Verlagings veren achter plaatsen
Verlagings veren achter plaatsen
Beste leden kan iemand mij een beetje uitleggen hoe ik m'n achter veren kan vervangen heb geen ervaring met bmw dus vandaar heb gister de voorkant proberen te vervangen maar dat is mislukt de zijn krom en er ontbrak een boutje dus hoop dat iemand mij een beetje kan uitleggen hoe of wat
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Veren achter is heel simpel, auto omhoog, wiel eraf, en je kunt de veer er zo tussenuit pakken!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Thanks voor de snelle reactie das wel heel makelijk
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Ho ho, dat is niet altijd het geval. Verschilt per veer/schokbrekers combinatie uiteraard.
Wiel eraf, schokbrekers los en het zooitje wat omlaag helpen en dan kan je de veer ertussen uit halen. Soms komt hij er zo uit, en soms is het wat wrikken.
Als je veer los zit Dcreator hoop ik niet dat je auto een X te ver uitveert en je veer ertussen vandaan wipt of kantelt.
Wiel eraf, schokbrekers los en het zooitje wat omlaag helpen en dan kan je de veer ertussen uit halen. Soms komt hij er zo uit, en soms is het wat wrikken.
Als je veer los zit Dcreator hoop ik niet dat je auto een X te ver uitveert en je veer ertussen vandaan wipt of kantelt.
One life, live it!
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Bedankt voor de reactie het is idd niet zo heel makelijk moet eerst de demper los halen en dan kan de veer er tussen uit nu heb ik een vraag hoe merk ik dat m'n achter dempers aan vervanging toe zijn en wat zijn de orginele achter veren is dat een bepaalde kleur of staat er een nr op
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Meestal hebben originele veren een verfstip of stippen erop. Veren zijn 'gewoon' zwart. De stippen geeft aan wel type je onder de wagen hebt. Waar je dat kan vinden weet ik niet. Ook niet op alle veren staan stippen (kwam ik achter bij mijn wagen. Rechts wel, links niet )
Als je achterdempers bijna zonder weerstand in kan duwen en hij komt niet goed terug, (als je 'm los hebt) dan mag hij wel vervangen worden. Als ze gemonteerd zitten, kun je op de hoeken van de wagen duwen. deint hij langer door (keer of drie of langer) dan mogen ze ook vervangen worden.
Toen ik mijn wagen kocht, hoefde ik slecht in het midden van de achterzijde licht te drukken en de wagen begon al te deinen. Deze dempers waren dan ook vér heen!
Als je achterdempers bijna zonder weerstand in kan duwen en hij komt niet goed terug, (als je 'm los hebt) dan mag hij wel vervangen worden. Als ze gemonteerd zitten, kun je op de hoeken van de wagen duwen. deint hij langer door (keer of drie of langer) dan mogen ze ook vervangen worden.
Toen ik mijn wagen kocht, hoefde ik slecht in het midden van de achterzijde licht te drukken en de wagen begon al te deinen. Deze dempers waren dan ook vér heen!
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Dat probleem heb ik wel voor ja
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Zit die bij jou vastgeschroefd dan? zowel in de originele situatie als bij mn schroefset zit die veer er gewoon zo tussen geklemd, als je hem dan op de brug uit zn vering haalt kun je hem er bijna zo tussenuit pakken, ja oké misschien de achterophanging even wat naar onder drukken ofzo, maar dat lijkt me dat je dat zelf zo doorhebt, of moest ik dat echt tot in de details erbij zetten?Maan schreef:
Als je veer los zit Dcreator hoop ik niet dat je auto een X te ver uitveert en je veer ertussen vandaan wipt of kantelt.
Als mijn achterkant compleet uit zn vering hangt is die veer denk ik niet hetgeen waarover ik me druk maak, want volgens mij heb ik dan een Dukes of Hazard jump achter de rug
correct me if i'm wrong though… misschien zie ik way over het hoofd
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Om het echt goed voor elkaar te krijgen moet je de onderzijde van de schokdemper loshalen. Dan kun je de as verder naar beneden drukken en krijg je de veer ertussenuit. (zeker nodig bij originele veren)
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Nu je het zegt, zou goed kunnen dat mijn achterdemper idd ook los is geweest de laatste keer…
soms vergeet je wat, ik haal niet wekelijks mn veren ertussen uit!
soms vergeet je wat, ik haal niet wekelijks mn veren ertussen uit!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Nou ik de veren er niet onder vandaan wiel eraf gehaald demper omhoog gekrikt binnen in de auto de twee bouten los gemaakt krik er onder vandaan gehaald as laten zakken en nog kon ik m'n veer er niet onder vandaan halen ook niet toen ik op m'n draagarm ging staan iemand advies want ik weet het niet meer
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Er zit nog wel wat lichte spanning op. Met je voet de schijf of trommel naar beneden drukken. Beetje aan de veer trekken en hij moet er tussenuit kunnen. Misschien is het makkelijker met 2 personen te doen. Wil dit echt niet lukken zal je met een veerspanner aan de slag moeten.
One life, live it!
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Denk dat het makkelijker was geweest (minder werk) als je de onderste bout van de demper had los gemaakt.
Er staat inderdaad lichte spanning op, zeker bij origineel. Veerspanners zou kunnen, maar de versie die ik had werkte niet (kwam er niet bij). Ik neem aan dat je de handrem er ook niet op had?
Eventueel zou je (is wel op de beunhaas manier) met spanbanden de veer iets kunnen opspannen, wel aan weerszijden dan!
Er staat inderdaad lichte spanning op, zeker bij origineel. Veerspanners zou kunnen, maar de versie die ik had werkte niet (kwam er niet bij). Ik neem aan dat je de handrem er ook niet op had?
Eventueel zou je (is wel op de beunhaas manier) met spanbanden de veer iets kunnen opspannen, wel aan weerszijden dan!
Re: Verlagings veren achter plaatsen
Ik gebruik altijd twee stootijzers, één om de draagarm naar beneden te duwen en één zet ik tussen de veer waardoor ik die iets kan induwen en net langs de punt boven kan krijgen.