Ruitenwisser nulstand E60

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Edwin936

Ruitenwisser nulstand E60

Bericht door Edwin936 » 11 jan 2015, 16:47

Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.
Het gaat om een bmw e60 van bouwjaar 2006.
Van mijn rechterruitenwisser was er op een schanierpunt een klein lagertje kapot, waarna ik deze heb vernieuwd.
Daarvoor heb ik de gehele rechter ruitenwisser er af gehaald en later met nieuw gemonteerde lagertjes weer terug gezet.
Hij deed het twee dagen prima, maar daarna komt hij niet meer goed terug in zijn nulstand.
De ruit word prima schoongeveegd, maar zodra je de wisser uitdoet gaat hij naar de nulstand en komt dan een paar cm weer naar boven en blijft hier staan.
Ik vind dit echt heel storend dus ben heb al rondgekeken op dit forum naar soortgelijke problemen maar kan niet echt iets vinden waar ik wat mee kan.
Heb de armpjes ook alweer los gehad en op een iets andere stand terug gezet maar niets helpt helaas.
Kan ik op de ruitenwisser moter misschien nog wat verstellen of weet iemand andere tips.
Alvast bedankt.

Met vr gr

Edwin

Source

Re: Ruitenwisser nulstand E60

Bericht door Source » 11 jan 2015, 21:39

Ik kan je wel een document mailen waarin staat hoe het afgesteld dient te worden. Je hebt daar wel speciaal gereedschap voor nodig.
Bij interesse mail me.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Dutchlincoln

Bericht door Dutchlincoln » 15 mei 2016, 09:35

Wat verouderd topic misschien, maar ik heb ook een defecte wisser. Zijn er tips vwb loshalen/afstellen?
@Edwin: heb je het lagertje vervangen, of de hele wisser? Is het uiteindelijk goedgekomen, en hoe?

Edwin936

Bericht door Edwin936 » 15 mei 2016, 12:11

Hallo,

Ik heb toen idd alleen het lagertje vervangen, en dezelfde arm weer gemonteerd.
Heb een tijdje rondgereden met de wisserbladen terwijl de wosserbladen wat na boven stonden en zo opeens keerde hij telkens weer netjes terug naar zijn nulpunt.
Heel af en toe als ik hem op de automatische stand heb staan wil het nog wel eens voorkomen dat hij niet direct naar het nulpunt gaat.
Wanneer dit probleem blijft lujkt het me verstandig dit even door een erkende garage te laten doen....die kunnen het voor je oplossen door het nulpunt te wijzigen.
Denk dat je daar zelf niets mee kunt.
Succes.

Met vr gr
Edwin

tom_il

Bericht door tom_il » 15 mei 2016, 16:04

Nulstand komt vanuit de motor. Het losmaken van de arm kan hier niets aan veranderen. Lijkt mij dat je hem verkeer terug gemonteerd hebt of dat er iets anders scheelt.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”