Pagina 1 van 1

Camber achter

Geplaatst: 20 mar 2015, 14:54
door NielZ
Ik heb me wijs laten maken dat je bij een standaard (of mtech) onderstel aan de achterkant het camber enkele graden aan kunt passen?
Klopt dit? En zoja, hoe gaat dat in zijn werk?

Mijn velgen lopen achter soms aan, terwijl de kasten al gerold zijn. Ik denk dat met een klein beetje camber het 'probleem' opgelost is. Een andere optie is het afdraaien van de velgen, maar dat doe ik liever niet.

Re: Camber achter

Geplaatst: 20 mar 2015, 14:59
door Dutchie
Je kunt het minimaal verstellen met de excentrische bout, maar of dat ook echt grades gaat schelen weet ik zo niet.

Re: Camber achter

Geplaatst: 20 mar 2015, 16:14
door daNpy
Eerder minuten of seconden :D

Je kan beter velgen en banden monteren die wel passen, als de uitlijning van je auto aan gaan passen als het weggedrag dat niet vereist. Maargoed, dat is maar mijn mening. Er mooi uit zien is belangrijker natuurlijk :+

Re: Camber achter

Geplaatst: 23 mar 2015, 16:09
door NielZ
Andere velgen zijn geen optie :+

Re: Camber achter

Geplaatst: 23 mar 2015, 16:16
door harald 328ci
http://www.turnermotorsport.com/p-3552- ... track.aspx
Of zulke dingen kopen hoop alleen dat ze ook goedkoper te vinden zijn ;)

Re: Camber achter

Geplaatst: 23 mar 2015, 21:41
door Verheeske
http://www.vlasblomtuning.nl/ verkoopt vergelijkbare verstelbare reactiearmen. Maar dat is niet echt bedoeld om een verkeerde band&velg keuze op te lossen

Re: Camber achter

Geplaatst: 24 mar 2015, 09:05
door Dutchie
Ik heb ze van Silver Project, waren €110,- bij offenga.

Re: Camber achter

Geplaatst: 25 mar 2015, 11:13
door 318isloco
Het verstellen van je camber gaat niet zorgen dat je banden niet meer aanlopen, alleen dat je ze heel snel kan vervangen omdat ze scheef afslijten. Controleer eens of je aanslagrubber aan de bovenkant van je schokdempers nog goed zijn? deze zorgen ervoor dat je auto niet te ver door kan zakken aan de achterkant. Ik heb nog z.g.a.n. liggen die je voor weinig over kan nemen.

Re: Camber achter

Geplaatst: 25 mar 2015, 12:10
door Dutchie
Als je 'm op meer camber zet valt de bovenkant van de velg meer naar binnen, dus loopt ie minder/niet aan.

Maar ja banden slijten ook harder inderdaad hehe. (of je koopt banden zonder rij richting, kun je ze omdraaien haha.)

Re: Camber achter

Geplaatst: 25 mar 2015, 12:43
door 318isloco
Daar heb je gelijk in. Ik bedoel meer dat je het probleem dan niet oplost. Met de originele setting je camber aanpassen levert niet meer dan een paar millimeter op.

Re: Camber achter

Geplaatst: 26 mar 2015, 09:08
door daNpy
Zei ik ook al, maar mooiigheid is belangrijker dan functionaliteit schijnbaar :leip:

Re: Camber achter

Geplaatst: 26 mar 2015, 10:15
door Dutchie
318isloco schreef:Daar heb je gelijk in. Ik bedoel meer dat je het probleem dan niet oplost. Met de originele setting je camber aanpassen levert niet meer dan een paar millimeter op.
Ja op die manier, ik dacht dat je camber afstelling in het algemeen bedoelde :whistle:

Re: Camber achter

Geplaatst: 27 mar 2015, 18:31
door NielZ
318isloco schreef:Daar heb je gelijk in. Ik bedoel meer dat je het probleem dan niet oplost. Met de originele setting je camber aanpassen levert niet meer dan een paar millimeter op.
Een paar mm is denk ik genoeg. Dat kan dus wel door het aanpassen van het onderstel?