Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Zoals in mijn voorstel topic al vermeld, zijn auto's, motoren en de techniek met de paplepel ingegoten. Vroeger als kleine jongen ging ik al meerdere dagen met me vader mee wanneer hij met zijn Honda CB72 op het TT circuit ging racen. Eerst ging de step mee, zodat die kleine zich een beetje kon voortbewegen op de paddock, later ging de BMX mee en nog later ging de scooter mee. Oh, wat vond ik dat toen al geweldig en dat kon natuurlijk alleen maar erger worden.
17 jaar geleden had ik het geluk dat die ouwe van mij een Ferrari 308 GTSi Quattrovalvole ging aanschaffen. Ik was 17 en ik zag mezelf al rijden in de 308, maar toen ik 3 maanden me rijbewijs had en mijn vader zei; kom jongen, we gaan volgende week op het TT circuit rijden. Ik dacht nog, tof! Wist ik veel dat hij bedoelde; je gaat zelf rijden! Oh wat vond ik het spannend om die dag op het circuit rijden, de enige die ik ingehaald heb was een Fiat 500, de rest liet er maar zo snel mogelijk voorbij. Natuurlijk groeide het zelf vertrouwen met het verloop van de dag en tegen het einde van de dag ging ik met de circuitAlfa’s mee. Ja, tot er dan een bocht kwam, dan gingen de Alfa’s met slicks er keihard vandoor. Maar wat voelde ik me die dag ontzettend cool, ik heb wel weken met een dikke smile gelopen. Daarna was ik natuurlijk wel verslaafd geworden, bedankt pa!
In de jaren daarna gingen we samen de Italiaanse dagen af, Zandvoort, Assen en Spa. De 308 gebruiken waar hij voor gemaakt is, gas erop! Alleen op die georganiseerde evenementen zit de gang er uiteindelijk nooit echt in. Hey pa, moeten we niet eens een trackday doen? Dat deed ik ook al een paar jaar met de motor, ik had er goede ervaringen en veel fun mee. Ja, dat gaan we doen. Nou dat hebben we 1 keer gedaan en de laatste keer. Er werd weinig rekening met elkaar gehouden, lijkt af en toe wel cup racen. Nee, de 308 was niet voor dit type dagen geschikt, dat gaat nooit goed komen. Dan maar weer de vaste georganiseerde evenementen af, natuurlijk alles behalve dan een straf, begrijp me niet verkeerd, maar we wilde meer… honger.
En die honger bleef. Ik had al een paar jaar een vaste baan en toen kwam me pa met het idee; moeten we samen niet een circuitauto kopen? Ja dat moeten we! Zo gingen we opzoek naar een tracktool. Internet op, nog maar eens een trackday bezoeken. Wat gaat het worden? Minimaal 6 cilinders, handbak en achterwielaandrijving . BMW? Reed me pa vroeger altijd. Ja, BMW. E30 of E36? E36 was toch wel meer door ontwikkelt. Bij de E36 is de sedan lichter dan een coupe. Misschien toch een E46? Nee, te duur.
Oke, E36 325i non vanos, en een sedan it is.
Kant en klaar kopen of zelf gezamenlijk lekker gaan opbouwen? Dat laatste!
Dan moet je gaan zoeken naar een auto. We gingen eens kijken bij de Domeinen in Soesterberg.
Jeetje daar kan je een hele dag wel zoet zijn, er staat zoveel, niet alleen auto’s maar van alles wat inbeslag genomen is. Maar we komen voor een BMW E36.
Viel eigenlijk tegen hoeveel er stonden. Maar er stond een blauwe sedan, juiste motor, handbak, geen opties als airco en elektrische ramen en 2 eigenaren gehad. Geen rare roest, gewoon een net ding. Top, doe die maar. Wij hebben een belachelijk laag bod gedaan en dan 2 weken wachten. Ja hoor, na 2 weken bericht of we z.s.m. dat ding wilden komen ophalen. Omdat je op kijkdagen niet kan rijden met de auto, weet je natuurlijk nooit precies wat je gekocht hebt. Dus trailer mee en ophalen die BMW. Daar aangekomen, papierwinkel afgehandeld, instappen, sleutel om... K#@%###T er zit een onwijze tik in het blok en schakelen ging ook niet echt heel soepel. Ja, dat is het risico. Nou, ding mee naar huis en kijken hoe we het gaan aanpakken.
