E21 - 315
Geplaatst: 30 jan 2014, 18:37
Op aanraden van mede-leden en om mezelf bezig te houden nu m'n plaatje in de stalling staat, zal ik dan maar meteen een showroom-etje openen voor mijn E21.
M'n auto betreft een Alpin-Weisse E21 315 originele 1600 4-cylinder carburateur. De auto is in ontzettend goede staat, volledig hard zowel op de panelen als het onderstel en heeft van de vorige eigenaar twee mooie ledere E36 voorstoelen gekregen. De Achterbank is opnieuw bekleed (ook leder) en de deurpanelen zijn vervangen. De auto is verlaagd en staat op alpina wielen (waarschijnlijk imitatie, iemand hier een gegronde mening over met uitleg?). De auto heeft een originele kilometerstand van iets meer als 80.000 kilometers (80290 geloof ik). Het onderstel is volledig opnieuw "berubberd".
Hieronder wat foto's van net voordat ik m in de stalling heb gezet. Hier is ie nog niet echt gewassen
Er zijn nog enkele dingen die ik aan de auto wil doen. Mochten er mensen zijn met tips, dan hoor ik dat graag!
- Het digitale klokje in het dashboard werkt niet naar behoren. De tijd wordt alleen geteld wanneer de auto op contact staat. Lijkt me een bekabelings probleempje, heb echter nog geen schema hiervan kunnen vinden. Hulp wordt hier gewaardeerd!
- De kofferbak is niet enorm netjes, ben al flink aan de slag geweest hierin, wat een hoop verbeterde, maar wil dit graag nog een stapje verder nemen.
- Ik weet dat een zwak plekje van de E21's roestvorming bij de achter-zijruiten is. Deze wil ik er graag een keer uitnemen om hier naar te kijken en eventueel wat preventieve maatregelen te nemen.
- Ik ben er nog niet over uit of ik de spoiler mooi vindt. Wat vinden jullie?
- Ik overweeg om, als al het andere klaar is, het blokje misschien te ruilen voor een nieuwere M10 1800 voor net wat meer vermogen. Mee eens, of is dit godslaster?
Ik ben van plan de auto mee te nemen naar de zomerwielen meeting
M'n auto betreft een Alpin-Weisse E21 315 originele 1600 4-cylinder carburateur. De auto is in ontzettend goede staat, volledig hard zowel op de panelen als het onderstel en heeft van de vorige eigenaar twee mooie ledere E36 voorstoelen gekregen. De Achterbank is opnieuw bekleed (ook leder) en de deurpanelen zijn vervangen. De auto is verlaagd en staat op alpina wielen (waarschijnlijk imitatie, iemand hier een gegronde mening over met uitleg?). De auto heeft een originele kilometerstand van iets meer als 80.000 kilometers (80290 geloof ik). Het onderstel is volledig opnieuw "berubberd".
Hieronder wat foto's van net voordat ik m in de stalling heb gezet. Hier is ie nog niet echt gewassen
Er zijn nog enkele dingen die ik aan de auto wil doen. Mochten er mensen zijn met tips, dan hoor ik dat graag!
- Het digitale klokje in het dashboard werkt niet naar behoren. De tijd wordt alleen geteld wanneer de auto op contact staat. Lijkt me een bekabelings probleempje, heb echter nog geen schema hiervan kunnen vinden. Hulp wordt hier gewaardeerd!
- De kofferbak is niet enorm netjes, ben al flink aan de slag geweest hierin, wat een hoop verbeterde, maar wil dit graag nog een stapje verder nemen.
- Ik weet dat een zwak plekje van de E21's roestvorming bij de achter-zijruiten is. Deze wil ik er graag een keer uitnemen om hier naar te kijken en eventueel wat preventieve maatregelen te nemen.
- Ik ben er nog niet over uit of ik de spoiler mooi vindt. Wat vinden jullie?
- Ik overweeg om, als al het andere klaar is, het blokje misschien te ruilen voor een nieuwere M10 1800 voor net wat meer vermogen. Mee eens, of is dit godslaster?
Ik ben van plan de auto mee te nemen naar de zomerwielen meeting