Pagina 1 van 2
Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 08 okt 2014, 15:41
door Japiejo5
Na bijna 5 jaar oprecht genoten te hebben in de e60 uit 2004,...de stap gemaakt
naar het nieuwe model (F10 10-2013). Van de 525i (6cyl.) naar een 520i EDE.
Helaas geen 6
meer,..maar het 2-liter blok presteert uit de kunst, is nog sneller ook.
Jemig dat is genieten zeg. Mag ook wel,...bijna 10 jaar vooruit.
Edit; Nu met foto's!!
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 08 okt 2014, 17:15
door Jeremy
Japiejo5 schreef:...V6...
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 08 okt 2014, 19:40
door a90
Gefeliciteerd ! de F10 is echt een prima auto !
Wat voor kleur ?
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 08 okt 2014, 19:46
door matheeuwissen
320ciE46 schreef:Japiejo5 schreef:...V6...
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 08 okt 2014, 20:13
door Patrickk
Aardige upgrade maar weet je zeker dat 5 jaar met een V6 hebt gereden?
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 09 okt 2014, 14:41
door Japiejo5
Patrickk schreef:Aardige upgrade maar weet je zeker dat 5 jaar met een V6 hebt gereden?
Ik geef toe dat ik niet zo technisch ben,...
Maar ben ik nou gek of is een 525i uit 2004 een (6-in lijn) (6-Cylinder) of niet?
Of noem je dat geen v6?,...in dat geval ga ik mij schamen,...
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 09 okt 2014, 14:44
door Japiejo5
a90 schreef:Gefeliciteerd ! de F10 is echt een prima auto !
Wat voor kleur ?
Imperial blue! Wilde geen zwarte,...vind dit een geweldige kleur,...vooral in de zon!
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 09 okt 2014, 15:14
door Bart70
Japiejo5 schreef:Patrickk schreef:Aardige upgrade maar weet je zeker dat 5 jaar met een V6 hebt gereden?
Ik geef toe dat ik niet zo technisch ben,...
Maar ben ik nou gek of is een 525i uit 2004 een (6-in lijn) (6-Cylinder) of niet?
Of noem je dat geen v6?,...in dat geval ga ik mij schamen,...
Wel een 6, geen V
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 10 okt 2014, 06:46
door Quinten
Foto's ...
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 10 okt 2014, 09:23
door Japiejo5
Bart70 schreef:Japiejo5 schreef:Patrickk schreef:Aardige upgrade maar weet je zeker dat 5 jaar met een V6 hebt gereden?
Ik geef toe dat ik niet zo technisch ben,...
Maar ben ik nou gek of is een 525i uit 2004 een (6-in lijn) (6-Cylinder) of niet?
Of noem je dat geen v6?,...in dat geval ga ik mij schamen,...
Wel een 6, geen V
Nooit te oud om te leren. Hoezo dan?
Wanneer spreek je dan van een V6 ?
Dacht dat dat een in de volksmond alg. geaccepteerde
verwijzing was naar een 6-Cylinder...
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 10 okt 2014, 10:17
door Jeremy
Een V6 is zoals de benaming al zegt een motorblok in V vorm. Je hebt dus drie cilinder die onder een hoek staan van bijvoorbeeld -30 en de andere drie onder een hoek van +30. Het voordeel hier van is dat het een vrij compacte motor wordt.
Een 6-in-lijn is zoals het al zegt een 6 cilinder blok waarbij alle cilinders rechtop staan en achter elkaar. Deze motor is dus een stuk "rechthoekiger" en hoger. BMW gebruikt zo goed als altijd een 6-in-lijn uitvoering waarbij de motor in de lengterichting geplaatst is.
Het komt inderdaad redelijk vaak voor dat mensen automatisch denken dat een 6 cilinder een V6 is, omdat dit toch de meest voorkomende uitvoering van een 6 cilinder blok is. Persoonlijk vind ik het geluid van een 6-in-lijn iets mooier dan van een V6. Ook produceert een 6-in-lijn in het algemeen meer koppel. Ook heeft een 6-in-lijn geloof ik meestal één nokkenas omdat alle cilinders onder dezelfde hoek hun vermogen leveren (correct me if I'm wrong), daardoor is de motor dus lichter. Enige 'nadeel' is dat een 6-in-lijn een hoger zwaartepunt heeft, en ook meer ruimte inneemt, daardoor niet echt geschikt voor voorwielaangedreven auto's.
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 10 okt 2014, 12:17
door Patrickk
Idd, ze hebben alle 2 6 cilinders, de 1 in V vorm, de ander in lijn.
Google maar eens V6 engine en 6 straight engine en kijk maar eens naar de afbeeldingen
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 13 okt 2014, 07:33
door Japiejo5
320ciE46 schreef:Een V6 is zoals de benaming al zegt een motorblok in V vorm. Je hebt dus drie cilinder die onder een hoek staan van bijvoorbeeld -30 en de andere drie onder een hoek van +30. Het voordeel hier van is dat het een vrij compacte motor wordt.
Een 6-in-lijn is zoals het al zegt een 6 cilinder blok waarbij alle cilinders rechtop staan en achter elkaar. Deze motor is dus een stuk "rechthoekiger" en hoger. BMW gebruikt zo goed als altijd een 6-in-lijn uitvoering waarbij de motor in de lengterichting geplaatst is.
Het komt inderdaad redelijk vaak voor dat mensen automatisch denken dat een 6 cilinder een V6 is, omdat dit toch de meest voorkomende uitvoering van een 6 cilinder blok is. Persoonlijk vind ik het geluid van een 6-in-lijn iets mooier dan van een V6. Ook produceert een 6-in-lijn in het algemeen meer koppel. Ook heeft een 6-in-lijn geloof ik meestal één nokkenas omdat alle cilinders onder dezelfde hoek hun vermogen leveren (correct me if I'm wrong), daardoor is de motor dus lichter. Enige 'nadeel' is dat een 6-in-lijn een hoger zwaartepunt heeft, en ook meer ruimte inneemt, daardoor niet echt geschikt voor voorwielaangedreven auto's.
Kijk eens aan,...nooit over nagedacht.
Thanks,..weer een stukje wijzer
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 17 okt 2014, 06:45
door Quinten
We wachten op de foto's ..
Re: Van de E60 naar de F10
Geplaatst: 22 okt 2014, 10:45
door Japiejo5
En nog 2.