brandstof verbruik

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Robin76

brandstof verbruik

Bericht door Robin76 » 09 feb 2014, 13:56

hallo,

ik heb eens een vraagje want weet zelf niet hoe en wat hierover:

ten eerste mijn brandstofmeter doet het niet meer, als ik de accupolen loshaal en later weer vastzet zodat de auto zich reset dan doet ie het weer even tot de helft dan(als ie vol is dan geeft ie toch maar halfvol aan) maar dan als ik weer tank dan blijft ie op het punt staan waar ie voor het laatst stond en blijft ie zakken tot ie op 0 staat net zoals je je tank leeg rijdt en vervolgens blijft ie dan weer op 0 staan.
ik kan ook op mijn boordcomputer niet zien hoeveel ik nog kan rijden want dat staat dan ook op 0.

en het tweede is het volgende:

ik heb 2 weken geleden de auto volgetankt waarmee ik ongeveer 330 km heb gereden(de tank was niet leeg), toen heb ik vorige week er wat benzine bij getankt, ongeveer 18/19 liter waarmee ik maar 190 km gereden heb dus dan zou je zeggen dat de tank nog redelijk vol moet zijn. maar gisteren ging ik tanken omdat een eind moest rijden en ineens bij 57 liter stopte ie nog niet, het lijkt mij sterk dat de auto zoveel zuipt dat ie ineens bijna leeg is. bij de tank zelf lekt ie niet, er is geen schade van eventuele benzine diefstal, zou het kunnen dat de auto op een ander punt benzine lekt? of zou het kunnen dat er iets mis was met die pomp waar ik getankt heb?, dat de pomp geen brandstof gegeven heeft ofzo?

want toen ik thuis kwam heb ik weer even de accupolen losgehad om te resetten waardoor ik wel kon zien hoeveel benzine er op dat moment inzat en dat was net onder de helft(was naar Dordrecht heen en weer geweest vanaf Vlissingen en bij Rilland getankt).

als ik het zo bereken van de afgelopen 2 weken kom ik ook net onder de helft uit, bij een volle tank 330 km gereden zal ie net boven de helft staan, toen 19 liter getankt(was ie niet helemaal vol) dus denk bijna vol geweest en als ik dan de tankbeurt van gisteren even niet meereken heb ik ongeveer 390 gereden na die tankbeurt van vorige week en dan zou ie ook ongeveer onder helft zitten....

hoop dat ik het niet te ingewikkeld geschreven heb en dat iemand hier iets over weet,het gaat trouwens om een E46 323Ci

iig bedankt alavst

mvg Robin

henry12

Re: brandstof verbruik

Bericht door henry12 » 09 feb 2014, 16:39

Ik denk dat je pomp in de tank niet jofel is hier zit namelijk ook je vlotter in voor je brandstof pijl

Robin76

Bericht door Robin76 » 09 feb 2014, 18:13

zou het kunnen dat het alleen de vlotter is? er is een jaar geleden een nieuwe pomp ingegaan

streamline

Bericht door streamline » 09 feb 2014, 21:10

Een van de twee tankvlotters is overleden, ik heb hetzelfde probleem gehad.

Oplossing: uit laten lezen, dan is de kapotte tankvlotter aan te wijzen. De bestuurderskant heeft alleen een vlotter en kost €75 oid nieuw bij de dealer.

De andere kant is de pomp en vlotter in een en kost aanzienlijk meer.

Joostb

Bericht door Joostb » 09 feb 2014, 21:42

Mocht het de vlotter zijn,

tip, nieuw origineel BMW; http://www.offenga.nl/webshop/opruiming ... ensor-e46/

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”