Pagina 1 van 1

Short-shift pook

Geplaatst: 11 nov 2008, 02:48
door WiD
Ik was op Ebay.de aan het kijken voor een M-pook en daar kwam ik de kortere short-shift :///m: pook tegen .
Is er buiten de looks ook daad werkelijk een verschil in schakelen merkbaar?

2de vraagje:bij sommige poken staat "zware uitvoering" geschikt voor diesel rijders;Is er dus verschil tss benzine en diesel poken?

Re: Short-shift pook

Geplaatst: 11 nov 2008, 09:46
door Opt1mus
Met de short-shift pook gaat het schakelen iets directer, hij ligt ook wat lager in de hand, moeilijk uit te leggen....
Zeker prettig om mee te "werken" en de looks zijn natuurlijk helemaal goed.

Ik ben me niet bewust van een speciale dieseluitvoering, ik heb zelf de zwarte met de mattchrome rand onderop.

Re: Short-shift pook

Geplaatst: 11 nov 2008, 09:56
door Griffendahl
Shortshift is er ook niet in 'zware' uitvoering volgens mij.

Wat betreft die zware pookknoppen, die zijn gewoon een klein stukje zwaarder. Toen Bertus mijn navi in aan het bouwen was viel hem dat gelijk op. Het hoe en waarom hiervan hem ik geen idee van, weet dus wel dat er wel degelijk verschil in zit.

Maar shortshift werkt ook heerlijk op een diesel hoor, alleen bij de aanschaf even letten op het plaatje dat erop zit. Je hebt ze zowel met H patroon van een 5 en een 6 bak. Wel even de goede bestellen dus ;)

Re: Short-shift pook

Geplaatst: 11 nov 2008, 10:32
door Farl
Ik wist niet dat er twee verschillende versies waren van de M-Pook. Mijn M-Pook is een stuk zwaarder dan de normale E46 pook en dat zorgt ervoor dat hij veel directer schakelt. Doordat het gewicht hoog in de pook zit verzet hij zich makkelijker in de versnelling!

Re: Short-shift pook

Geplaatst: 11 nov 2008, 11:09
door Griffendahl
Er is volgens mij alleen gewichtsverschil in de 'standaard' hoge pook... De shortshift is maar in 1 gewicht te krijgen afaik

Re: Short-shift pook

Geplaatst: 11 nov 2008, 13:22
door WiD
Bedankt voor de snelle reactie's jongens :)
Het zal dus een short-shift 6 weg :///m: pook worden.

In de short-shift kom ik idd geen zware uitvoering tegen,enkel bij de gewone m-tech poken.

Bij het plaatsen van de nieuwe pook,kan je die verkeerd zetten maw kun je die schuin erop zetten of past die in een gleufje zodat hij er niet verkeerd op kan?

Re: Short-shift pook

Geplaatst: 11 nov 2008, 13:29
door Griffendahl
Hij past gewoon in het gleufje :+ (We hebben het gewoon over versnellingspookknoppen hoor...)

Re: Short-shift pook

Geplaatst: 11 nov 2008, 13:34
door WiD
Griffendahl schreef:Hij past gewoon in het gleufje :+ (We hebben het gewoon over versnellingspookknoppen hoor...)
Thnx :D