Serienummer automaat controleren origineel af fabriek?
Geplaatst: 14 feb 2014, 11:16
Waar en hoe kan ik controleren of de automaat die onder mijn auto hangt de "originele" is. Dus of deze af fabriek is geleverd of dat ik een onder heb hangen die afkomstig is van een andere auto.
Even het verhaal in het kort:
Vorig jaar Juli een auto op het oog in duitsland met kapotte automaat. Deze willen kopen maar was net te laat, auto was net verkocht. In november vorig jaar huidige bmw gekocht in duitsland. Achteraf blijkt dit nu diezelfde te zijn met die kapotte automaat. In de tussentijd is dus de automaat door iemand "gerepareerd" en daarna ingeruild bij een garage, welke hem weer heeft doorgeschoven naar een handelaar waar wij hem uiteindelijk van hebben gekocht.
Ik had nog het emailtje van de eigenaar (die hem aanbood met een kapotte automaat) bewaard en hem gevraagd of hij mij kan vertellen wat er dan kapot was. Dit wist hij niet, heeft hem verkocht omdat hij er geen geld aan uit wilde geven.
Vanmorgen bij Autrans geweest omdat het toerental nogal schommelt bij diverse snelheden en de lock-up niet goed werkt. Conclusie is dus revisie van de koppelomvormer a 1000 eur excl. Btw.....
hij schakelt volgens hun nog wel goed, maar houdt het niet goed vast en schiet dan plots omhoog in de toeren.
Voordat ik zoveel geld ga uitgeven aan een koppelomvormer wil ik eigenlijk eerst achterhalen of dit de originele automaat is en niet eentje die wellicht van een andere auto komt en dus misschien veel meer heeft gedraaid dan de 143.000 die op mijn teller staat.....want dan is het wellicht zonde om alleen de koppelomvormer te doen maar als de rest ook binnenkort aan een revisie toe is.
Maar als blijkt dat dit de originele is dan kan de rest nog niet echt versleten zijn en hoeven we alleen de koppelomvormer te laten reviseren.
Iemand een idee?
Even het verhaal in het kort:
Vorig jaar Juli een auto op het oog in duitsland met kapotte automaat. Deze willen kopen maar was net te laat, auto was net verkocht. In november vorig jaar huidige bmw gekocht in duitsland. Achteraf blijkt dit nu diezelfde te zijn met die kapotte automaat. In de tussentijd is dus de automaat door iemand "gerepareerd" en daarna ingeruild bij een garage, welke hem weer heeft doorgeschoven naar een handelaar waar wij hem uiteindelijk van hebben gekocht.
Ik had nog het emailtje van de eigenaar (die hem aanbood met een kapotte automaat) bewaard en hem gevraagd of hij mij kan vertellen wat er dan kapot was. Dit wist hij niet, heeft hem verkocht omdat hij er geen geld aan uit wilde geven.
Vanmorgen bij Autrans geweest omdat het toerental nogal schommelt bij diverse snelheden en de lock-up niet goed werkt. Conclusie is dus revisie van de koppelomvormer a 1000 eur excl. Btw.....

Voordat ik zoveel geld ga uitgeven aan een koppelomvormer wil ik eigenlijk eerst achterhalen of dit de originele automaat is en niet eentje die wellicht van een andere auto komt en dus misschien veel meer heeft gedraaid dan de 143.000 die op mijn teller staat.....want dan is het wellicht zonde om alleen de koppelomvormer te doen maar als de rest ook binnenkort aan een revisie toe is.
Maar als blijkt dat dit de originele is dan kan de rest nog niet echt versleten zijn en hoeven we alleen de koppelomvormer te laten reviseren.
Iemand een idee?