318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
Geplaatst: 11 mar 2014, 20:13
Beste BMW liefhebbers,
Ik rij een 318i e46 uit 2002 met ong 146.000 op de teller.
Ik heb onlangs me tank bijna leeg gereden. Ik weet niet of dit er maar enigszins mee te maken heeft maar meld het evengoed. Ik heb de tank volgegooid en ben verder gereden. Plotsklaps valt alle vermogen weg en begint het motorblokje en EML op me dashboard te branden(hij valt echt gewoon uit) als ik hem dan meteen probeer te starten doet ie niks meer totdat ik ff wacht en hem opnieuw start. Op dat moment rijdt ie gewoon weer alsof er niks aan de hand is(alle lampjes uit en rijden maar). Ik heb de auto een grote beurt laten geven dus filters,bougies etc etc. Nu heb ik +/- 400 km gereden en begint het gelul weer.Rijden eml en motorblok brandt en valt gewoon uit..ff wachten en gewoon alles weer doen. soms blijft EML branden maar rijdt ie wel gewoon normaal. Toen heb ik de comp laten resetten en weer geprobeerd. Bmw bleef het weer ff doen en hoppa weer het gelul. Weer laten uitlezen waarbij dit op het scherm kwam.
2793 gasklep-versteleenheid
regelbereik
gasklepmechanisme klemt kort.
2792 gasklep-positiesensor
positie-afwijking
27B8 inlaatbuis-verschildruk
signaal niet logisch
281E zuigbuis-omschakeling
defect/onderbreking/kortsluiting
277C stuurapparaat microprocessor
reset regeleenheiden.
Nou heb ik een nieuw gasklephuis gekocht en erin laten zetten en hoopte dat het daarmee over was. Nou stond op het doosje dat de gasklep opnieuw ingelezen moet worden. Heb ik niet gedaan omdat de comp op dat moment niet aanwezig was. Toch ben ik een stukje gaan rijden en ja hoor valt weer uit en nou brand alleen het EML nog. Op deze manier ben ik langzaam aan het leeglopen qua uitlezen,monteren etc etc. Nou moet ik wel zeggen dat we morgen bij de comp kunnen om hem (again) te laten resetten. Ik heb er een hard hoofd in dat na het resetten en inlezen hij het gaat doen.
Iemand suggesties of tips waar het euvel evt kan zitten want zoals ik al zei loop ik langzaam leeg op deze manier...
Bij voorbaat dank,
Richard.
Ik rij een 318i e46 uit 2002 met ong 146.000 op de teller.
Ik heb onlangs me tank bijna leeg gereden. Ik weet niet of dit er maar enigszins mee te maken heeft maar meld het evengoed. Ik heb de tank volgegooid en ben verder gereden. Plotsklaps valt alle vermogen weg en begint het motorblokje en EML op me dashboard te branden(hij valt echt gewoon uit) als ik hem dan meteen probeer te starten doet ie niks meer totdat ik ff wacht en hem opnieuw start. Op dat moment rijdt ie gewoon weer alsof er niks aan de hand is(alle lampjes uit en rijden maar). Ik heb de auto een grote beurt laten geven dus filters,bougies etc etc. Nu heb ik +/- 400 km gereden en begint het gelul weer.Rijden eml en motorblok brandt en valt gewoon uit..ff wachten en gewoon alles weer doen. soms blijft EML branden maar rijdt ie wel gewoon normaal. Toen heb ik de comp laten resetten en weer geprobeerd. Bmw bleef het weer ff doen en hoppa weer het gelul. Weer laten uitlezen waarbij dit op het scherm kwam.
2793 gasklep-versteleenheid
regelbereik
gasklepmechanisme klemt kort.
2792 gasklep-positiesensor
positie-afwijking
27B8 inlaatbuis-verschildruk
signaal niet logisch
281E zuigbuis-omschakeling
defect/onderbreking/kortsluiting
277C stuurapparaat microprocessor
reset regeleenheiden.
Nou heb ik een nieuw gasklephuis gekocht en erin laten zetten en hoopte dat het daarmee over was. Nou stond op het doosje dat de gasklep opnieuw ingelezen moet worden. Heb ik niet gedaan omdat de comp op dat moment niet aanwezig was. Toch ben ik een stukje gaan rijden en ja hoor valt weer uit en nou brand alleen het EML nog. Op deze manier ben ik langzaam aan het leeglopen qua uitlezen,monteren etc etc. Nou moet ik wel zeggen dat we morgen bij de comp kunnen om hem (again) te laten resetten. Ik heb er een hard hoofd in dat na het resetten en inlezen hij het gaat doen.
Iemand suggesties of tips waar het euvel evt kan zitten want zoals ik al zei loop ik langzaam leeg op deze manier...
Bij voorbaat dank,
Richard.