318IS touring Circuitknaller??
Geplaatst: 02 mar 2015, 13:45
Na de verkoop van mijn Alfa Romeo is het allemaal eigenlijk heel snel gegaan... heel snel fout om precies te zijn.
Goed ik zal mij even voorstellen (dit heb ik eerder gedaan maar aangezien mijn situatie compleet veranderd is doe ik dat hier even opnieuw.) iemand die voor zijn eerste auto een Alfa romeo 156 2.0 JTS kocht, niet een al te wijze keuze hoor ik jullie al denken. Gelukkig was dat het wel. waardoor ik er iets meer dan 1,5 jaar een geweldige haat liefde relatie mee heb gehad.
Toen was het tijd voor iets nieuws. Terwijl de auto te koop stond heb ik voor bmw's gezocht en ook een paar gereden. Uiteindelijk kwam ik Jaguar X-type (stond ook op de watchlist) die interessant leek te zijn. Na de eerste bezichtiging wist ik het zeker deze zou van mij worden. Ondertussen was de alfa verkocht en deed ik een aanbetaling op de jaguar om hem vast te zetten voor mij. Een week was het tijd om mijn nieuwe wagen op te halen. Met veel plezier reden ik en een vriend met de auto naar huis. Enige smetje was dat de wielen overduidelijk gebalanceerd moesten worden. Helaas was dat nog het minste probleem kwam ik de volgende dag achter. ondertussen had ik gemerkt dat bij een warme motor rond +2500 toeren de motor begon te ratelen terwijl je gas gaf. Na de auto naar de garage te hebben gebracht om uitgebalanceerd te worden. vroeg ik wat het kon zijn. Voorspelling van de garagist: drijfstanglager(s). hierna een maand anderhalve maand overhoop gelegen met het autobedrijf (ondertussen was de auto al weer bij hun) Uitkomst ik mocht wat anders uitzoeken bij hun hierbij kwam de auto die ik nu heb uit een E36 316i touring sport edition met pakket. De afpsraak was dat het rechter spatbord voor gespoten zou worden en het airbaglampje werd opgelost. Spuitwerk is top alleen ben ik er achter dat ze uiteindelijk gewoon het airbaglampje uit het tellerhuis hebben getrokken. Dat geeft maar aan wat voor slecht bedrijf dit was.
*Update* ondertussen staat de auto weer te koop bij het bedrijf en ik wil ik toch maar even melden dat het gaat om Autobedrijf Roode en het kenteken van de auto 91-HJ-ZJ is. Pas aub op voor deze tent/auto!
De e36 ik ben er erg tevreden mee er is nog een dingetje wat dringend verholpen moet worden, een start probleem. Soms wil de auto niet starten ivm accu problemen(na een lang stuk rijden wel) terwijl de radio, licht alles het nog doet. een setje startkabels en een andere accu is dan de oplossing. Ondertussen hebben we de accu uitgemeten en het laadvermogen was 14volt. Dus de dynamo lijkt zeer onwaarschijnlijk.
Buiten dit probleem staat nog op het to do lijstje
- Conversie naar een M44b19 (of groter)
- Bestuurder stoel herstellen
- Cruise control retrofit
- Halogene angeleyes
- Nieuw kenteken voor
- Bmw embleem voor vervangen
- Beurtje voor de M43b16 die er nu nog in zit
- Handschoenenvak vast zetten
- DISA kit (mogelijk pas na swap)
- motorriemen vervangen (airco dynamo)
- Gasveren achterklep vervangen
- Iets van een kleine subwoofer monteren voor sterkere lage tonen
Ondertussen heb ik al:
- Tellerhuisverlichting vervangen
Dit alles doe ik met BartS en Joshuwawa en nog een niet nader te noemen audi rijder. Voor de grote aanpassingen zal ik beroep doen op een grotere groep vrienden.
Een ontevreden toon doordrenkt door heel het verhaal maar ik wil wel duidelijk maken dat ik wel een fan ben van BMW's!
Goed ik zal mij even voorstellen (dit heb ik eerder gedaan maar aangezien mijn situatie compleet veranderd is doe ik dat hier even opnieuw.) iemand die voor zijn eerste auto een Alfa romeo 156 2.0 JTS kocht, niet een al te wijze keuze hoor ik jullie al denken. Gelukkig was dat het wel. waardoor ik er iets meer dan 1,5 jaar een geweldige haat liefde relatie mee heb gehad.
Toen was het tijd voor iets nieuws. Terwijl de auto te koop stond heb ik voor bmw's gezocht en ook een paar gereden. Uiteindelijk kwam ik Jaguar X-type (stond ook op de watchlist) die interessant leek te zijn. Na de eerste bezichtiging wist ik het zeker deze zou van mij worden. Ondertussen was de alfa verkocht en deed ik een aanbetaling op de jaguar om hem vast te zetten voor mij. Een week was het tijd om mijn nieuwe wagen op te halen. Met veel plezier reden ik en een vriend met de auto naar huis. Enige smetje was dat de wielen overduidelijk gebalanceerd moesten worden. Helaas was dat nog het minste probleem kwam ik de volgende dag achter. ondertussen had ik gemerkt dat bij een warme motor rond +2500 toeren de motor begon te ratelen terwijl je gas gaf. Na de auto naar de garage te hebben gebracht om uitgebalanceerd te worden. vroeg ik wat het kon zijn. Voorspelling van de garagist: drijfstanglager(s). hierna een maand anderhalve maand overhoop gelegen met het autobedrijf (ondertussen was de auto al weer bij hun) Uitkomst ik mocht wat anders uitzoeken bij hun hierbij kwam de auto die ik nu heb uit een E36 316i touring sport edition met pakket. De afpsraak was dat het rechter spatbord voor gespoten zou worden en het airbaglampje werd opgelost. Spuitwerk is top alleen ben ik er achter dat ze uiteindelijk gewoon het airbaglampje uit het tellerhuis hebben getrokken. Dat geeft maar aan wat voor slecht bedrijf dit was.
*Update* ondertussen staat de auto weer te koop bij het bedrijf en ik wil ik toch maar even melden dat het gaat om Autobedrijf Roode en het kenteken van de auto 91-HJ-ZJ is. Pas aub op voor deze tent/auto!
De e36 ik ben er erg tevreden mee er is nog een dingetje wat dringend verholpen moet worden, een start probleem. Soms wil de auto niet starten ivm accu problemen(na een lang stuk rijden wel) terwijl de radio, licht alles het nog doet. een setje startkabels en een andere accu is dan de oplossing. Ondertussen hebben we de accu uitgemeten en het laadvermogen was 14volt. Dus de dynamo lijkt zeer onwaarschijnlijk.
Buiten dit probleem staat nog op het to do lijstje
- Conversie naar een M44b19 (of groter)
- Bestuurder stoel herstellen
- Cruise control retrofit
- Halogene angeleyes
- Nieuw kenteken voor
- Bmw embleem voor vervangen
- Beurtje voor de M43b16 die er nu nog in zit
- Handschoenenvak vast zetten
- DISA kit (mogelijk pas na swap)
- motorriemen vervangen (airco dynamo)
- Gasveren achterklep vervangen
- Iets van een kleine subwoofer monteren voor sterkere lage tonen
Ondertussen heb ik al:
- Tellerhuisverlichting vervangen
Dit alles doe ik met BartS en Joshuwawa en nog een niet nader te noemen audi rijder. Voor de grote aanpassingen zal ik beroep doen op een grotere groep vrienden.
Een ontevreden toon doordrenkt door heel het verhaal maar ik wil wel duidelijk maken dat ik wel een fan ben van BMW's!