Hallo beste HJ2,
Ik had dus een A6 2.5 TDI.
Als deze slechts 10 seconden draaide, en ik haalde de olievuldop los, dan ging dit ook gepaard met een hele luide sis.
Daarbij, als ik dus startte, en weg reed, dan stond binnen de kortste keer de gehele A6 in een hele grote blauwe walm, en dat stonk enorm naar verbrande olie.
De ware oorzaak was dus een verstopt carter ontluchtings filter!
dat vergat men dus voor het gemak maar om dat te vervangen, was teveel en een enorm rot karweitje, vond de monteur denk ik! Wat een waardeloze zooi dus, en een waardeloze garage!
Het filtertje koste dus ook nog eens € 67,50, en dan nog een goede 2½ uur sleutelen, want de gehele turbo moest uitgebouwd worden!
Ik heb het dus maar zelf gedaan, wat de garage heeft nagelaten, al die jaren.
Blijf er dus ook echt niet mee doorrijden, want de olie keringen, die bezwijken echt, en men wil echt niet weten, hoeveel olie er dan uit het blok gutst, de olie plassen zijn dus enorm!
Het leuke bij een Audi, en dan vooral de V6 motor, de hele distributie zxet mag dan ook vervangen worden, ongeacht hoe oud deze is!!
Reken dus met de korting er af, gerust op een goede € 850,00, en dan is dit een set van Gates, en nog niet eens van Audi zelf!! Dan nog de hoeveelheid tijd die men dient te besteden, dat bedraagt dus echt 2 volle werkdagen!
de gehele voorzijde van een A6 dient verwijdert te worden.
U zult dus echt wel begrijpen, dat ik dus echt nooit meer een dergelijke graf auto meer wil krijgen, enkel en alleen niet meer voor mijn verdriet en de frustraties!
Ja, dat is nu de voorsprong van de techniek, waar men bij Audi zo hard om roept!
Ik vraag me nu nog steeds af, welke voorsprong, en van welke techniek! Waardeloze zooi is het!
Nee, bij Audi kan men nog erg veel leren, bij BMW, moeten ze maar eens in de leer gaan bij BMW, dan kunnen ze nog echt heel veel leren!
Maar even terug op de vraag van Kees.
Ik wacht nog even op het antwoord van hem.
Ik wens u allen alvast een fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad