Pagina 1 van 1
Stuur scheef
Geplaatst: 05 feb 2015, 11:58
door Compactje
Ik heb mijn compact laten uitlijnen, omdat het stuur niet recht staat, wat ik behoorlijk vervelend vind....het stuur staat nog scheef.
Nu wil ik het stuur gaan los halen, en dan recht zetten, kan ik dit zomaar doen,ivm airbag en storingsmelding op het dashboard ??
Ik hoop dat hier iemand mij een info over kan geven??
Greetz
Re: Stuur scheef
Geplaatst: 05 feb 2015, 13:06
door GreyCooperS
Zou sowieso eerst terug naar naar de uitlijner...stuur moet gewoon recht staan daarna...mss niet goed vastgezet?
Als je toch je stuur eraf haalt, eerst accu los, dan pas airbag verwijderen. Dan de boel los en weer vast draaien, airbag terug en de stroom er weer op (Spreek wss voor zich maar houdt je gezicht niet voor de airbag als je deze los draait, just to be sure)
Mocht je toch nog een airbag lampje krijgen na terug aansluiten accu, kun je dat laten resetten door een uitleestooltje
Re: Stuur scheef
Geplaatst: 05 feb 2015, 19:05
door bilkert35
Misschien heeft de vorige eigenaar het stuur een keer recht gezet in plaats van uit te lijnen.
Dus dat ie dan na het uitlijnen scheef staat komt dan niet door het uitlijnen.
Re: Stuur scheef
Geplaatst: 06 feb 2015, 10:15
door Compactje
Dank jullie..voor de info
Re: Stuur scheef
Geplaatst: 06 feb 2015, 10:40
door mikespek
Staat een streepje op het stuur en stuurkolom
Maar denk dat het door uitlijnen is
Re: Stuur scheef
Geplaatst: 06 feb 2015, 18:57
door Maan
Gewoon eerst terug gaan naar waar je 'm hebt laten uitlijnen. Niet eerst zelf prutsen en dan pas aankloppen dat er iets niet goed gegaan is.
De keren dat mijn auto uitgelijnd werd hebben ze het stuur vastgezet in het midden en vanaf dat punt alles uitgelijnd. Toevallig eens hetzelfde als jou gehad maar ik was er vooraf al voor gewaarschuwd dat er 1 rubbertje niet helemaal lekker was. En idd, na een paar weken stond het stuur alsnog iets uit het midden.
Re: Stuur scheef
Geplaatst: 09 feb 2015, 00:40
door deepbass909
Na uitlijnen hoort het stuur recht te staan, de monteur zet het stuur namelijk recht en gaat dan pas uitlijnen. Na uitlijnen scheef staan, kan betekenen dat of de monteur iets fout heeft gedaan of dat er iets stuk is. De eerste stap is dus contact opnemen met de toko die het uitlijnen gedaan heeft.
Wat ik in het verleden heb gehad, was een kapot veerpootlager. Er zat net genoeg speling in om na een bocht te veroorzaken dat het stuur scheef bleef staan, ook al reed ik rechtdoor. Vervangen van de veerpootlagers was genoeg om het op te lossen. Een versleten stuurkogel, fusee of draagarmrubber kan hetzelfde effect hebben.