330i toeren terugval

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Stamp-CTRL

330i toeren terugval

Bericht door Stamp-CTRL » 13 dec 2008, 01:43

Sinds afgelopen week valt de 330i met warme motor terug in toeren als ik net gas heb gegeven. Dit is enkel merkbaar bij het parkeren. Dus gas erop en weer los en dan zakt hij even weg tot c.a. 500 toeren.

Stationair draait hij wel goed op 700RPM, met koude motor is het niet merkbaar (waarschijnlijk door de choke).

Recentelijk is de luchtinlaatbuis vervangen vanwege een scheurtje. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik hoor graag jullie reacties.

GRTZ
330i is the way to go

Robbel

Re: 330i toeren terugval

Bericht door Robbel » 14 dec 2008, 22:01

Geen idee wat het probleem kan zijn, maar de mijnes loopt stationair eigelijk altijd iets van 500 RPM..maar heel sporadisch doet ie ook wel is 700+ :? Das ook iets wat ik niet snap..meer succes met het oplossen van je 'probleem' iig
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Stamp-CTRL

Bericht door Stamp-CTRL » 17 dec 2008, 17:54

500RPm stationair?!? Dat lijkt me niet gezond. Normaal is toch echt c.a. 700RPM.

Zoals ik al eerder aangaf valt hij soms heel eventjes terug naar 500RPM wanneer de motor warm is. Heb hiervoor een 318is met 1.9 liter M44 motor gehad en die deed dat op eens heel heftig. Echt schommelen in de toeren bij stationair draaien. Heb dit toen door de dealer op laten lossen. Bleek een vergaan carter klepje en ventiel slangetje. Was gelukkig niet duur om te fixen.

Denk dat ik nu eerder ergens een beginned vacuum lekje heb. Het is niet echt storend en het gebeurt slecht zelden.

Maandag ben ik toch bij de garage en dan laat ik er gelijk even naar kijken denk ik.

Laat nog wel weten wat het was...

GRTZZZZ
330i is the way to go

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 17 dec 2008, 19:18

Robbel schreef:Geen idee wat het probleem kan zijn, maar de mijnes loopt stationair eigelijk altijd iets van 500 RPM..maar heel sporadisch doet ie ook wel is 700+ :? Das ook iets wat ik niet snap..meer succes met het oplossen van je 'probleem' iig
Als ie koud is idd, maar warm draait die van mij ook plusminus 500/550 Rpm hoor!!
En loopt als een zonnetje :)

Stamp-CTRL

Bericht door Stamp-CTRL » 17 dec 2008, 19:49

Moet zeggen dat mijn 330i bij koude motor inderdaad c.a. 700-800RPM draait.

Bij warm is het ergens tussen de 600-650RPM. Hij loopt dan inderdaad super!! EN héél stil, heb er meerdere mensen in laten rijden die allen de bimmer wilde starten terwijl hij uiteraard nog liep -_-

Maar toch valt hij soms ff terug naar de 500RPM; je voelt dat hij dat niet echt lekker vind. Meestal bij parkeren e.d. dan geef je even een dot gas en daarna valt hij heel ff terug om zichzelf snel weer te corrigeren.
330i is the way to go

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 17 dec 2008, 20:23

Die van mij loopt consequent (warm) plusminus 550 Rpm, heb geen last van toeren terugval, is wel een automaat dus een dot gas is uit den boze :) Als je in neutraal of koppeling ingedrukt :) bij een schakelbak een dot gas geeft, zal het toerental zich altijd moeten "herpakken"

Henton
Contacteer:

Bericht door Henton » 26 feb 2009, 11:51

Ik heb sinds een paar dagen een raar probleem met mijn 316i uit 2000
Als ik gereden heb en de auto wegzet en dan bv. na een half uur of een uur weg wil rijden en de auto start dan start hij normaal.
Maar het toerental valt een paar keer terug naar de 500 toeren.
Als ik dan weer een stukje gereden heb is er niks aan de hand tot ik hem weer uitzet en weer start.
Het is alleen maar als ik moet stoppen voor bv. een kruispunt of als ik weg wil rijden.
Bij koude motor is er niks aan de hand dan werkt de "choke".

Verder merk ik helemaal niks.
Misschien iemand een idee??
Bedankt voor de tips in ieder geval.
Henton
Afbeelding
Kijk eens in mijn showroom

Jussi

Bericht door Jussi » 26 feb 2009, 12:49

STAMP-CTRL schreef:Moet zeggen dat mijn 330i bij koude motor inderdaad c.a. 700-800RPM draait.

