K& N filter voor E46 n42
-
K& N filter voor E46 n42
Hallo Bimmers,
Ik hoorde dat een K&N filter (Rond model) slecht is voor Luchthoeveelheidsmeter omdat die daar door stuk zou gaan ,heeft iemand daar ervaring mee? Auto = CI 318 N42 motor.
En weet iemand met hoeveel boutjes de Distr.kettinggeleider vast zit en waar die zitten en tevens de Kettingspanner en hoe ik ze kan vervangen iemand daar ervaring mee.
Ik hoor het graag.
IJsselmeer
Ik hoorde dat een K&N filter (Rond model) slecht is voor Luchthoeveelheidsmeter omdat die daar door stuk zou gaan ,heeft iemand daar ervaring mee? Auto = CI 318 N42 motor.
En weet iemand met hoeveel boutjes de Distr.kettinggeleider vast zit en waar die zitten en tevens de Kettingspanner en hoe ik ze kan vervangen iemand daar ervaring mee.
Ik hoor het graag.
IJsselmeer
Varen is fijner dan je denkt
Re: K& N filter voor E46 n42
Ik rij nu 2,5 jaar en 30.000km met een K&N 57i (die open ronde), en doe om de zoveel tijd (om het half jaar ofzo) de LMM ff schoonmaken, verder gaat er niks kapot aan. Die geldt voor mijn M54B30 in ieder geval, denk dat dat voor de rest van de motoren ook wel opgaat dan.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
Hee, ik rij ook met een openlucht filter in een box nooit problemen mee gehad en kan ook echt geen kwaad. Als er vuil in de lucht massa meter komt dan wel maar dat kan biet want deze lucht wordt gefiltert door een luchtfilter.
Een ketting spanner is niet zo 1,2,3 vervangen en aan gezidn je vraagt waar de boutjes zitten zou ik het maar niet doen. Zit namelijk in je motor dus je moet je halfe motor uit elkaar halen.
Gr Erwin
Een ketting spanner is niet zo 1,2,3 vervangen en aan gezidn je vraagt waar de boutjes zitten zou ik het maar niet doen. Zit namelijk in je motor dus je moet je halfe motor uit elkaar halen.
Gr Erwin
-
Dutchie en Erwin bedankt voor jullie info.
Erwin ik hoorde dat de kettinggeleider en kettingspanner juist wel te doen is boutjes lossen en je kan de geleider er uit halen tenminste dat heb ik eens gelezen zo ook met de kettingspanner , ik heb eens op een foto op het forum gezien dat de kettinggeleider met 1 torx vast zit maar ik weet niet of er meerdere zijn die hem op zijn plaats houden vandaar mijn vraag.
Is er een filmpje op You - tube over deze reparaties dat je weet ?
Henk
Erwin ik hoorde dat de kettinggeleider en kettingspanner juist wel te doen is boutjes lossen en je kan de geleider er uit halen tenminste dat heb ik eens gelezen zo ook met de kettingspanner , ik heb eens op een foto op het forum gezien dat de kettinggeleider met 1 torx vast zit maar ik weet niet of er meerdere zijn die hem op zijn plaats houden vandaar mijn vraag.
Is er een filmpje op You - tube over deze reparaties dat je weet ?
Henk
Hallo Henk,
Heb hier op Youtube verschillende filmpjes van gezien. Kettingspanner schijnt goed te doen te zijn.
Kwam na kort googlen dit filmpje ook tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=6wiKMrvchtc
Heb hier op Youtube verschillende filmpjes van gezien. Kettingspanner schijnt goed te doen te zijn.
Kwam na kort googlen dit filmpje ook tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=6wiKMrvchtc
-
Hallo Farsteps,
Bedankt voor het you-tube filmpje van de kettingspanner en is een makkelijk klusje ,maar de kettinggeleider heb je daar ook een you - tube filmpje voor of weet je misschien waar dit item op het forum op welke bladzijde geplaatst is?
De Kettinggeleider bestaat uit 2 delen 1 deel bij de nokkenassen tandwielen en 1 deel (ik meen) rechter zijkant en het gaat mij om de rechterzijkant de andere is makkelijk bij te komen .
Het sleutelen is voor mij geen bezwaar ,ik heb in de scheepsdiesel gewerkt en heb al mijn auto`s zelf onderhouden
Ik hoor het graag.
Bedankt voor het you-tube filmpje van de kettingspanner en is een makkelijk klusje ,maar de kettinggeleider heb je daar ook een you - tube filmpje voor of weet je misschien waar dit item op het forum op welke bladzijde geplaatst is?
De Kettinggeleider bestaat uit 2 delen 1 deel bij de nokkenassen tandwielen en 1 deel (ik meen) rechter zijkant en het gaat mij om de rechterzijkant de andere is makkelijk bij te komen .
Het sleutelen is voor mij geen bezwaar ,ik heb in de scheepsdiesel gewerkt en heb al mijn auto`s zelf onderhouden
Ik hoor het graag.
Om je distributieketting geleiders moet je kleppendeksel eraf. In je distributie deksel zitten inbussel hierachter zitten de torxen om de geleiders los te draaien. De vanos poelies zullen er af moeten. Zorg dat je hierna het goede gereedschap gebruikt om de motor te timen, en je impuls schrijf van je nokassen. En netjes nieuwe bouten voor je vanossen gebruiken