BMW E46 320D Nov 2002 110KW Valt vrij regelmatig uit
Geplaatst: 08 feb 2014, 19:56
Hallo Beste mensen op dit forum.
Aangezien ik in het verleden had dat mijn motor eens afsloeg, ruim 2 jaar geleden heb ik deze bij een kennis de wagen laten uitlezen.
Gezien ik sindsdien geen problemen meer ondervond, heb ik de foutcodes laten resetten om de motorlamp uit te hebben voor de keuring.
Echter een jaar terug wilde de wagen niet starten en liet ik mij naar de officiele BMW dealer slepen.
Ik kreeg maar een rekening van 130 euro waar vermeld op stond dat de dradenboom bij injector 4 is gerepareerd.
Nu heb ik echter dat de wagen zo nu en dan wel start maar bij het ineens intrappen van het gas valt deze direct uit en bij langzaam intrappen kan ik hem in toeren krijgen tot net voor 3000 toeren en valt de motor weer uit. Desondanks valt deze ook tijdens stationair sporadisch uit.
Gek genoeg gebeurd dit terwijl ik er net een nieuwe koppeling en drukgroep heb in gezet en geeft opeens bovenstaande kuren.
Kan uiteraard toeval van het moment zijn maar de vraag is wie kan mij helpen met de toegevoegde foutcodes.
4B10 Rustige loop regeling Correctiehoeveelheid te groot
3F01 Ladedruksensor onderbreking/massasluiting
3F03 Ladedruksensor plausibiliteit atmosfeerduksensor
4063 atmosferisch druksensor (ECU) foutief
Wat kan ik als beste mee beginnen om te vervangen om mijn probleem te verhelpen.
Wat betekent, of staat de code voor. (dus welke sensoren of onderdelen hebben hiermee te maken)
Ladedruksensor en atmosfeerdruksensor worden vaker aangegeven, moeten deze vervangen worden of kan de waarde ook fout zijn door bijvoorbeeld een defecte luchtmassa meter?
Ik hoor de benzine pomp lopen, ik neem aan dat dit ook de hogedrukpomp is? Ik hoor graag jullie mening en zal ook netjes plaatsen wat het probleem geweest is als het verholpen is!
MVG Bas
Aangezien ik in het verleden had dat mijn motor eens afsloeg, ruim 2 jaar geleden heb ik deze bij een kennis de wagen laten uitlezen.
Gezien ik sindsdien geen problemen meer ondervond, heb ik de foutcodes laten resetten om de motorlamp uit te hebben voor de keuring.
Echter een jaar terug wilde de wagen niet starten en liet ik mij naar de officiele BMW dealer slepen.
Ik kreeg maar een rekening van 130 euro waar vermeld op stond dat de dradenboom bij injector 4 is gerepareerd.
Nu heb ik echter dat de wagen zo nu en dan wel start maar bij het ineens intrappen van het gas valt deze direct uit en bij langzaam intrappen kan ik hem in toeren krijgen tot net voor 3000 toeren en valt de motor weer uit. Desondanks valt deze ook tijdens stationair sporadisch uit.
Gek genoeg gebeurd dit terwijl ik er net een nieuwe koppeling en drukgroep heb in gezet en geeft opeens bovenstaande kuren.
Kan uiteraard toeval van het moment zijn maar de vraag is wie kan mij helpen met de toegevoegde foutcodes.
4B10 Rustige loop regeling Correctiehoeveelheid te groot
3F01 Ladedruksensor onderbreking/massasluiting
3F03 Ladedruksensor plausibiliteit atmosfeerduksensor
4063 atmosferisch druksensor (ECU) foutief
Wat kan ik als beste mee beginnen om te vervangen om mijn probleem te verhelpen.
Wat betekent, of staat de code voor. (dus welke sensoren of onderdelen hebben hiermee te maken)
Ladedruksensor en atmosfeerdruksensor worden vaker aangegeven, moeten deze vervangen worden of kan de waarde ook fout zijn door bijvoorbeeld een defecte luchtmassa meter?
Ik hoor de benzine pomp lopen, ik neem aan dat dit ook de hogedrukpomp is? Ik hoor graag jullie mening en zal ook netjes plaatsen wat het probleem geweest is als het verholpen is!
MVG Bas