vervangen climate control unit e39

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Adrianus1

vervangen climate control unit e39

Bericht door Adrianus1 » 23 feb 2015, 18:29

Beste forumleden,

De climate control unit (met 'max' button) van mijn e39 heeft waarschijnlijk de geest gegeven. nieuw kopen kan altijd, maar ik kom her en der goede gebruikte tegen. Deze hebben echter allemaal een 'partnumber'.
Als ik bij realoem.com kijk naar mijn voertuig, (e39 diesel touring 2003/standkachel) staat daar een nummer bij. Bij de (uiterlijk identieke) aangeboden tweedehandsjes komen andere nummers voor.
Kan iemand met wijze raad mij vertellen of er daadwerkelijk verschil zit in deze units?

Wederom alvast bedankt voor de genomen moeite,

Ad

AdE39

Re: vervangen climate control unit e39

Bericht door AdE39 » 24 feb 2015, 12:09

Hallo beste Ad,

Ik denk dat het onderdeelnummer beter kan corresponderen met elkaar, het kan in elk geval wat storingen voorkomen.
Het gaat dan ook om de functies die dit controle paneel heeft.

Kijkt u anders eens op BMW Part Catalog.
Vult u uw VIN code rechts boven in het vakje, VIN code, dat zijn de laatste 7 karakters van het chassis nr.

Dan klikt u op decoderen, vervolgens op browse parts, en u krijgt het gehele scala aan onderdelen per cluster van uw BMW.
Het mooie van dit systeem, u krijgt direct de onderdeel nummers te zien, en de eventuele meerdere aanwezige types met de onderdeel nummers, en daar achter de prijs, tel daar echter wel de BTW bij op, en u heeft direct de dealer prijzen. U kunt rechts de valuta ingeven van het desbetreffende land. En onderaan kunt u de taal instellen, door op het vlaggetje te klikken.

Maar ik heb het vermoeden, dat u het juiste onderdeel nummer dient te gebruiken.

Succes. :duimen:

Met vriendelijke groet,
Ad

Adrianus1

Re: vervangen climate control unit e39

Bericht door Adrianus1 » 24 feb 2015, 22:19

Heel hartelijk dank voor je reactie!
Ik ga er mee aan de slag...

Groet,

Andere Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”