koppelings pendaal probleem helppppp

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bimmer1966

koppelings pendaal probleem helppppp

Bericht door bimmer1966 » 31 aug 2014, 21:17

hallo beste lezers mijn vrouw heeft al een tijdje last dat het koppelings pedaal erg ligt gaat en de auto soms moeilijk schakelt vorige maand is er een hele nieuwe koppelings set gemonteerd maar het probleem bleef wel zag het druklager er niet zo best meer uit Maar goed dat allemaal vervangen gister start ze de auto en de koppeling voelde ligt aan ze kreeg de auto moeilijk in zijn auteruit daar begon het mee even later reed ze de hoek om en schakelde en het pedaal bleef op de grond hangen na een tijdje kwam het pedaal weer iets omhoog maar ze kon weer rijden maar uiteraard was ze aardig in paniek en zei dat ze er niet meer in wou rijden even later ben ik met de bmw gaan rijden en dat ging goed wel was het een slap gevoel in het pedaal
vandaag nog eens gereden en bij huis heb ik dat koppelings pedaal flink zitten pompen het resultaat was dat er weer een normale druk op kwam en de auto schakelde als nieuw de olie van de remolie was goed op pijl
dit was dus ook al voor de hele koppelingset vervangen was onze vraag is wat nu te doen ?????
groetjes Aad en Marian

Ramon 325 Vanos

Re: koppelings pendaal probleem helppppp

Bericht door Ramon 325 Vanos » 01 sep 2014, 13:37

Ik denk dat ze hem nog eens goed moeten ontluchten aan de bak.
Ik heb die van mij ook gedaan en als het pendaal wel een blijft hange is deze niet goed ontlucht.

deepbass909

Re: koppelings pendaal probleem helppppp

Bericht door deepbass909 » 02 sep 2014, 23:10

Controleer ook eens of de veer van je koppelingspedaal nog wel goed is. En of de hoofd- en hulpcilinder nog wel goed zijn.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”