Olieverbruik, lampjes, wat moet ik nu....
Geplaatst: 22 aug 2014, 15:42
Beste BMW liefhebbers,
Zoals jullie wellicht in een eerder topic al eens hebben vernomen heb ik sinds mei een BMW 3 serie, type 316 uit 2003 ¨special exe¨.
Vanaf de eerste dag had ik al problemen met de auto, een storingslampje.
Daarna heeft de garage onder garantie delen van de ketting vervangen, dat proleem was opgelost, iig geen melding meer gehad.
Korte tijd daarna brandde ineens het lampje van de olie (midden bovenin/rechts/geel) bij afzetten van de motor en viel de auto wel eens uit als ik de koppeling intrapte of bij stationair toerental (ook schommelen enz).
Ik dus de olie pijlen, en jawel, onder het minimum. Dus bijgevuld en nieuwe afspraak gemaakt. Daarna ook dezelfde dag weer een storingslampje, melding: LR Addaptive oid. Had BTW ook blauwe rook met optrekken.
Hebben ze onder garantie de carterontluchting vervangen, 4 stabilisatorstangen (was vanwege gebonk) en "een slangetje" die poreus was. Auto zou weer top rijden en moest nu echt helemaal weer goed zijn.
Ik weer gaan rijden, en nu enkele weken daarna en 800 km verder wéér olie onder het minimum. Blauwe rook nog niet echt waargenomen, maar wel weer olie wat weg is dus. Vorige week ook weer een storingsmelding LR Addaptive gehad, gewist en nog niet terug gekomen. Ook weer paar keer gehad dat de auto zomaar uitvalt...
Ik heb wederom contact met garage gehad, de garantie is officieel voorbij maar ze willen wel helpen alleen heb ik sterk de indruk dat ze eigenlijk niet weten hoe ze het aan moeten pakken of hoe ze erachter gaan komen wat er nu werkelijk aan de hand is. Komt mensen dit probleem/euvel bekend voor? Ik kan dan (ja heel lullig gezegd) de garage aandachtspunten meegeven misschen.... Op dit moment doet de naam BWW zich bij mij geen eer aan, eigenlijk nog geen moment echt plezier gehad van de gekochte auto en ze zullen mij dan wel weer afschepen met een slangetje wat vervangen is. Iedere rit is wel 1,5 uur rijden heen en 1,5 uur rijden terug naar die garage.
Naar de BMW zelf gaan moet ik zelf gaan betalen, kost ook weer rond de 100 euro of meer als ze inspectie gaan uitvoeren. Aangezien de garage waar ik hem gekoch heb wil meewerken aan reparatie (welliswaar wel bij hun in de garage) wacht ik daar liever nog mee (naar de BMW gaan).
Iemand in Nederland lacht zich nu misschien wel het apenzuur, die deze BMW verkocht/ingeruild heeft...
Zoals jullie wellicht in een eerder topic al eens hebben vernomen heb ik sinds mei een BMW 3 serie, type 316 uit 2003 ¨special exe¨.
Vanaf de eerste dag had ik al problemen met de auto, een storingslampje.
Daarna heeft de garage onder garantie delen van de ketting vervangen, dat proleem was opgelost, iig geen melding meer gehad.
Korte tijd daarna brandde ineens het lampje van de olie (midden bovenin/rechts/geel) bij afzetten van de motor en viel de auto wel eens uit als ik de koppeling intrapte of bij stationair toerental (ook schommelen enz).
Ik dus de olie pijlen, en jawel, onder het minimum. Dus bijgevuld en nieuwe afspraak gemaakt. Daarna ook dezelfde dag weer een storingslampje, melding: LR Addaptive oid. Had BTW ook blauwe rook met optrekken.
Hebben ze onder garantie de carterontluchting vervangen, 4 stabilisatorstangen (was vanwege gebonk) en "een slangetje" die poreus was. Auto zou weer top rijden en moest nu echt helemaal weer goed zijn.
Ik weer gaan rijden, en nu enkele weken daarna en 800 km verder wéér olie onder het minimum. Blauwe rook nog niet echt waargenomen, maar wel weer olie wat weg is dus. Vorige week ook weer een storingsmelding LR Addaptive gehad, gewist en nog niet terug gekomen. Ook weer paar keer gehad dat de auto zomaar uitvalt...
Ik heb wederom contact met garage gehad, de garantie is officieel voorbij maar ze willen wel helpen alleen heb ik sterk de indruk dat ze eigenlijk niet weten hoe ze het aan moeten pakken of hoe ze erachter gaan komen wat er nu werkelijk aan de hand is. Komt mensen dit probleem/euvel bekend voor? Ik kan dan (ja heel lullig gezegd) de garage aandachtspunten meegeven misschen.... Op dit moment doet de naam BWW zich bij mij geen eer aan, eigenlijk nog geen moment echt plezier gehad van de gekochte auto en ze zullen mij dan wel weer afschepen met een slangetje wat vervangen is. Iedere rit is wel 1,5 uur rijden heen en 1,5 uur rijden terug naar die garage.
Naar de BMW zelf gaan moet ik zelf gaan betalen, kost ook weer rond de 100 euro of meer als ze inspectie gaan uitvoeren. Aangezien de garage waar ik hem gekoch heb wil meewerken aan reparatie (welliswaar wel bij hun in de garage) wacht ik daar liever nog mee (naar de BMW gaan).
Iemand in Nederland lacht zich nu misschien wel het apenzuur, die deze BMW verkocht/ingeruild heeft...