op zoek naar een LCI E61 benzine...
Geplaatst: 23 jun 2014, 19:42
Hoi allemaal..
Ben nieuw hier en al een tijdje aan het lezen mbt onderwerpen die horen bij een E61 benzine versie.
Ik ben dus op zoek er naar en heb uiteraard een aantal "eisen".
Het moet een e61 LCI worden....en dan een 525 of 530i en in automaat. Dat is makkelijk...PUNT.
En dan het liefst 1 met OEM M onderstel en aeropakket en in high exe uitvoering.
maja..daar zijn er niet veel van in Nederland. En die er zijn..hebben meestal een panodak (waardeloze webasto uitvinding).
Dus..dan maar een gewone 530i/525i zonder m pakket. Dat kan ik er zelf ook opzetten tenslotte.
Het volgende probleem doet zich aan...ik heb een budget van ong 17000 euro. Kan ff erboven..of beneden.
Dat moet genoeg zijn voor een LCi toch?
Overigens moeten ze niet meer dan 150k gedraaid hebben.
De 1e heb ik al bekeken.
Afgelopen 2 zaterdagen wezen kijken in Den Haag bij van Gils/Holland car company..die ziveren E61met 71-PFZ-4 als kenteken.
1e x voor het contact te leggen en even een stukje te rijden met snelle check.
Afgelopen zaterdag voor een langere (snelweg) rit, check op de brug en uigebreide controle in de zaak.
Dmv laatste 7 cijfers via een concollega bij BMW gekeken of er nog mod's of garantie openstonden. Dit was niet het geval. Alles was gedaan bij BMW kalfsbeek. Hij speelde open kaart en het was een aardige gozer. Echte hagenees maar wel ok.
Werkte in alles mee...al duurde mn controles hem maybe even te lang (zeker 1.5 uur).
Waarom ik hem liet staan?
Dit waren mijn bevindingen cq gevonden punten:
*bij openen achterklep viel me gelijk de verdwenen verf op bij de punten waar de achterklep aansluit op de carroserie. Dit zou kunnen komen omdat de rubbers daar aansluiten/slijten (dus in de naad waar de dakrails loop).
* bij het op de brug zetten viel me op; bij subframe bevestiging aan bodem was de verf op sommige plekken weg op de lasnaden (zelf al wat roest zichtbaar), de rechterachtervelg (bmw 18 of 19 inch velg) was krom aan de binnezijde en er zat wel erg veel plakzink op en er liep een grote horizontale blanke lakdruiper van achter naar voren over de RA bumper
.
Ook sloot de achterklep niet smymetrisch aan bij de kont. Rechts zat meeer ruimte dan links.
Dit levert bij mij het id op..schade. Wat niet erg is..mits goed opgelost.
het blok en de bak was wel droog en voorin/onder zag het er goed uit.
Ook het brandende waarschuwingslampje op het dashboard...dat vetrouwde ik niet. BIj idrive stond dat de accu was losgeweest en de datum niet gereset. Niet zo erg..maar waarom los geweest? Laswerk her en der??
En..waarom dmv accumanagement dan de accu niet opnieuw aangemeld?
Hoe dan ook..het meeste is te vergeven..maar wat ik echt fout vond was dat tijdens de snelwegrit de gehele kont begon te trillen. Tussen de 80-120 km/u bleef het.
Hij garandeerde mij dat dmv balanceren dat wel weg ging. Als ik hem kocht...dan werd dat verholpen.
Helaas...dat maak ik te vaak mee in de autowereld en kan het ook een kromme as zijn, krom subframe of wat dan ook.
Hij gaf aan dat het geen schadeauto is. En geloof hem ook wel...denk ik..ware het niet dat het echt wel een schadebak moet zijn. Jammer...en dat voor 16990 euro. Welke ik voor 16850 meekreeg inc 3 mnden op de bak/motor. Ook zat er aflevering bij..maar dat wou ik niet.
Ze besteden het werk ook uit,...bij een garage waar (klinkt even lullig) alles werd gepraat qua talen..behalve nederlands. dat wekt bij mij vraagtekens op.
De volgende waar ik naar wil kijken is de bmw 530i bij Trade Ard in zandvoort. Iemand bekent met deze zaak?
de kleur staat mij zeker aan en de uitvoering ook. Het interieur vind ik wel wat somber..dat houtgebeuren erin hoeft van mij niet zo..
Als iemand er nog 1 weet..of wil wegdoen. Ik houd me aanbevolen.