Blok open maken en ja hoor meerdere lagerschalen en 2 drijfstangen compleet blauw. Hoe is het met bak? Drukgroep stuk, voor de rest niks aan de hand. Uiteindelijk hebben we een blok uit een 525 in Duitsland gehaald. Blok erin en sleutel om, klinkt best goed. Oke lagerschalen en oliepomp vervangen, nieuwe complete koppeling er in en het circuit op. Zoals hieronder stonden we de eerste keer te wachten in de pitsstraat van Zandvoort. Helemaal standaard, lekker hoge comfortabele banden, stoelen en kijken of het allemaal heel blijft. Die smile heeft daar ook wel even gezeten...
Dit was een korte intro over hoe ik in aanraking met BMW ben gekomen.
Hoe ik van een E36 naar een E46 ben gegaan volgt binnenkort.
Ik beloof dat de teksten minder lang worden en dat er meer foto's voor in de plaats komen.
Will be continued...
17 jaar geleden had ik het geluk dat die ouwe van mij een Ferrari 308 GTSi Quattrovalvole ging aanschaffen. Ik was 17 en ik zag mezelf al rijden in de 308, maar toen ik 3 maanden me rijbewijs had en mijn vader zei; kom jongen, we gaan volgende week op het TT circuit rijden. Ik dacht nog, tof! Wist ik veel dat hij bedoelde; je gaat zelf rijden! Oh wat vond ik het spannend om die dag op het circuit rijden, de enige die ik ingehaald heb was een Fiat 500, de rest liet er maar zo snel mogelijk voorbij. Natuurlijk groeide het zelf vertrouwen met het verloop van de dag en tegen het einde van de dag ging ik met de circuitAlfa’s mee. Ja, tot er dan een bocht kwam, dan gingen de Alfa’s met slicks er keihard vandoor. Maar wat voelde ik me die dag ontzettend cool, ik heb wel weken met een dikke smile gelopen. Daarna was ik natuurlijk wel verslaafd geworden, bedankt pa!
In de jaren daarna gingen we samen de Italiaanse dagen af, Zandvoort, Assen en Spa. De 308 gebruiken waar hij voor gemaakt is, gas erop! Alleen op die georganiseerde evenementen zit de gang er uiteindelijk nooit echt in. Hey pa, moeten we niet eens een trackday doen? Dat deed ik ook al een paar jaar met de motor, ik had er goede ervaringen en veel fun mee. Ja, dat gaan we doen. Nou dat hebben we 1 keer gedaan en de laatste keer. Er werd weinig rekening met elkaar gehouden, lijkt af en toe wel cup racen. Nee, de 308 was niet voor dit type dagen geschikt, dat gaat nooit goed komen. Dan maar weer de vaste georganiseerde evenementen af, natuurlijk alles behalve dan een straf, begrijp me niet verkeerd, maar we wilde meer… honger.
En die honger bleef. Ik had al een paar jaar een vaste baan en toen kwam me pa met het idee; moeten we samen niet een circuitauto kopen? Ja dat moeten we! Zo gingen we opzoek naar een tracktool. Internet op, nog maar eens een trackday bezoeken. Wat gaat het worden? Minimaal 6 cilinders, handbak en achterwielaandrijving . BMW? Reed me pa vroeger altijd. Ja, BMW. E30 of E36? E36 was toch wel meer door ontwikkelt. Bij de E36 is de sedan lichter dan een coupe. Misschien toch een E46? Nee, te duur.
Oke, E36 325i non vanos, en een sedan it is.
Kant en klaar kopen of zelf gezamenlijk lekker gaan opbouwen? Dat laatste!
Dan moet je gaan zoeken naar een auto. We gingen eens kijken bij de Domeinen in Soesterberg.
Jeetje daar kan je een hele dag wel zoet zijn, er staat zoveel, niet alleen auto’s maar van alles wat inbeslag genomen is. Maar we komen voor een BMW E36.
Viel eigenlijk tegen hoeveel er stonden. Maar er stond een blauwe sedan, juiste motor, handbak, geen opties als airco en elektrische ramen en 2 eigenaren gehad. Geen rare roest, gewoon een net ding. Top, doe die maar. Wij hebben een belachelijk laag bod gedaan en dan 2 weken wachten. Ja hoor, na 2 weken bericht of we z.s.m. dat ding wilden komen ophalen. Omdat je op kijkdagen niet kan rijden met de auto, weet je natuurlijk nooit precies wat je gekocht hebt. Dus trailer mee en ophalen die BMW. Daar aangekomen, papierwinkel afgehandeld, instappen, sleutel om... K#@%###T er zit een onwijze tik in het blok en schakelen ging ook niet echt heel soepel. Ja, dat is het risico. Nou, ding mee naar huis en kijken hoe we het gaan aanpakken.
