Foutmeldingen
Foutmeldingen
Hallo,
ik kreeg opeens bij het starten de foutmelding te zien: high battery level drain.
Hierop heb ik de accu doorgemeten en deze had 12V met de motor uit en 14.8V als de motor loopt.
Lijkt mij ok. Deze melding nog een aantal keren gekregen maar blijf steeds op deze waarden. Ook als
de auto meer dan 30 uur heeft stil gestaan heeft hij gewoon 12V.
Nu heb ik met inpa uitgelezen en krijg ik de volgende errors:
DME/DDE
281D BSD generator: signal
299B Battery sensor
281C Bit-serial data interface (BSD): signal
29A8 Power management: vehicle electrical system
DSC
5F56
KOMBI
A557
MOSTGW
E18F
MMI/CCC
ABCA aerial power supply
KLIMA
E714
De rode errors kan ik niet vinden op internet wat deze betekenen.
Ik heb deze errors gewist en nu ook al 1 dag geen melding meer gekregen. Zou een van deze meldingen dan
de foutmelding veroorzaken?
Heb het internet al wat doorgespit en dingen gevonden over een IBM sensor die wel eens kapot gaat en dat
autos wel eens niet helemaal 'in slaap' gingen, maar dit lijkt me hier eigenlijk niet aan de orde aangezien ik
gewoon altijd minimaal die 12V heb.
ik kreeg opeens bij het starten de foutmelding te zien: high battery level drain.
Hierop heb ik de accu doorgemeten en deze had 12V met de motor uit en 14.8V als de motor loopt.
Lijkt mij ok. Deze melding nog een aantal keren gekregen maar blijf steeds op deze waarden. Ook als
de auto meer dan 30 uur heeft stil gestaan heeft hij gewoon 12V.
Nu heb ik met inpa uitgelezen en krijg ik de volgende errors:
DME/DDE
281D BSD generator: signal
299B Battery sensor
281C Bit-serial data interface (BSD): signal
29A8 Power management: vehicle electrical system
DSC
5F56
KOMBI
A557
MOSTGW
E18F
MMI/CCC
ABCA aerial power supply
KLIMA
E714
De rode errors kan ik niet vinden op internet wat deze betekenen.
Ik heb deze errors gewist en nu ook al 1 dag geen melding meer gekregen. Zou een van deze meldingen dan
de foutmelding veroorzaken?
Heb het internet al wat doorgespit en dingen gevonden over een IBM sensor die wel eens kapot gaat en dat
autos wel eens niet helemaal 'in slaap' gingen, maar dit lijkt me hier eigenlijk niet aan de orde aangezien ik
gewoon altijd minimaal die 12V heb.
Re: Foutmeldingen
Melding is weer terug en nu moest ik ook de klok opnieuw instellen. Accu doorgemeten en was wederom 12V. Erg raar dat hij dingen uitzet terwijl de accu gewoon 12V levert.
Re: Foutmeldingen
Daar lijkt het wel op.
Je kan met inpa wel dat status er van zien. Moet je even door de menu's lopen.
Je kan met inpa wel dat status er van zien. Moet je even door de menu's lopen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Foutmeldingen
Valt daar iets aan te testen? Wil namelijk niet zomaar een nieuwe kopen als ik niet seker weet dat het daaraan ligt.
Re: Foutmeldingen
Nou een aantal dagen en onderzoek verder.
De auto heeft een lekstroom van 0.270A welke maar max 0.08 mag zijn. De dealer kon zo snel niet vinden waar dit vandaan kwam. De LPI installatie werd als schuldige aangewezen. Thuis deze afgekoppeld maar de lekstroom bleef. Mulf eruit gehad, maar de lekstroom bleef.
De lekstroom bevind zich in de kabel die naar de voorkant van de auto gaat, deze gevolgd hebben kwam ik uit bij een doorvoering in de kofferbak. Hierop staat een terugroep actie welke bij mijn auto nog niet is uitgevoerd (beetje jammer dat ze dit niet gecontroleerd hebben bij dit probleem). Deze zou voor kortsluite of lekstroom kunnen zorgen en daarom worden deze met een betere klem vastgezet. Dit zal dinsdag gaan gebeuren. Dan zal ik meteen eens meten of de lekstroom weg is.
De auto heeft een lekstroom van 0.270A welke maar max 0.08 mag zijn. De dealer kon zo snel niet vinden waar dit vandaan kwam. De LPI installatie werd als schuldige aangewezen. Thuis deze afgekoppeld maar de lekstroom bleef. Mulf eruit gehad, maar de lekstroom bleef.
