Auto valt uit tijdens rijden
Auto valt uit tijdens rijden
Auto BMW 316 e46 valt uit tijdens het rijden vaak s'morgens alle waarschuwings lampjes gaan dan aan. Soms maar even en de motor slaat weer aan . Maar soms ook helemaal dood, na een paar minuten starten slaat hij weer aan. Dynamo en accu al vervangen Dynamo gebruikte. Uit gelezen via Bmwscanner.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chassis : E46 E46
Model : 316i 316i
Type key : AY31 AY31
Engine : N42B18 N42B18
Gearbox : Manual Manual
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ABS* -> 5D97/A0 - Sensor cluster Supply voltage out of range.
5DF7/A0 - Vehicle power > 18 Volt.
5DF4/20 - Vehicle power < 9 Volt.
5E1A/A0 - CAN DME/DDE Signal Error.
LEW -> 09/A5 - No CAN message (ASC)
SRS -> Shadow-memory:
74/10 - Passenger's seat backrest locking, SLV module fault
IKE -> BF/78 - Internal fault, EEPROM checksum 1 (BMW-section), coding incorrect
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME* -> 277F/24 - Crankshaft sensor
2782/24 - Camshaft sensor outlet
272C/E1 - LR-adaptation add. per time
SRS -> Shadow-memory:
IKE -> BF/78 - Internal fault, EEPROM checksum 1 (BMW-section), coding incorrect/incomplete
# SCAN END
Chassis : E46 E46
Model : 316i 316i
Type key : AY31 AY31
Engine : N42B18 N42B18
Gearbox : Manual Manual
SRS -> Shadow-memory:
IKE -> BF/78 - Internal fault, EEPROM checksum 1 (BMW-section), coding incorrect
DME* -> 277F/24 - Crankshaft sensor
2782/24 - Camshaft sensor outlet
272C/E1 - LR-adaptation add. per time
SRS -> Shadow-memory:
IKE -> BF/78 - Internal fault, EEPROM checksum 1 (BMW-section), coding incorrect/incomplete
# SCAN END
Re: Auto valt uit tijdens rijden
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb je alle codes wel gewist na het vervangen van de dynamo? Kunnen nog oude foutcodes inzitten.
Ik zou zeggen je dynamo, maar die heb je al vervangen. Misschien een en ander nameten?
Ik zou zeggen je dynamo, maar die heb je al vervangen. Misschien een en ander nameten?
Bedankt voor je reactie.
Dynamo en accu zijn een jaar geleden vervangen. Of het moet een kwaaltje zijn bij dit type dynamo.maar dan had je wel meer van deze meldingen gehad.
Gr Theo
Dynamo en accu zijn een jaar geleden vervangen. Of het moet een kwaaltje zijn bij dit type dynamo.maar dan had je wel meer van deze meldingen gehad.
Gr Theo
Ik zou zoals ook xaban voorstelt eerst de spanning op de accu eens meten, met name met draaiende motor. Ik verdenk ook de dynamo of de spanningsregelaar.
-
Hey Theo
Of het ligt aan de elektronische gedeelte achter je contactslot blok of vervang je Camshaft sensor maar,
als deze sensor niet goed meer werkt dan slaat je motor ook uit.
Of het ligt aan de elektronische gedeelte achter je contactslot blok of vervang je Camshaft sensor maar,
als deze sensor niet goed meer werkt dan slaat je motor ook uit.
Slecht functionerende krukassensor zorgt voor het plotseling uitvallen. Na 10 minuten rijden valt die uit, als de motor weer wat is afgekoeld kun je hem weer starten.
Bedankt Jongens, ik ga dit zeker even proberen. Ik Laat het nog even weten.gr Theo
Heb een spanningsregelaar en krukassensor besteld. Ga deze vrijdag monteren,ik dacht dat de krukas sensor voor tegen de blok zit, klopt dit want ik las ook ergens op dit forum dat die onder het spruitstuk zit, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Gr Theo. Bedankt alvast voor jullie snelle reactie.
Ik heb ooit met mijn vorige auto E34 (525i) dezelfde problemen gehad. Bleek na lang onderzoeken de massakabel te zijn die onder de auto door liep en versleten was. Die maakte kortsluiting.
Kan het dus ook nog zijn.
Succes
Kan het dus ook nog zijn.
Succes
Bedankt Wiren,
Zie nu inderdaad dat deze op moeilijke plek zit,
Die andere sensor is van de nokkenas.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 15&lang=nl
Dus zal hem als vrijdag even op de brug zetten , en kijken of ik er vanonder bij kan. Onderdelen zijn ook nog niet binnen. Tevens zal ik meteen even de massa kabel checken.
Bedankt alvast mannen.
Zie nu inderdaad dat deze op moeilijke plek zit,
Die andere sensor is van de nokkenas.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 15&lang=nl
Dus zal hem als vrijdag even op de brug zetten , en kijken of ik er vanonder bij kan. Onderdelen zijn ook nog niet binnen. Tevens zal ik meteen even de massa kabel checken.
Bedankt alvast mannen.
Als je de sensor en elektra hebt uitgesloten, trek dan de stekker van je luchtmassameter eens los en ga zo rijden. Een luchtmassameter die begint op te raken kan ook vage klachten veroorzaken. Stotteren, uitvallen, slecht stationair.
ben benieuwd of je dit al gefixed hebt, en zo ja wat het was.
Even een update heb de krukkenassensor vervangen zat binnen in vol met olie dus lekte zowiezo. Nu een week geleden en geen problemen meer gehad. Jongens bedankt voor de hulp. Gr weer een blije BMW rijder.