Blok open maken en ja hoor meerdere lagerschalen en 2 drijfstangen compleet blauw. Hoe is het met bak? Drukgroep stuk, voor de rest niks aan de hand. Uiteindelijk hebben we een blok uit een 525 in Duitsland gehaald. Blok erin en sleutel om, klinkt best goed. Oke lagerschalen en oliepomp vervangen, nieuwe complete koppeling er in en het circuit op. Zoals hieronder stonden we de eerste keer te wachten in de pitsstraat van Zandvoort. Helemaal standaard, lekker hoge comfortabele banden, stoelen en kijken of het allemaal heel blijft. Die smile heeft daar ook wel even gezeten...
Dit was een korte intro over hoe ik in aanraking met BMW ben gekomen.
Hoe ik van een E36 naar een E46 ben gegaan volgt binnenkort.
Ik beloof dat de teksten minder lang worden en dat er meer foto's voor in de plaats komen.
Will be continued...
- martinus83
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
- Locatie: Noord-brabant
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Toch een leuke intro om te lezen
Ben benieuwd naar het vervolg
Ben benieuwd naar het vervolg
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Welkom! leuk nog een 330 project te zien, ideaal om kennis te kunnen delen! ga het volgen
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Kennis delen is ideaal, zeker 330 gerelateerde dingen. Want de E46 en de 330 zijn nieuw voor mij. Ik heb begrepen dat er een koppelingsaangrijpvertraging of zoiets op zit. Hoe zijn jullie omgegaan met achtersubframe en chassis versterking, ik las dat je dit voor het chassis ook kan oplossen met componentenkit/pasta/zooi. Een tussenschot in de carterpan lassen, borgmoer op de oliepomp en ect.
Komt binnenkort zeker van pas.
Ruben.
Komt binnenkort zeker van pas.
Ruben.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 27 feb 2015, 11:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Welkom!
Het subframe heb ik nog niet versterkt. Je kunt je kooi doorlassen op de '2 T stukjes' of verstevigingsplaten lassen bij de ophangpunten van het subframe/diff. De 2 componentenkit heb ik nog niet eerder van gehoord.
De CDV heb ik nog niet verwijderd, ik kan nergens een goed onderbouwde reden vinden waarom dit verwijderd zou moeten worden. Ik heb een 6-puck koppeling met e30 performance vliegwiel wat net een aan of uit knop is.
Het subframe heb ik nog niet versterkt. Je kunt je kooi doorlassen op de '2 T stukjes' of verstevigingsplaten lassen bij de ophangpunten van het subframe/diff. De 2 componentenkit heb ik nog niet eerder van gehoord.
De CDV heb ik nog niet verwijderd, ik kan nergens een goed onderbouwde reden vinden waarom dit verwijderd zou moeten worden. Ik heb een 6-puck koppeling met e30 performance vliegwiel wat net een aan of uit knop is.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Ik ook nog niet eerder, maar hieronder wat linken wat er wat meer over verteld:Leooo schreef:De 2 componentenkit heb ik nog niet eerder van gehoord.
Het BMW restauratie foam: deel1 http://www.youtube.com/watch?v=xePUafKy49A
Deel 2 http://www.youtube.com/watch?v=iwBR42yVZ3U
Deel 3 http://www.youtube.com/watch?v=kOCWXx-Yjvk
Ik heb ook nog een PDF met instructies uit TIS maar is van 2004 geloof ik.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Na de eerste keer rijden moest er natuurlijk verder verbouwd gaan worden. Zo gezegd, zo gedaan.
De afgelopen 5 jaar langzaam gaan verbouwen, interieur eruit en een klapbare sportstoel er, die later weer vervangen werd voor een vastekuip. Veerpootbrug, polycarbonaat ramen, semi slicks, rolkooi, wrappen en etc. Toen stond de auto er zo bij:
In de winter van 2013 op 2014 nog meer materiaal eruit gehaald, zoals het binnenframe motorkap en kofferbakklep, ventilatiesysteem, rest van het dashboard, bakreservewiel en etc. Lichter ging de auto niet worden. Dus het trackdayseizoen 2014 kon beginnen, zin om te rijden! Auto op de trailer, lekker naar Zandvoort en na 20 min was het klaar! Geen vermogen meer en hij bleef ook niet meer stationair.
