Pagina 1 van 1
320i geknepen op inlaat (wat eraan doen)
Geplaatst: 25 apr 2014, 11:14
door HCnijmegen89
de 320i is geknepen op de inlaat en op de kop.
Kan ik die kop aanpassen door uit te boren of dremelen?
Dit dan samen met een grotere aangepaste inlaat.
Ik heb ook eens iets gelezen om er een kop van een 323 op te zetten.
Kan dit? Zojah wat moet ik dan nog aanpassen of past die er zo op?
De kop van de 323 is na mijn weten niet geknepen.
Ik denk als dit aan te passen valt dat er wel een aantal pk's bijgesteld kunnen worden.
Ben ookal op zoek naar een sport nokkenas voor erbij.
Mits dit niet mogelijk is moet ik het maar eens overwegen een motorswap te gaan doen na een 2.5 of 2.8.
Enigste voordeel van ik met dit 2.0 blok heb is dat ik weet dat die goed onderhouden is en weinig gelopen heeft.
Ik hoor graag jullie tips en of mening
Re: 320i geknepen op inlaat (wat eraan doen)
Geplaatst: 25 apr 2014, 12:04
door matheeuwissen
Mijn advies en dat is het advies in vrijwel elk topic. Laat het zo.
Vooral het tunen van een blok is een gebed zonder end. Koop gewoon een 328 als je dit graag hebt.
Daarnaast is het makkelijker gezegd dan gedaan allemaal.
Ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar je hebt nu een goed blok met weinig km erop. Waarom verprutsen.
Re: 320i geknepen op inlaat (wat eraan doen)
Geplaatst: 25 apr 2014, 13:11
door eric-328
Voor zover bekend zijn alleen de m52b25 en m52b28 (323(t)i en 328i) geknepen door middel het inlaatspruitstuk. Ik bedoel het niet verkeerd maar meer vermogen uit een 320i halen is voor normaal geld onmogelijk. Dingen zoals uitlaatje, filter nokken etc brengt afzonderlijk weinig tot niets. Alles bij elkaar is misschien licht merkbaar maar na een week is er gevoelsmatig al geen verschil meer. Wil je een merkbare vermogens toename hebben dan wordt een koppeltoename van 8% aangehouden. Enige optie om meer snelheid uit de auto te halen is door hem zo licht mogelijk te maken. Ik las in jouw andere draadje over het plaatsen van een carbon motorkap. Indien jij dat mooi vindt gewoon doen. (heb het ook op de raceauto).
Re: 320i geknepen op inlaat (wat eraan doen)
Geplaatst: 25 apr 2014, 14:41
door Patrickk
Dremelen.....
Re: 320i geknepen op inlaat (wat eraan doen)
Geplaatst: 25 apr 2014, 17:18
door HCnijmegen89
Dan toch maar een andere auto of motorswap overwegen.
Vind de 320i toch behoorlijk sloom vooral laag in de toeren.
Re: 320i geknepen op inlaat (wat eraan doen)
Geplaatst: 26 apr 2014, 12:30
door JanWillem
Weet je zeker dat de motor in tot staat van onderhoud is?
Zelf heb ik een 320i e36 touring als daily, zelfs met een iets langer diff ( 3,15 ) trekt die prima onder in de toeren.
Ik deel de mening van de andere forum members, als je echt meer vermogen wilt kan je er beter een andere motor in hangen.
Re: 320i geknepen op inlaat (wat eraan doen)
Geplaatst: 26 apr 2014, 16:26
door HCnijmegen89
JanWillem schreef:Weet je zeker dat de motor in tot staat van onderhoud is?
Zelf heb ik een 320i e36 touring als daily, zelfs met een iets langer diff ( 3,15 ) trekt die prima onder in de toeren.
Ik deel de mening van de andere forum members, als je echt meer vermogen wilt kan je er beter een andere motor in hangen.
Jah hoor
Re: 320i geknepen op inlaat (wat eraan doen)
Geplaatst: 09 mei 2014, 14:10
door Dcreator
GreyCooperS op het forum is ooit in het bezig geweest van een e36 320i opgeboord naar een "327i" misschien hem even een berichtje sturen? hij heeft wellicht nog wat info voor je!
Re: 320i geknepen op inlaat (wat eraan doen)
Geplaatst: 13 mei 2014, 12:11
door HCnijmegen89
Dcreator schreef:GreyCooperS op het forum is ooit in het bezig geweest van een e36 320i opgeboord naar een "327i" misschien hem even een berichtje sturen? hij heeft wellicht nog wat info voor je!
Ok