren!!)
zijn 130,- ipv de 280 die hier boven genoemd wordt.
Bij dealer was deze over de 300,- je kan ook even bellen naar wat bmw specialisten. maar in NL moet je m wel kunnen vinden voor 210,-.
Mijn mening: koop geen vervangingsonderdelen maar gewoon origineel Bosch, het is geen lullig onderdeeltje maar een essentieel onderdeel voor je motormanagement en aansturing!!
Laatst gewijzigd door dave1602 op 27 jan 2014, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.g.
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
Dave
'74 1602 Sahara beige, ong 150pk. (funmobiel)
'01 E46 320D Touring Executive. (daily drive)
- erikselhorst
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 17:48
- Locatie: Zwolle
Re: Stationair bij koude motor 2 min slecht lopen.
Zonder dat we nu een discussie gaan krijgen over 'origineel' Bosch of 'immitatie' Pierburg. Maar de prijs van 2 Pierburgs kun je 1 Bosch kopen. De behuizing is het verschil... Kwaliteitsverschil heb ik nog nooit gemerkt.