Bougies eruit, maar die van cilinder 4 wilde niet. What to do? Als de bougies beschadigd is, is de verbrandingskamer ook aan goort, dus met veel weerstand als nog de bougie eruit. Deze was helemaal plat gedruk, leek wel of de zuiger de bougies plat geslagen had. Tevens zat er een gat in de zuiger en kon je zo op het bigend kijken. Duidelijk, dit blok is klaar, terug naar huis. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft het blok het toch 6 jaar vol gehouden en daarbij is het blok niet gespaard.
Bij het open maken van het blok bleek er zelfs een hele klep te missen...
Maar wat ga ik nu dan doen? Gezien ik ook motorcompetitie rijd, was mijn budget voor 2014 wel al een beetje opgeraakt. Besloten om het heel 2014 stil te leggen en eind 2014 een besluit te nemen om of hoe verder te gaan voor 2015. Zo kwam werd het december en ben ik weer eens gaan nadenken voor 2015. Wil je het nog wel? JA. Heb je het gemist? JA. Dus er moet wat nieuws komen? JA! Ik hoor het mijn vriendin nog vragen. Als je het dan doet, doe het dan meteen goed, zij zei. I like the spirit!
Ga ik de huidige auto weer opbouwen? Nieuw motorbok erin? Hmmm, brengt wel risico’s met zich mee. Maar er moest ook op meerderepunten aan gelast worden. Wil ik dan nog wel verder met dit chassis en als ik dat niet wil wat wil ik dan?
Als ik niet door ga met dit chassis, dan wil ik met de 1 van de 4 onderstaande opties verder;
328 E36 Sedan, dan kan ik alles overzetten, incl 325 inlaattraject voor wat extra power.
M3 E36 Sedan, 3.0 of 3,2, meer vermogen blijft toch trekken.
330 E46 Coupe, wat is dit een mooie auto!
M3 E46 Coupe, wat is dit een mooie auto! En dit is wat ik uit eindelijk echt wil. Maar budget technisch gezien nog een stapje te ver. Oke, geen M3 E46.
Zoals je kan zien wilde ik in iedergeval graag meer vermogen.
Ik kwam er al snel achter dat het oplappen van de 325 net zoveel ging kosten als een nette 328.
Dus toen was de keuze snel gemaakt, 325 kaal maken, afvoeren en performancespullen in de hoek.
Maar de opmerking “Als je het dan doet, doe het dan meteen goed” bleef knagen. Dan wordt het ook geen 328. Ik wil uiteindelijk toch meer vermogen. Dan hebben we er een nog 2 over, M3 E36 of 330 E46.
Kant en klare of er 1 zelf verbouwen, zelf verbouwen is over het algemeen duurder. Alleen het aanbod van klant- en klare zijn meestal meteen weer helemaal race klaar voor competitie en dat ging boven mijn budget uit. Dus toch zelf bouwen.
Bij meerdere M3 E36 wezen kijken, maar kreeg er niet het goede gevoel bij. En het gevoel dat ik uiteindelijk toch een E46 wilde hebben, want had ik al gezegd; wat is dat toch een mooie auto . Ja maar M3 heeft wel meer vermogen dan een 330, 330 heeft weer modernere techniek. Na lang wikken en wegen (3 weken) de knop door gehakt, het wordt een 330 E46 Coupe.
Will be continued...
De afgelopen 5 jaar langzaam gaan verbouwen, interieur eruit en een klapbare sportstoel er, die later weer vervangen werd voor een vastekuip. Veerpootbrug, polycarbonaat ramen, semi slicks, rolkooi, wrappen en etc. Toen stond de auto er zo bij:
In de winter van 2013 op 2014 nog meer materiaal eruit gehaald, zoals het binnenframe motorkap en kofferbakklep, ventilatiesysteem, rest van het dashboard, bakreservewiel en etc. Lichter ging de auto niet worden. Dus het trackdayseizoen 2014 kon beginnen, zin om te rijden! Auto op de trailer, lekker naar Zandvoort en na 20 min was het klaar! Geen vermogen meer en hij bleef ook niet meer stationair.
Bougies eruit, maar die van cilinder 4 wilde niet. What to do? Als de bougies beschadigd is, is de verbrandingskamer ook aan goort, dus met veel weerstand als nog de bougie eruit. Deze was helemaal plat gedruk, leek wel of de zuiger de bougies plat geslagen had. Tevens zat er een gat in de zuiger en kon je zo op het bigend kijken. Duidelijk, dit blok is klaar, terug naar huis. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft het blok het toch 6 jaar vol gehouden en daarbij is het blok niet gespaard.
