Katalysator verwijderen 318d touring
Geplaatst: 03 mar 2015, 11:59
Ik rij een 318d touring uit 2004 met een M47TUD20 blok. De flexibele stuk bij mijn uitlaat is lek en dient vervangen te worden.
Een nieuwe pijp tussen de middendemper en katalysator kost bij bij BMW 180.- alleen voor de onderdeel zelf. Gooi daar nog eens 50-80 euro boven op om het te vervangen.
Nu dacht ik, als ik toch 250,- betaal en de auto al aardig wat heeft gelopen (230dkm). Waarom geen 'decat' pijp kopen? Ben ik een paar tientjes meer voor kwijt maar hoef ik me geen zorgen meer te maken dat de kat misschien over een tijdje stuk gaat of vol loopt.
Echter heeft de M47TUD20 blok volgens mij lambdasonde sensors. Gaat dat problemen opleveren? Zijn er andere nadelen waar ik aan moet denken?
Een nieuwe pijp tussen de middendemper en katalysator kost bij bij BMW 180.- alleen voor de onderdeel zelf. Gooi daar nog eens 50-80 euro boven op om het te vervangen.
Nu dacht ik, als ik toch 250,- betaal en de auto al aardig wat heeft gelopen (230dkm). Waarom geen 'decat' pijp kopen? Ben ik een paar tientjes meer voor kwijt maar hoef ik me geen zorgen meer te maken dat de kat misschien over een tijdje stuk gaat of vol loopt.
Echter heeft de M47TUD20 blok volgens mij lambdasonde sensors. Gaat dat problemen opleveren? Zijn er andere nadelen waar ik aan moet denken?