318is M44 probleemkindje???
Geplaatst: 14 nov 2014, 20:01
Beste,
Sinds dat ik mijn BMW heb, heb ik eigenlijk n beetje het gevoel dat ie niet helemaal perfect loopt.
Als bij stilstand het auto stationair draait voel ik meestal de motor kantelen. Sinds kort heb ik een nieuwe DISA klep laten plaatsen sindsdien heb ik wel het gevoel dat het beter is geworden verder is de nokkenas sensor vervangen, olie, bougies, carterontluchting-klep, inlaatspruitstuk het bovenste gedeelde is opnieuw afgedicht.
Toen ik de auto kocht was dat wel extreem, kon je ook goed aan de pook knop zien deze ging heel onrustig trillen dat is nu ook weg maar je blijft het wel voelen.
Toen ik hem laatste week van de garage heb gehaald werd me verzekert dat deze M44 motor in uitstekende staat is en voor een 318is super loopt en wat denk je de volgende dag ging het mis.
Stap mijn auto in ( auto was koud ) rij weg van thuis, het eerste stoplicht staat op rood ik trap de koppeling en hij viel meteen uit. De toerenteller ging naar beneden en klaar. Kon hem zonder problemen opnieuw starten maar dan bleef mijn toerentellen altijd tussen de 500 rpm en 1000 rpm pendelen. Dat heeft ie twee dagen gedaan en dan liep die weer normaal. Dus twee dagen weer lekker cruisen en niks aan hand kom ik van werk even naar huis zet dat auto op de parkeerplek 10 minuten later wil ik weer wegrijden. Ik draai de sleutel blijft ie opeens stationair op 1500 toeren hangen. Sinds vandaag ook weer weg geen last van niks rijd weer als n nieuwe auto.
Uitlezen helpt helaas ook niet komen geen relevante foutcodes alleen eergister stond de tankventilatie wel opgeslagen deze code gewist vandaag weer uitgelezen is niet terug gekomen.
Het enigste wat ik concludeer is een fluitend / huilend geluid tijdens het gas geven je hoort het zowel stationair als ook tijdens het rijden. Of dat normaal is weet ik niet heb hem zo gekocht maar heb wel het idee dat dit geluid ietsjes harder is geworden.
Dus mocht hier een specialist op het forum zitten ik ben over elke hulp dankbaar
Sinds dat ik mijn BMW heb, heb ik eigenlijk n beetje het gevoel dat ie niet helemaal perfect loopt.
Als bij stilstand het auto stationair draait voel ik meestal de motor kantelen. Sinds kort heb ik een nieuwe DISA klep laten plaatsen sindsdien heb ik wel het gevoel dat het beter is geworden verder is de nokkenas sensor vervangen, olie, bougies, carterontluchting-klep, inlaatspruitstuk het bovenste gedeelde is opnieuw afgedicht.
Toen ik de auto kocht was dat wel extreem, kon je ook goed aan de pook knop zien deze ging heel onrustig trillen dat is nu ook weg maar je blijft het wel voelen.
Toen ik hem laatste week van de garage heb gehaald werd me verzekert dat deze M44 motor in uitstekende staat is en voor een 318is super loopt en wat denk je de volgende dag ging het mis.
Stap mijn auto in ( auto was koud ) rij weg van thuis, het eerste stoplicht staat op rood ik trap de koppeling en hij viel meteen uit. De toerenteller ging naar beneden en klaar. Kon hem zonder problemen opnieuw starten maar dan bleef mijn toerentellen altijd tussen de 500 rpm en 1000 rpm pendelen. Dat heeft ie twee dagen gedaan en dan liep die weer normaal. Dus twee dagen weer lekker cruisen en niks aan hand kom ik van werk even naar huis zet dat auto op de parkeerplek 10 minuten later wil ik weer wegrijden. Ik draai de sleutel blijft ie opeens stationair op 1500 toeren hangen. Sinds vandaag ook weer weg geen last van niks rijd weer als n nieuwe auto.
Uitlezen helpt helaas ook niet komen geen relevante foutcodes alleen eergister stond de tankventilatie wel opgeslagen deze code gewist vandaag weer uitgelezen is niet terug gekomen.
Het enigste wat ik concludeer is een fluitend / huilend geluid tijdens het gas geven je hoort het zowel stationair als ook tijdens het rijden. Of dat normaal is weet ik niet heb hem zo gekocht maar heb wel het idee dat dit geluid ietsjes harder is geworden.
Dus mocht hier een specialist op het forum zitten ik ben over elke hulp dankbaar