Bij het open maken van het blok bleek er zelfs een hele klep te missen...
Maar wat ga ik nu dan doen? Gezien ik ook motorcompetitie rijd, was mijn budget voor 2014 wel al een beetje opgeraakt. Besloten om het heel 2014 stil te leggen en eind 2014 een besluit te nemen om of hoe verder te gaan voor 2015. Zo kwam werd het december en ben ik weer eens gaan nadenken voor 2015. Wil je het nog wel? JA. Heb je het gemist? JA. Dus er moet wat nieuws komen? JA! Ik hoor het mijn vriendin nog vragen. Als je het dan doet, doe het dan meteen goed, zij zei. I like the spirit!
Ga ik de huidige auto weer opbouwen? Nieuw motorbok erin? Hmmm, brengt wel risico’s met zich mee. Maar er moest ook op meerderepunten aan gelast worden. Wil ik dan nog wel verder met dit chassis en als ik dat niet wil wat wil ik dan?
Als ik niet door ga met dit chassis, dan wil ik met de 1 van de 4 onderstaande opties verder;
328 E36 Sedan, dan kan ik alles overzetten, incl 325 inlaattraject voor wat extra power.
M3 E36 Sedan, 3.0 of 3,2, meer vermogen blijft toch trekken.
330 E46 Coupe, wat is dit een mooie auto!
M3 E46 Coupe, wat is dit een mooie auto! En dit is wat ik uit eindelijk echt wil. Maar budget technisch gezien nog een stapje te ver. Oke, geen M3 E46.
Zoals je kan zien wilde ik in iedergeval graag meer vermogen.
Ik kwam er al snel achter dat het oplappen van de 325 net zoveel ging kosten als een nette 328.
Dus toen was de keuze snel gemaakt, 325 kaal maken, afvoeren en performancespullen in de hoek.
Maar de opmerking “Als je het dan doet, doe het dan meteen goed” bleef knagen. Dan wordt het ook geen 328. Ik wil uiteindelijk toch meer vermogen. Dan hebben we er een nog 2 over, M3 E36 of 330 E46.
Kant en klare of er 1 zelf verbouwen, zelf verbouwen is over het algemeen duurder. Alleen het aanbod van klant- en klare zijn meestal meteen weer helemaal race klaar voor competitie en dat ging boven mijn budget uit. Dus toch zelf bouwen.
Bij meerdere M3 E36 wezen kijken, maar kreeg er niet het goede gevoel bij. En het gevoel dat ik uiteindelijk toch een E46 wilde hebben, want had ik al gezegd; wat is dat toch een mooie auto . Ja maar M3 heeft wel meer vermogen dan een 330, 330 heeft weer modernere techniek. Na lang wikken en wegen (3 weken) de knop door gehakt, het wordt een 330 E46 Coupe.
Will be continued...
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Zeer benieuwd!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Zo de emotie heeft het gewonnen van het rationele. Geluk maar wat je leeft maar 1 keer.
Dan maar eens budget bepalen; verkooponderdelen E36, aankopen van een E46, verkoop onderdelen van de E46 die ik op het circuit toch niet nodig heb, aankopen van onderdelen die ik minimaal voor de E46 wel op het circuit nodig heb.
Vereiste:
- Coupe (vind ik veel mooier dan een sedan)
- Het liefst een lichte kleur (komen de lijnen veel mooier in uit en geeft mooi contrast met het wrappen van het dak)
- Het liefst met M-bumpers (staat goed en het is toch een tracktool)
- Een knappe en roest vrije carrosserie (Ja dit was heel belangrijk, ik wil eigenlijk een auto waar ik bv 10 jaar mee zou kunnen doen en dan heb je een goede basis nodig, een goede en roest vrije carrosserie als start)
- Lekker in de opties (dat is goed voor de verkoop)
- Niet meer dan 2ton gelopen.
Sinds 7 februari ben ik in het bezit van de onderstaande auto;
Dan maar eens budget bepalen; verkooponderdelen E36, aankopen van een E46, verkoop onderdelen van de E46 die ik op het circuit toch niet nodig heb, aankopen van onderdelen die ik minimaal voor de E46 wel op het circuit nodig heb.
