320D Turboregeling doet het niet.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Steve-O

320D Turboregeling doet het niet.

Bericht door Steve-O » 05 jun 2014, 13:42

Ik heb gisteren mijn 320D (136pk) laten uitlezen omdat hij bij 125km/u ong. inhoud (niet altijd bij exact dezelfde snelheid). hij heeft dan geen vermogen meer maar valt ook niet weg. na enige tijd (soms 20 sec, soms 2 min) gaat hij dan weer gewoon.
In eerste instantie geen foutmeldingen gevonden bij uitlezen. Maar na een testrit met de computer eraan is gebleken dat mijn turbodruk 400gr te hoog lag. Bij verder checken blijkt dat het regelventiel van de turbo het niet doet. Mijn turbo is pas 15000km geleden vervangen dus is bijna onmogelijk dat deze kapot is.
Dus zal het waarschijnlijk aan de sturing van dit ventiel liggen. Aangezien dit een vacuum sturing is, denk ik dan als eerste aan een vacuumlek.
Nu wil ik deze slangetjes allemaal vervangen maar ik heb geen idee waar deze overal zitten en hoeveel slang ik in totaal nodig heb. Is er iemand die dit al ooit gedaan heeft en een idee heeft hoeveel verschillende slangetjes er zijn en hoeveel meter ik nodig heb?
Of als iemand nog andere suggesties heeft om dit probleem op te lossen dan hoor ik het ook graag!

Alvast bedankt!! :-)

rob75

Re: 320D Turboregeling doet het niet.

Bericht door rob75 » 05 jun 2014, 18:29

Even in een nare modus: maar als je dit niet weet te vinden en welke slangen nodig zijn, is het dan niet verstandig om dit uit te besteden?

Daarnaast, je hebt de auto uitgelezen en iets geconcludeerd. Als de druk te hoog is, dan kan dat best een oorzaak hebben in de drukregelaar. Je zegt ook dat deze defect is, maar wel op zoek gaat naar een vaccuumprobleem. Mijn vraag is dan, werkt de klep niet omdat deze defect is, of is er inderdaad een vaccuumprobleem?

De volgende site www.realoem.com/bmw laat alle onderdelen zien voor jouw auto. Ook alle slangetjes zijn hier te vinden inclusief de diameter. De juiste lengte kun je dan schatten door even onder de motorkap te kijken.

Succes,
Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”