Pagina 1 van 1

Katalysator verwijderen 318d touring

Geplaatst: 03 mar 2015, 11:59
door xaban
Ik rij een 318d touring uit 2004 met een M47TUD20 blok. De flexibele stuk bij mijn uitlaat is lek en dient vervangen te worden.

Een nieuwe pijp tussen de middendemper en katalysator kost bij bij BMW 180.- alleen voor de onderdeel zelf. Gooi daar nog eens 50-80 euro boven op om het te vervangen.

Nu dacht ik, als ik toch 250,- betaal en de auto al aardig wat heeft gelopen (230dkm). Waarom geen 'decat' pijp kopen? Ben ik een paar tientjes meer voor kwijt maar hoef ik me geen zorgen meer te maken dat de kat misschien over een tijdje stuk gaat of vol loopt.

Echter heeft de M47TUD20 blok volgens mij lambdasonde sensors. Gaat dat problemen opleveren? Zijn er andere nadelen waar ik aan moet denken?

Re: Katalysator verwijderen 318d touring

Geplaatst: 03 mar 2015, 12:14
door frankyman
Zolang er in die decat pijp ook een schroefdraad zit waar je je sensor in kan zetten gaat dat geen problemen geven zover ik weet ;)

Bij mijn 320D ook 2 jaar geleden de kat er onder vandaan gehaald, bij mij was het flex gedeelte ook gescheurd -_-

Nooit problemen gehad, turbo pakt wel wat eerder op naar mijn idee ;) ohja en soms als je een tijdje rustig hebt gereden trekt hij bij volgas een klein roet spoortje :whistle:

Re: Katalysator verwijderen 318d touring

Geplaatst: 04 mar 2015, 00:11
door xaban
Ik dacht zelf aan dit product: https://ecotune-scotland.co.uk/product/ ... t-downpipe

Je kan 'm daar met lambdasensor opening bestellen. Maar heb ik ook maar 1 sensor zitten, niet twee? Een pre en post cat?

Re: Katalysator verwijderen 318d touring

Geplaatst: 10 mar 2015, 20:42
door ParaChris
Geeft dat geen problemen, motormanagement lampje ofzo? Lambda sonde na de kat is de controlerende sensor.. Als deze dezelfde waarde krijgt als de sensor voor de kat, denkt je ecu dat je kat kaduuk is..