Vereiste:
- Coupe (vind ik veel mooier dan een sedan)
- Het liefst een lichte kleur (komen de lijnen veel mooier in uit en geeft mooi contrast met het wrappen van het dak)
- Het liefst met M-bumpers (staat goed en het is toch een tracktool)
- Een knappe en roest vrije carrosserie (Ja dit was heel belangrijk, ik wil eigenlijk een auto waar ik bv 10 jaar mee zou kunnen doen en dan heb je een goede basis nodig, een goede en roest vrije carrosserie als start)
- Lekker in de opties (dat is goed voor de verkoop)
- Niet meer dan 2ton gelopen.
Sinds 7 februari ben ik in het bezit van de onderstaande auto;
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
En toen moest ben ik maar eens beginnen met het uitbouwen, verwijderen en lichter maken van de auto.
Stoel en dashboard er uit;
Achterbank;
Bumpers en spatborden eraf zodat het daaronder ook schoon gemaakt kan worden en de achterbumper lichter gemaakt kan worden;
Ventilatie en aircosysteem en meteen de waterpomp en hoofdkoelslangen vervangen;
Bak van het reservewiel eruit;
De kilo's die er nu vanaf zijn en die echt niet meer terug hoeven, zijn er nu in totaal 300,2
Stoel en dashboard er uit;
Achterbank;
Bumpers en spatborden eraf zodat het daaronder ook schoon gemaakt kan worden en de achterbumper lichter gemaakt kan worden;
Ventilatie en aircosysteem en meteen de waterpomp en hoofdkoelslangen vervangen;
Bak van het reservewiel eruit;
De kilo's die er nu vanaf zijn en die echt niet meer terug hoeven, zijn er nu in totaal 300,2
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Pfffff ...... kijken hoe alles weer in elkaar gaat passen en wat je in totaal aan gewicht gaat kwijtraken.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Gelukkig hoeft er niet heel veel meer in elkaar gepast te worden, dus dat schilt.
Ik ben ook heel benieuwd hoeveel gewicht er uit eindelijk uit blijft.
Nu dus op 300 kwijt en daar komen nog wat kilo's bij van de ramen die door polycarbonaat (lexaan) vervangen gaan worden en de frames uit de motorkap en kofferklep gaan er ook nog uit. Tevens op termijn het bitumen.
De wielen zijn per stuk 5kg lichter geworden en de schokbrekers 5 kg in totaal.
Maar er komen ook kilo's nog terug; kooi, stoel, stuur, veerpootbrug en etc.
Hieronder het overzicht van de eerste 300 kilo:
Ik ben ook heel benieuwd hoeveel gewicht er uit eindelijk uit blijft.
Nu dus op 300 kwijt en daar komen nog wat kilo's bij van de ramen die door polycarbonaat (lexaan) vervangen gaan worden en de frames uit de motorkap en kofferklep gaan er ook nog uit. Tevens op termijn het bitumen.
De wielen zijn per stuk 5kg lichter geworden en de schokbrekers 5 kg in totaal.
Maar er komen ook kilo's nog terug; kooi, stoel, stuur, veerpootbrug en etc.
Hieronder het overzicht van de eerste 300 kilo:
Laatst gewijzigd door Bart70 op 11 mar 2015, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Vind het toch altijd moeilijk te zien dat een auto met deze staat gestript wordt..
Maar veel succes met de bouw en zal het zeker volgen!
Maar veel succes met de bouw en zal het zeker volgen!
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Sow, heb zelf nooit gewogen wat er allemaal uit is maar denk dat ik toch goed gegokt had op 1250kg.
1500 standaart, alles eruit, kooi en stoelen erin, denk dat ik dan wel op een mooie 1250 zit.
Keep up the good work, bumperbalk achter scheelt ook een hoop (mijne was gesneuveld en heb die ook niet meer terug geplaatst, 8 tyrips houden de bumper vast )
Ik had ook een volle vuilniszak bituum over na een aantal avonden schrapen, scheelt stiekem ook veel.
1500 standaart, alles eruit, kooi en stoelen erin, denk dat ik dan wel op een mooie 1250 zit.
Keep up the good work, bumperbalk achter scheelt ook een hoop (mijne was gesneuveld en heb die ook niet meer terug geplaatst, 8 tyrips houden de bumper vast )
Ik had ook een volle vuilniszak bituum over na een aantal avonden schrapen, scheelt stiekem ook veel.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Klopt, dit was bij de E36 ook al zo. De E46 bumper zal de zelfde behandeling krijgen...Dutchie schreef:umperbalk achter scheelt ook een hoop (mijne was gesneuveld en heb die ook niet meer terug geplaatst, 8 tyrips houden de bumper vast )