De lekstroom bevind zich in de kabel die naar de voorkant van de auto gaat, deze gevolgd hebben kwam ik uit bij een doorvoering in de kofferbak. Hierop staat een terugroep actie welke bij mijn auto nog niet is uitgevoerd (beetje jammer dat ze dit niet gecontroleerd hebben bij dit probleem). Deze zou voor kortsluite of lekstroom kunnen zorgen en daarom worden deze met een betere klem vastgezet. Dit zal dinsdag gaan gebeuren. Dan zal ik meteen eens meten of de lekstroom weg is.
Re: Foutmeldingen
Als je lekstroom van die doorvoer komt, zou het betekenen dat de weerstand tussen de 12V kabel en het koetswerk klein is (anders kan er geen stroom vloeien) , dat zou ook beteken dat je wagen elk moment in brand kan schieten (als de weerstand 0 word wat neer komt op een kortsluiting.
Het is ten slotte maar een 12V spanning. Om een stroom van 0.27A te verkrijgen met 12V moet de weerstand 44 Ohm zijn. 44 Ohm is zeer weinig. Deze bereik je al zeer snel, minste afstand tussen de 12V kabel en het koetswerk gaat al snel de 44 Ohm geven.
Maw onmogelijk is dit niet, maar onwaarschijnlijk is het wel.
Zowieso laten vervangen, kost toch niets. Als de 12V kabel het koetswerk raakt is je wagen eraan.
Bij mij is deze doorvoer ook vervangen een 2 tal jaren geleden. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de dealer toen ik vernam van de recal. Als je namelijk een 2de handswagen hebt en je komt niet bij een dealer dan weet BMW niet dat jij een E60/61 hebt en zal je ook niet contacteren voor recal.
Dit zou iedereen moet checken met een E60/61.
Het is ten slotte maar een 12V spanning. Om een stroom van 0.27A te verkrijgen met 12V moet de weerstand 44 Ohm zijn. 44 Ohm is zeer weinig. Deze bereik je al zeer snel, minste afstand tussen de 12V kabel en het koetswerk gaat al snel de 44 Ohm geven.
Maw onmogelijk is dit niet, maar onwaarschijnlijk is het wel.
Zowieso laten vervangen, kost toch niets. Als de 12V kabel het koetswerk raakt is je wagen eraan.
Bij mij is deze doorvoer ook vervangen een 2 tal jaren geleden. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de dealer toen ik vernam van de recal. Als je namelijk een 2de handswagen hebt en je komt niet bij een dealer dan weet BMW niet dat jij een E60/61 hebt en zal je ook niet contacteren voor recal.
Dit zou iedereen moet checken met een E60/61.
Laatst gewijzigd door tom_il op 03 apr 2015, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Foutmeldingen
Ik ben wel voor een wintercheck bij de dealer geweest, ik zou dan dus eventueel op de hoogte moeten worden gehouden van de recall als ik het goed heb ?
Excuus voor het off-topic gaan
Excuus voor het off-topic gaan
Re: Foutmeldingen
Als je mij je chassisnummer stuurt kan ik wel even op werk kijken of er recalls openstaan voor je auto
Re: Foutmeldingen
Dat zou ik ook wel eens graag willen weten voor mijn auto. De mijne is ook nog eens ingevoerd uit Duitsland na een jaar (2006 naar Nederland gekomen)
Ik zal m'n chassisnummer eens opzoeken en doorgeven.
Ik zal m'n chassisnummer eens opzoeken en doorgeven.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: Foutmeldingen
Toen ik belde met de dealer kreeg ik bij het maken van een afspraak gelijk te horen over de recall. Toen ze de sleutel incheckte bij de balie wederom, hebben ze toen je kwam voor die wintercheck je sleutel ingecheckt Bart?
Re: Foutmeldingen
Die sleutel hadden ze inderdaad ingechecked, niets gehoord verder. Misschien geen recall op mijn wagen
Re: Foutmeldingen
Degids schreef:Dat zou ik ook wel eens graag willen weten voor mijn auto. De mijne is ook nog eens ingevoerd uit Duitsland na een jaar (2006 naar Nederland gekomen)
Ik zal m'n chassisnummer eens opzoeken en doorgeven.
Ik zie het wel verschijnen, net ook gegevens aan Bart doorgemaild.