Thanks...Bas
Ben nieuw hier en al een tijdje aan het lezen mbt onderwerpen die horen bij een E61 benzine versie.
Ik ben dus op zoek er naar en heb uiteraard een aantal "eisen".
Het moet een e61 LCI worden....en dan een 525 of 530i en in automaat. Dat is makkelijk...PUNT.
En dan het liefst 1 met OEM M onderstel en aeropakket en in high exe uitvoering.
maja..daar zijn er niet veel van in Nederland. En die er zijn..hebben meestal een panodak (waardeloze webasto uitvinding).
Dus..dan maar een gewone 530i/525i zonder m pakket. Dat kan ik er zelf ook opzetten tenslotte.
Het volgende probleem doet zich aan...ik heb een budget van ong 17000 euro. Kan ff erboven..of beneden.
Dat moet genoeg zijn voor een LCi toch?
Overigens moeten ze niet meer dan 150k gedraaid hebben.
De 1e heb ik al bekeken.
Afgelopen 2 zaterdagen wezen kijken in Den Haag bij van Gils/Holland car company..die ziveren E61met 71-PFZ-4 als kenteken.
1e x voor het contact te leggen en even een stukje te rijden met snelle check.
Afgelopen zaterdag voor een langere (snelweg) rit, check op de brug en uigebreide controle in de zaak.
Dmv laatste 7 cijfers via een concollega bij BMW gekeken of er nog mod's of garantie openstonden. Dit was niet het geval. Alles was gedaan bij BMW kalfsbeek. Hij speelde open kaart en het was een aardige gozer. Echte hagenees maar wel ok.
Werkte in alles mee...al duurde mn controles hem maybe even te lang (zeker 1.5 uur).
Waarom ik hem liet staan?
Dit waren mijn bevindingen cq gevonden punten:
*bij openen achterklep viel me gelijk de verdwenen verf op bij de punten waar de achterklep aansluit op de carroserie. Dit zou kunnen komen omdat de rubbers daar aansluiten/slijten (dus in de naad waar de dakrails loop).
* bij het op de brug zetten viel me op; bij subframe bevestiging aan bodem was de verf op sommige plekken weg op de lasnaden (zelf al wat roest zichtbaar), de rechterachtervelg (bmw 18 of 19 inch velg) was krom aan de binnezijde en er zat wel erg veel plakzink op en er liep een grote horizontale blanke lakdruiper van achter naar voren over de RA bumper
.
Ook sloot de achterklep niet smymetrisch aan bij de kont. Rechts zat meeer ruimte dan links.
Dit levert bij mij het id op..schade. Wat niet erg is..mits goed opgelost.
het blok en de bak was wel droog en voorin/onder zag het er goed uit.
Ook het brandende waarschuwingslampje op het dashboard...dat vetrouwde ik niet. BIj idrive stond dat de accu was losgeweest en de datum niet gereset. Niet zo erg..maar waarom los geweest? Laswerk her en der??
En..waarom dmv accumanagement dan de accu niet opnieuw aangemeld?
Hoe dan ook..het meeste is te vergeven..maar wat ik echt fout vond was dat tijdens de snelwegrit de gehele kont begon te trillen. Tussen de 80-120 km/u bleef het.
Hij garandeerde mij dat dmv balanceren dat wel weg ging. Als ik hem kocht...dan werd dat verholpen.
Helaas...dat maak ik te vaak mee in de autowereld en kan het ook een kromme as zijn, krom subframe of wat dan ook.
Hij gaf aan dat het geen schadeauto is. En geloof hem ook wel...denk ik..ware het niet dat het echt wel een schadebak moet zijn. Jammer...en dat voor 16990 euro. Welke ik voor 16850 meekreeg inc 3 mnden op de bak/motor. Ook zat er aflevering bij..maar dat wou ik niet.
Ze besteden het werk ook uit,...bij een garage waar (klinkt even lullig) alles werd gepraat qua talen..behalve nederlands. dat wekt bij mij vraagtekens op.
De volgende waar ik naar wil kijken is de bmw 530i bij Trade Ard in zandvoort. Iemand bekent met deze zaak?
de kleur staat mij zeker aan en de uitvoering ook. Het interieur vind ik wel wat somber..dat houtgebeuren erin hoeft van mij niet zo..
Als iemand er nog 1 weet..of wil wegdoen. Ik houd me aanbevolen.
Thanks...Bas