Wegliggingsproblemen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Arjan1966

Wegliggingsproblemen

Bericht door Arjan1966 » 13 mei 2014, 19:42

Ik rij sinds april vorig jaar een e60 523i met sportonderstel en 245/40/18 banden. Mijn auto trekt scheef als de hel. Ik heb de draagarmen linksachter vervangen, laten uitlijnen en kwam er toen achter dat het puur aan de scheef gesleten banden lag. Deze waren door de vorige eigenaar jaren niet van voor naar achter gewisseld en de auto was nog nooit uitgelijnd. Door het uitlijnen ging de auto anders op zijn wielen staan en had ik ineens last van ze gecupte wangen dweilt hij over de weg. Heb nu net nieuwe michelin pilot sport 2* besteld. Deze gaan er volgende week onder. Hoop dan van het dweilen en uitbreken op nat wegdek af te zijn. Wel hoor ik soms bij het achteruit mijn pad afrijdend een metaalachtige tik uit de rechter voorwielophanging/schokbreker als ik scherp wegstuur. Net of de veer van de rechtsvoor veerpoot verspringt. Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Zelf denk ik misschien aan een toplager, maar volgens mij moet je dan ook andere klachten hebben en dat lijkt niet het geval te zijn. Als iemand een hint of tip heeft hou ik me aanbevolen.

HarkoB

Re: Wegliggingsproblemen

Bericht door HarkoB » 14 mei 2014, 08:00

rechter veer voor gebroken? KAn heel goed, zonder dat je het direct ziet. De metaalachtige tik duidt in die richting

sam5288

Re: Wegliggingsproblemen

Bericht door sam5288 » 15 mei 2014, 12:10

onbalans in je cardanas?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”