Pagina 1 van 1

Trillen Stationair / loopt soms onregelmatig

Geplaatst: 30 okt 2014, 12:47
door Hurky
Goede Middag Heren / Dames

Mijn BMW 320D-E90 (bj.2005-Sedan) heeft het volgende kwaaltje:

* Trillen bij stationair toerental ( toerental 700-800 toeren), hinderend voelbaar in de sportstoelen.
* Zeker bij lange ritten als de motor goed warm is, lijkt het blok wat onregelmatig te lopen bij staionair toerental.
Ik zeg lijkt... want het toerental blijft gelijk, maar het klinkt alsof het blok dan wat onregelmatig rondloopt.

Geen problemen met optrekken, gelijkmatige snelheid rijden. Alléén bij stationair toerental icm warme motor.

Ik rijd bijna uitsluitend lange afstanden, woon werkverkeer 95km enkele reis. ( 4500-5000km /mnd)
Altijd netjes warmrijden, snelheden 80-140km/h
Huidige tellerstand 170.000km. / gekocht bij 149.000km (import-D) ( E90-163pk type CR-diesel )


Wellicht vervuilde diesel-injectoren? Hopelijk niet iets met Massa-vliegwiel (....duur)

iemand tips / suggesties / ideeën? Alvast hartelijk dank!

Re: Trillen Stationair / loopt soms onregelmatig

Geplaatst: 30 okt 2014, 13:11
door oldie
Misschien je motorsteunen ?

Re: Trillen Stationair / loopt soms onregelmatig

Geplaatst: 17 nov 2014, 22:33
door Hurky
Oldie: probleem opgelost! tanken met SHELL Fuelsave...... klaar.. :-)
Ongelofelijk wat een verschil!! motor loopt veel mooier rond rijd nog zuiniger....
gemiddeld 1 op 20 is geen uitzondering.. ( 1150-1250km op 1 tank van 61 ltr )

Re: Trillen Stationair / loopt soms onregelmatig

Geplaatst: 24 jan 2015, 16:01
door Emiel91
Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar ik had exact dezelfde problemen. Precies wat jij hier beschrijft, ook alleen bij warme motor.

Een van de injectoren bleek niet goed te werken. Vervangen en probleem was opgelost.

Re: Trillen Stationair / loopt soms onregelmatig

Geplaatst: 24 feb 2015, 12:32
door Hurky
Hey Emiel, hierbij nog meer mosterd na de maaltijd :-))

Met alleen andere brandstof was het probleem dus nog niet helemaal opgelost.... bleef trillen!
Ik was erg bang dat het lag aan een kapot 2massa vliegwiel icm koppeling (dure reparatie, ongev. 1500-200€)

Echter een grondige inspectie bij mn vakgarage gaf een andere conclusie: injectoren presteerden slecht (2)
Ook waren enkele gloeispiralen kapot.

via een ander bedrijf heb ik 4 gebruikte injectoren laten monteren ( 30d. km) en nieuwe gloeispiralen.
Dit icm grote beurt: longlife olie, Lucht, brandstof, pollen, oliefilters..... loopt weer als nieuw!!!
Hij rijd zelfs beter dan toen ik hem kocht met 149. d km. ( inmiddels 189 d. km)

Dus nu weer heerlijk doordieselen ;-)