Pagina 1 van 5

m52b28

Geplaatst: 17 feb 2014, 14:16
door barry2830
Ik heb een probleem, en hoop dat iemand mijn kan helpen.
Ik ben dus een m52b28 aan het in bouwen in een e21.
Ik heb een bak van een m20 er achter voor de kmteller motorsteunen van een m20, de aircopomp verwijdert en de stuurbekrachtiging verwijdert.
Maar nu komt het, het aansluiten van de motor.
Weet iemand of er een schema bestaat of weet iemand welk nummers op de stekkers waar van zijn??
En of van de e21 ook een schema van is.
Ik kan van de oude motor de kabelboom wel open snijden en alles volgen waar ze heen gaan eventueel.
Ik hoor het graag en zou je erg dankbaar zijn ;)

Re: m52b28

Geplaatst: 17 feb 2014, 14:19
door ec230n
Schema 3 serie heb ik. Wel even bouwjaar en autotype. voor e21 zal ik even moeten kijken. Ook hiervan heb ik dan type en bouwjaar nodig.

Re: m52b28

Geplaatst: 17 feb 2014, 19:29
door barry2830
Wat ik weet is dat de m52 uit een e36 komt en als ik me niet vergis uit 95.
de e21 komt uit 79 en was een 323i.
Ik hoop dat je hier genoeg info aan hebt.
Als het niet zo is moet je het even laten weten dan ga ik er achter aan als het lukt.

Re: m52b28

Geplaatst: 17 feb 2014, 21:54
door matheeuwissen
De auto komt denk ik uit 1996, want volgens mij was de M52 er nog niet in 1995...

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1996% ... Manual.pdf

Hier voor de M52.

Je hebt schema 1210.17 nodig.

Zoals ik het zie is Pin 29 vanaf de computer het belangrijkst. Dit is de ignition siwtch.

Re: m52b28

Geplaatst: 17 feb 2014, 22:08
door ec230n
oke, deel 1 heb je al. 1979 heb ik nog niet gevonden

Re: m52b28

Geplaatst: 17 feb 2014, 22:21
door matheeuwissen

Re: m52b28

Geplaatst: 18 feb 2014, 21:04
door barry2830
Dank jullie wel heren ik ben jullie erg dankbaar, alleen jammer dat het in het Engels is ik ben er erg slecht in maar ik denk dat ik wel een heel eind ga komen.
;-)

Re: m52b28

Geplaatst: 21 feb 2014, 19:31
door barry2830
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch niet helemaal uitkom, ik heb van dag de stekkers goed bekeken en de nummer opgeschreven en de kleuren draad daar bij gezet.
Als ik het hier erop zet kan niemand mij de verder helpen??

Ik heb ook wat foto's en nummers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me beter had moeten verdiepen in het werk, niet in het inbouwen maar meer de elektronica ik ben er niet in thuis.

Re: m52b28

Geplaatst: 21 feb 2014, 19:51
door matheeuwissen
De linkse kabel is van de 2.8? Rechts van de auto zelf?

Je moet de kabels doormeten. Pin 49 van je computer staat in verbinding met een van de aansluitingen van de ronde stekker. Deze moet aan de contact stekker van de auto zelf. De auto zelf moet zo achter te komen zijn, want hier zullen niet veel draden aanzitten.

Zit er een ews bij de motor?

Re: m52b28

Geplaatst: 21 feb 2014, 20:58
door barry2830
allebei de stekkers zijn van de motor.
1 stekker zijn zit bijna vol pinnen.
de 2e stekker 4 pinnen.
Wat is een ews?
en ignition siwtch.?

Re: m52b28

Geplaatst: 21 feb 2014, 21:03
door matheeuwissen
Ews schakelt je motor vrij zodat hij start. Hiervoor heb je ook de sleutel bij de motor nodig en de ring die de code uitleest.

Re: m52b28

Geplaatst: 22 feb 2014, 10:05
door barry2830
Nee deze heb ik er niet bij, ik heb alleen de computer.
Is er niet een manier dat ik dit kan omzeilen ofzo??

Re: m52b28

Geplaatst: 22 feb 2014, 11:24
door matheeuwissen
Je kunt je ews uit laten programmeren. Kost rond de 300. Volgens mij doet braspenning dit. Je kunt ook een computer met ews en sleutel opzoeken.

Re: m52b28

Geplaatst: 22 feb 2014, 11:30
door barry2830
Houd dat in dat ik de contactsleutel moet verbouwen???

Re: m52b28

Geplaatst: 22 feb 2014, 14:39
door matheeuwissen
Nee je kunt de sleutel die bij de computer en ews hoort aan de uitlees ring tapen. Op deze manier leest hij de code uit de sleutel. Je kunt de auto dan starten met je normale contactslot.