Witte tellerverlichting
Geplaatst: 28 dec 2014, 19:30
Niet iedereen wil lid worden van een Engels forum en ik heb daarom deze DIY zo goed als mogelijk geprobeerd te vertalen naar het Nederlands, komt dus niet van mijzelf af maar van een ander forum.
Je bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele uitvoering hiervan !
Eerst de accu los halen !
Origineel :
Verwijder de twee schroeven bovenin de tellerbak :
Aan de achterzijde een plug verwijderen :
Deze vier Torx schroeven met een T10 verwijderen :
De vier clips verwijderen door in te drukken en naar buiten te halen (pushing it down and out) :
Deze twee clips los halen en dan het huis verwijderen :
Gebruik een kaart en iets van een pincet om de naalden te verwijderen, gebruik niet teveel kracht want dan zullen ze breken !
Aan de achterzijde de plastic ring in het midden met de klok mee draaien om deze te verwijderen samen met het paneel
Verwijder de twee schroeven met T9 :
Haal het radertje van de cruise control ring er af en de rev ring (weet even geen vertaling voor rev) :
Je ziet nu de vier led's in elke ring :
Aan de achterzijde. Het paneel is bevestigd aan een socket, deze verwijder je door hem langzaam omhoog te tillen
Haal het LED paneel er uit
Je ziet nu vier LED's per ring zitten
Gebruik een soldeerbout om de oude LED's te verwijderen
Voor de nieuwe heb je 8 witte LED's nodig, soldeer deze nu vast, elke ring heeft vier nieuwe nodig. Op elk pootje bevind zich een + en een - voor de voeding, gebruik een multimeter om te testen wat de plus en min is, als je het verkeerd om doet zullen ze niet branden
Plak de witte ring vast met dubbelzijdig tape op een stuk board of hard plastic, anders blijft deze niet liggen
Spuit de ring nu in de kleur die je wilt
Spuit de naalden rood
Als je klaar bent is dit het eindresultaat :
1. Connect the cluster without glass cover and needle.
2. Connect back the battery
3. Turn key on to position 2
4. Back to position 1, then all needle should on zero level
5. Pull back the needle and turn key to position 2 then position 1 to verify the needle on correct postion or not
6. If needle postion correct then turn off key
7. un-plug battery
8. un-plug cluster back side connect
9. cover back the cluster cover.
10. plug back battery and become finish.
Met dank aan 5Series-net forum en Tom_il
Je bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele uitvoering hiervan !
Eerst de accu los halen !
Origineel :
Verwijder de twee schroeven bovenin de tellerbak :
Aan de achterzijde een plug verwijderen :
Deze vier Torx schroeven met een T10 verwijderen :
De vier clips verwijderen door in te drukken en naar buiten te halen (pushing it down and out) :
Deze twee clips los halen en dan het huis verwijderen :
Gebruik een kaart en iets van een pincet om de naalden te verwijderen, gebruik niet teveel kracht want dan zullen ze breken !
Aan de achterzijde de plastic ring in het midden met de klok mee draaien om deze te verwijderen samen met het paneel
Verwijder de twee schroeven met T9 :
Haal het radertje van de cruise control ring er af en de rev ring (weet even geen vertaling voor rev) :
Je ziet nu de vier led's in elke ring :
Aan de achterzijde. Het paneel is bevestigd aan een socket, deze verwijder je door hem langzaam omhoog te tillen
Haal het LED paneel er uit
Je ziet nu vier LED's per ring zitten
Gebruik een soldeerbout om de oude LED's te verwijderen
Voor de nieuwe heb je 8 witte LED's nodig, soldeer deze nu vast, elke ring heeft vier nieuwe nodig. Op elk pootje bevind zich een + en een - voor de voeding, gebruik een multimeter om te testen wat de plus en min is, als je het verkeerd om doet zullen ze niet branden
Plak de witte ring vast met dubbelzijdig tape op een stuk board of hard plastic, anders blijft deze niet liggen
Spuit de ring nu in de kleur die je wilt
Spuit de naalden rood
Als je klaar bent is dit het eindresultaat :
1. Connect the cluster without glass cover and needle.
2. Connect back the battery
3. Turn key on to position 2
4. Back to position 1, then all needle should on zero level
5. Pull back the needle and turn key to position 2 then position 1 to verify the needle on correct postion or not
6. If needle postion correct then turn off key
7. un-plug battery
8. un-plug cluster back side connect
9. cover back the cluster cover.
10. plug back battery and become finish.
Met dank aan 5Series-net forum en Tom_il