Toerental schiet omhoog bij lage snelheden van ca. 50 - 70

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
vandijk.sandra

Toerental schiet omhoog bij lage snelheden van ca. 50 - 70

Bericht door vandijk.sandra » 01 jan 2015, 15:16

Allereerste de beste wensen voor iedereen die dit leest!

Ik heb even een vraagje....in het voorjaar (april) is de automaat van mijn e46 320i touring van 2003 gereviseerd bij Autrans voor zo'n dikke 2000 euro, incl. Koppelomvormer. Die was volledig versleten met alle gevolgen van dien. We hebben hem zelf in en uit gebouwd en afgevuld met olie. Autrans heeft de revisie bij hun in de werkplaats uitgevoerd. Dit is iets wat we al vaker hebben gedaan bij andere auto's, dus het is niet zo dat we er geen verstand van hebben ;-).

Nu ervaar ik het volgende tijdens het rijden (sinds september ongeveer):

Als je met een nette snelheid van ongeveer 50 km/uur rijdt en je gaat heel langzaam accelereren richting de 70/80 dan schiet ineens het toerental omhoog met zo'n 1000 toeren maar versnelt de auto minimaal (automaat schakelt dan terug?). Als ik dan wat meer gas bij geef, omdat het voelt alsof je bijna stil staat haha, dan merk je ook echt dat ie er even aan moet trekken en gaat het accelereren echt super langzaam en blijft het toerental hoger dan je zou verwachten. Eenmaal aangekomen op ongeveer 80 is alles back to normal en daarna geen problemen meer......tenzij je weer ergens rond de 50 moet rijden en daarna weer wil optrekken richting de 80, dan begint dit weer van voor af aan.

Iemand enig idee wat hier gaande is? De olie van de automaat is op peil, bij het afvullen ons gehouden aan de hoeveelheid olie welke voor deze zf is voorgeschreven en afgevuld volgens instructie en met olie van Autrans.

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”