Richard [E39] 540i (2002)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
blurryilluzion
Contacteer:

Richard [E39] 540i (2002)

Bericht door blurryilluzion » 26 apr 2015, 18:43

Hallo!

Ik ben Richard Homan, woon in Maarssen en ik ben troste eigenaar van twee BMW's.Ik ben al enkele jaren lid op het forum, maar eigenlijk behoorlijk passief. Nu ik vandaag op de Zomerwielen meeting ben geweest heb ik besloten om mij opnieuw voor te stellen.

BMW E39 540i (2002)
De eerste is een E39 540i. De wagen heb ik in juli 2012 met een kilometerstand van 189.xxx gekocht van de tweede eigenaar. Inmiddels staat er 296.xxx op te teller and still going strong! De wagen is full option op drie dingen na: Servotronic, Trekhaak, Dakraam. Van zwarte hemel tot breedbeeld, van dubbelglas tot isofix, de auto heeft alles. Bovendien wordt de auto zéér grondig onderhouden wat maakt dat deze rijdt als nieuw! De laatste 10.000 km is het volgende verspijkerd: Kleine motor revisie: pakkingen, ketting en geleiders, vanossen. Nieuw onderstel: Draagarmen, stabilisatiestangen, schokbrekers, veren en rubbers: allemaal nieuw. De lak is verder in absolute topstaat. De auto onderscheidt zich hiermee dus écht van het gros en ik ben er heel trots op!

Afbeelding

BMW E36 Z3 1.9i (1996)
Dan is er nog een Z3, gekocht in de lente van 2014 voor de vrouw. Dit jaar voorzien van een nieuwe softtop, nieuwe rubbers voor de antenne, nieuw derde remlicht, daarmee is de auto kurkdroog. Verder is de auto gedetailed door Pole Position en is het interieur behandeld en ziet alles er weer als nieuw uit!

Afbeelding

Bezigheden
Zelf ben ik veel bezig met het uitlezen, inleren en coderen van BMW's. Ik heb daarvoor een laptop met alle software die daarvoor nodig is en natuurlijk een OBDI en OBDII kabel! Hiermee kan ik vele dingen coderen in auto's. Wat mij betreft een hele leuke bezigheid en ik leer er heel veel van!

Voor het coderen van BMW's heb ik ook een website opgezet. Daarmee verdien ik een klein zakcentje naast m'n vaste baan als webdeveloper. Als je wil kan je hier een kijkje nemen: BMW Tweaks. Op de zomerwielen meeting vandaag heb ik ook bij een aantal mensen de auto gecodeerd. Volgens mij naar alle tevredenheid ook, dat is altijd leuk!

Groetjes,
Richard Homan
BMW E39 540i uit 2002: (Foto's)
4.4 Liter V8, Widescreen DVD Navigatie, BMW Bluetooth carkit, BMW Bluetooth Aux-in, 4x40W RMS BM54, Custom 400W RMS Subwoofer

About as fast as you can go without having to eat airlinerfood.

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Richard [E39] 540i (2002)

Bericht door mieske90 » 26 apr 2015, 19:48

Welkom Richard,

ik heb je vandaag inderdaad aan het werk gezien

je wagens zien er netjes uit

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E39 en/of Z3 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

volgende evenement: 7 juni Bimmerfest
Afbeelding
Volgende evenement:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 26 apr 2015, 19:54

Welkom hier Richard, ook ik heb je even aan het werk gezien ;)

Zeer mooie wagens die je hebt :duim:

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pb naar een van de moderators, we zullen je zsm proberen te helpen.

Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.

Verder wens ik je vele veilige en probleemloze kilometers en misschien tot ziens op een van de komende meetings :duim:

Rico40

Bericht door Rico40 » 26 apr 2015, 20:50

Welkom met 2 mooie Bimmers,maar je hebt in 3 jaar tijd een Ton erbij gezet op je e39,wordt het dan geen tijd om op diesel over te stappen :gek:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”