Geluid verwarming

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
SL Falcon

Geluid verwarming

Bericht door SL Falcon » 16 nov 2014, 09:47

Hallo iedereen,

Sinds juni heb ik een E46 316i uit 2004. Deze bevalt prima alleen heb ik soms last van een bepaalde geluid wanneer de auto wat warme lucht begint de blazen (de verwarming dus neem ik aan). Ik heb zelf even zitten rondkijken maar kom er niet echt uit wat er nou precies kan zijn. Misschien heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

Het geluid komt uit het midden van de auto, soms gewoon wanneer ik aan het rijden ben. Het wilt ook vaak voorkomen op wat hobbelige wegen of als ik even wat harder rem.

Hier nog een link met het geluid wat ik bedoel.
https://www.youtube.com/watch?v=K06I2m- ... pzfZH6rwxg

wiren

Re: Geluid verwarming

Bericht door wiren » 16 nov 2014, 11:55

Dat zijn de versleten lagers van de ventilator. De ventilatormotor zal moeten worden vervangen of de lagers maar ik weet niet of dat laatste mogelijk is.
http://youtu.be/XrD9nLrjl30

info

Bericht door info » 16 nov 2014, 13:37

beide opties zijn mogelijk.

is het geluid een soort gepiep ?
toen ik mijn wagen net had had ik hier ook last van, maar dit heeft zichzelf opgelost. mogelijk had ie een paar maanden stil gestaan.
bij mij was de piep alleen op stand 1.

rudy fuller

Bericht door rudy fuller » 16 nov 2014, 17:15

Misschien met airco aan?
Mijn vloeistof was telaag en gaf ook een raar geluid
320i

SL Falcon

Bericht door SL Falcon » 16 nov 2014, 18:24

is het geluid een soort gepiep ?
toen ik mijn wagen net had had ik hier ook last van, maar dit heeft zichzelf opgelost. mogelijk had ie een paar maanden stil gestaan.
bij mij was de piep alleen op stand 1.
Het is een soort gepiep/gefluit. De video die ik toevoegde is mijn eigen video dus daar kan je het zelf horen. Bij mij kan ik het in elke stand horen het maakt ook niet uit of de airco aan of uit staat.

Ik dacht eerst ook de ventilatormotor. Een vriend van mij heeft aardig wat verstand van auto's maar hij had niet het idee dat het van de ventilatiemotor kwam kwam. Daarom wou ik het eerst toch hier navragen. Heb er namelijk 1 gekocht bij D-parts en deze zou gisteren gemonteerd worden door een garage. Bleek het onderdeel niet te werken toen het gemonteerd was. Nu moet ik even wachten tot ik weer een nieuw onderdeel heb.

yves_eve

Re:Geluid verwarming

Bericht door yves_eve » 15 jan 2015, 15:42

hallo,

ik heb een paar kleine probleempjes met mijn bmw 318i
ik heb al wat zitte neuzen en zie al een paar lichtpuntjes,

* kachel geluid... wat ik gelezen heb kachelweerstand?? wat kost zoiets ??
* olie verbruik... lijkt op carterventilator controleren??
* airbag lampje... heb em nog niet laten uitlezen, maar zal eens onder de stoelen kijken.

en nou had ik laatst dat ik met een lege accu stond, nou heb ik het een en ander laten doormeten en zag ik dat als de auto uit stond dat hij nog steeds 1.1Ampere trok, zekeringen getrokken en achter zekering 63 van de climat control zit het probleem, iemand idee waardoor die deze 1.1A trekt ??

alvast bedankt

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”