Hulp bij E39 M52 Kleppendeksel vraag

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
antony2014

Hulp bij E39 M52 Kleppendeksel vraag

Bericht door antony2014 » 02 jun 2014, 00:08

Hallo allemaal

Ik heb een nieuwe kleppendekselpakking gemonteerd en het kleppendeksel van binnen schoongemaakt.

Aan de binnenkant van het kleppendeksel zit (direkt onder de olie-vuldop en de slang-aansluiting voor de krukasontluchting) een kunstofplaatje. Dit plaatje zat los en daaronder zat ook alles dicht met olie-roet.

Nu krijg ik dat plaatje niet meer vast.

Weet iemand of dat ding gelijmt zat of evtl. via een kunstoflasnaad aan de binnenkant van het kleppendeksel ?
Ik neem aan dat dat plaatje dus niet gewoon los in de kleppendeksel mag zitten.
Die zou anders toch tussen de nokkenas kunnen komen als die los gaat?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp en tips

Gr.
Antony

antony2014

Re: Hulp bij E39 M52 Kleppendeksel vraag

Bericht door antony2014 » 28 mei 2015, 18:27

OPGELOST!!

Dit is een oude thread van mij, maar ik reageer toch even met de oplossing, misschien hebben andere forumleden er iets aan.

Het bovengenoemde deksel/plaatje zit vanaf de fabriek erin gelijmd/gelast en zit verder met wat kleine nokjes vast. Dat wordt gammel na een bepaald aantal KM.

Mijn oplossing hiervoor was:

1. Het hele kleppendeksel (vooral van binnen waar het plaatje zit) uiterst zorgvuldig en grondig schoonmaken en goed ontvetten, ook de kleine kanaaltjes voor de ontluchting die onder het plaatje zitten.

2. Met het product "JB Weld" (TM) kan het plaatje er weer in gelijmd worden. Dit spul wordt keihard en blijft goed hechten, zelfs bij de hoge temp. n de olie in de kleppendeksel.

Ik heb dit vorig jaar Juni gedaan en het zit nog steeds muurvast.

PS: ik denk dat je met dat "JB Weld" (TM) spul zelfs een gescheurde kleppendeksel duurzaam mee kunt repareren.
Let wel, je MOET dus echt exact de aanwijzingen op de verpakking volgen om een muurvaste lijmverbinding te krijgen die ook duurzaam goed blijft!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”