Bij warm is het ergens tussen de 600-650RPM. Hij loopt dan inderdaad super!! EN héél stil, heb er meerdere mensen in laten rijden die allen de bimmer wilde starten terwijl hij uiteraard nog liep -_-

Maar toch valt hij soms ff terug naar de 500RPM; je voelt dat hij dat niet echt lekker vind. Meestal bij parkeren e.d. dan geef je even een dot gas en daarna valt hij heel ff terug om zichzelf snel weer te corrigeren.
Ik herken me volledig in dit verhaal. Zou graag ook de oplossing hier van willen weten. Keep me posted!

Henton
Contacteer:

Bericht door Henton » 02 mar 2009, 08:32

Henton schreef:Ik heb sinds een paar dagen een raar probleem met mijn 316i uit 2000
Als ik gereden heb en de auto wegzet en dan bv. na een half uur of een uur weg wil rijden en de auto start dan start hij normaal.
Maar het toerental valt een paar keer terug naar de 500 toeren.
Als ik dan weer een stukje gereden heb is er niks aan de hand tot ik hem weer uitzet en weer start.
Het is alleen maar als ik moet stoppen voor bv. een kruispunt of als ik weg wil rijden.
Bij koude motor is er niks aan de hand dan werkt de "choke".

Verder merk ik helemaal niks.
Misschien iemand een idee??
Bedankt voor de tips in ieder geval.
Henton
Ziet er naar uit dat ik naar de garage moet voor dit probleem.
Misschien ben ik wel de enige hiermee??
Binnenkort moet de auto toch voor een beurt weg kan ik er gelijk naar laten kijken.
Afbeelding

jeroenvanalem

Bericht door jeroenvanalem » 14 mar 2009, 11:27

Ook ik heb het probleem van terugvallen naar 500 toeren bij inparkeren / sturen bij bijna stilstand.

Inmiddels LMM, filters en luchtslangen vervangen. Ook garage naar laten kijken, tot op heden zonder succes.

Ook ik ben dus zeer benieuwd naar een (mogelijke) oplossing!

Groeten,
Jeroen

Henton
Contacteer:

Bericht door Henton » 28 mar 2009, 14:40

Het probleem met het terug vallen van het toerental is er hellaas nog steeds na de beurt die de bimmer onlangs gehad heeft.
Wat me vandaag wel opviel is dat als het regent het toerental ook terugvalt als je bv. voor een stoplicht moet stoppen.
Dus niet alleen als ik de auto warm wegzet en dan na een kwartier weer start maar ook af en toe als het regent.
Zover ik het nu merk is het dus alleen met regen en als ik de auto warm wegzet en even later weer start.
Misschien dat er iemand een verband kan leggen hiermee en dat ik kan gaan zoeken wat dit probleem veroorzaakt??
Afbeelding

Henton
Contacteer:

Bericht door Henton » 30 mar 2009, 12:35

Is er dan echt niemand die dit ook heeft gehad?
Heb ik weer zeker ??
Kom op dit moet beter kunnen.
Nee zonder dollen, het is best vervelend omdat je steeds het vermoeden hebt dat je auto stilvalt als je moet stoppen.
Afbeelding

Mistafa

Bericht door Mistafa » 30 mar 2009, 13:15

Ik begin dit nu ook meer te krijgen,
Had dit probleem al eerder, toen is mijn boordcomputer gereset en toen leek het over te zijn.
Mijn parkeersensor was kapot dus was deze gewoon 'volgelopen' denk ik.
Daarna leek het voor mij over te zijn, echter is het nu weer terug,
maar het probleem met mijn parkeersensoren is ook weer terug.
Maar tegelijk met dit probleem was het kouder weer geworden, dus het zou ook nog hierdoor kunnen komen.

Het is niet erg, maar het klinkt gewoon niet lekker.

Laat het binnenkort voor mijn APK + nieuwe banden naar laten kijken (of misschien eerder als mijn parkeersensoren worden gemaakt bij de BMW dealer, hun weten er toch wel het meeste van af denk ik).

Maar dit duurt nog wel een maand, dus of je hieraan iets heb geen idee...

Henton
Contacteer:

Bericht door Henton » 16 jun 2009, 08:00

Inmiddels is mijn gaskleppenhuis vervangen door een ander exemplaar maar ook dit zonder succes.
Nu denken we nog 2 opties over te hebben, te weten de stationair motor die op je gaskleppen huis zit, wat me sterk lijkt want die is ook al een keer gereinigd, of de koelwater temperatuur sensor die op het blok zit.
Alleen schijn je daar heel slecht bij te kunnen komen.
Binnenkort gaan we hiermee aan de slag en ik laat wel weten wat het resultaat is.
Afbeelding

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 16 jun 2009, 08:23

Vervelend probleem. Ik ben nenieuwd of het gaat helpen...
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”