HD Camera's voor een reis.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
frazz

HD Camera's voor een reis.

Bericht door frazz » 12 mar 2014, 13:22

Hallo!

Heeft iemand ervaring in het plaatsen van camera's in en rondom de auto?
Ik ga dit zomer op reis naar een land met veel berglandschap en wel dit graag vast leggen.

Er zijn een aantal dingen die me bezig houden, bijv;

- "Wat voor camera's wil je hebben?"
- "Waar zou je die willen plaatsen?"
- "Wat voor functies moet zo een camera moeten hebben?" (Denk aan GPS, Motion detection etc)

Ik vroeg me af of ik ook een camera extern kan plaatsen, op de zijspiegel of kofferbak o.i.d.

Heeft iemand ervaring hiermee of tips?
Ik hoor het graag! B.v.d. :)

Ralph

Re: HD Camera's voor een reis.

Bericht door Ralph » 13 mar 2014, 09:59

Het gaat er ook om wat jij wilt vastleggen.
Een van de beste action camera tegenwoordig (en zeker ook de duurste) is de Gopro Hero 3+ (zilver of zwart edition).
Je kan live beelden zien op je telefoon (gopro app) en je kan de camera bedienen.
Zeker handig als je de camera buiten hebt, dan kan je nog van in de auto alles nog instellen en foto's schieten of videos opnemen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Ramon4R6

Bericht door Ramon4R6 » 13 mar 2014, 12:04

Er zijn accessoires verkrijgbaar voor (o.a.) GoPro waarmee je de GoPro kan demonteren op de buitenzijde van de auto d.m.v. een zuignap (zelfde principe van TomTom houder op de voorruit).

Zelf recent een GoPro 3+ aangeschaft i.v.m. wintersport en vakanties. Ben er tot heden zeer over te spreken! Al zijn er natuurlijk genoeg andere HD camera's op de markt.

frazz

Bericht door frazz » 14 mar 2014, 12:33

Ralph schreef:Het gaat er ook om wat jij wilt vastleggen.
Een van de beste action camera tegenwoordig (en zeker ook de duurste) is de Gopro Hero 3+ (zilver of zwart edition).
Je kan live beelden zien op je telefoon (gopro app) en je kan de camera bedienen.
Zeker handig als je de camera buiten hebt, dan kan je nog van in de auto alles nog instellen en foto's schieten of videos opnemen.

Hallo Ralph,

Ik heb de GoPro bekeken en inderdaad, het is een geweldige camera.
Hoe goed is de beeldstabilisator (software matig dan)?

Wat ik wil vast leggen is de rit onderweg naar het land toe, Marokko, via de veerboot in Almeria.
Ik ben ook van plan te backpacken door de bergen en wil dus ook deze wandelingen filmen, ik wil namelijk wat mooie watervallen en ruines bezoeken, ook wat mooie uitzichten vanuit de berg, prachtige beelden leveren dat op.
Ik ga dus ook door de bergen rijden met mijn 520, en wil dit dus ook filmen, dit levert vast erg mooie filmpjes op.

Ik zoek dus een camera voor in de auto en eentje die ik overal mee kan nemen, het kan natuurlijk èèn dezelfde zijn die je makkelijk kan bevestigen in de auto en los mee kan nemen.

Ik zie ook wel iets in een camera stabilisator (hardware matig), zie afbeelding:

Afbeelding

Dit is het verschil met stabilisator en zonder:
http://youtu.be/la3SjBQzzdc

Aldus, de GoPro heeft ook mijn smaak te pakken, behalve de smaak van het prijskaartje, maar dan heb je wel wat, eerlijk = eerlijk.

Ik vraag me ook af waar ik in de auto het zou moeten monteren en wat de breedte van de hoek is volgens http://www.videocamerashop.nl is bij 1080p-resolutie de beelden slechts in 127 graden beeldhoek. Bij 720p schiet hij wel in de volle 170 graden beeldhoek.

groetjes.

Ralph

Bericht door Ralph » 14 mar 2014, 13:04

Als je echt mooie beelden wilt maken van de watervallen ed dan koop je een Phanton Vision.
Kost 1000 euro inclusief camera. Maar dan kan je ook filmen van 300 meter hoog ;)

Afbeelding
Ik heb mijn Gopro zo hangen:
Afbeelding
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

frazz

Bericht door frazz » 16 mar 2014, 11:45

Ramon4R6 schreef:Er zijn accessoires verkrijgbaar voor (o.a.) GoPro waarmee je de GoPro kan demonteren op de buitenzijde van de auto d.m.v. een zuignap (zelfde principe van TomTom houder op de voorruit).

Zelf recent een GoPro 3+ aangeschaft i.v.m. wintersport en vakanties. Ben er tot heden zeer over te spreken! Al zijn er natuurlijk genoeg andere HD camera's op de markt.
Hoi Ramon,

Dank voor je feedback, je hebt me wel geïnspireerd, ik heb inderdaad gekeken naar de GoPro, maar ik was mezelf niet als ik niet minimaal 3 action cams zou onderzoeken.

Zo heb ik de GoPro Hero 3, Sony Action HDR-AS30V, Countour +2 en HD Drift.
Na meerdere reviews is de action cam van Sony steeds weer als winnaar uit de bus gekomen voor mijn behoeftes.
Het zou niet eerlijk zijn als ik niet zou vertellen wat dan mijn wensen zijn in een action cam.

Waar ik naar keek is, geluid (mic), beeld bij onderbelichting, kleurensterkte, functies en accessoires.

Ik ga met de 5 serie door Luxemburg, Frankrijk, Spanje en Marokko (door de bergen) toeren.
Na wat nadenken heb ik het idee gekregen om de action cam aan de zijspiegels te monteren, ook middels een zuignap aan de voorruit een aan een telescopische stok (ach, misschien neem ik wel een telescopische greep van een swiffer van de action, bijv).

@ Ralph, daar heb ik ook aan gedacht, en is inderdaad super leuk! Dit wilde ik doen.
Maar ga het uit stellen voor de volgende vakantie (anders zit ik over mijn budget heen ;) )
Maar misschien ga ik een parachute maken zodat ik het gecontroleerd kan laten vallen van bepaalde hoogtes.

PS: Jouw auto lijkt sprekend op die van mij ;)

frazz

Bericht door frazz » 31 mar 2014, 14:51

Status update:

Ik heb nu de Sony AS30 gekocht, het het is een super cam.
Handig in gebruik, professioneel beeld en uitstekende beeld stabilisatie.

Handig in gebruik en je kan via een app op je smartphone (Android en IPhone) de camera bedienen via wifi.
Erg tevreden, ik ga deze ook in de auto gebruiken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”