OEM alarm Issues.
Geplaatst: 27 apr 2015, 15:10
Ik heb al een tijd kleine problemen met het alarm en ik heb hopelijk al een paar dingen c.q. oorzaken uitgesloten zoals dynamo en accu Farad/versterker/nieuwe nav./radio en de bewegingssensor in de auto.
De probleempjes.
-Op het alarm loopt de accu langzaam leeg na verloop van 2 of meer dagen. Hij is nog wel te starten dankzij een dikke accu en Farad met voltmeter. (De voltmeter kan ik de voltstand ook direct aflezen zodra ik de bmw van de CV. afhaal, vraagt stroom en word wakker)
Op het alarm loopt de accu gem. 1 volt per dag leeg zonder alarm na 3 dagen 0 volt leegloop.
-Het alarm gaat spontaan af, soms dagen niet soms 5x achter elkaar.
De druksensor onder de motorkap heb ik afgelopen Vrijdag afgekoppelt, vooralsnog gaat het goed, geen alarm maar wel leegloop.
Nou zit ik enkel nog met de lekstroom, de accu en dynamo zijn goed incl. contactpunten. Mijn vermoeden gaat uit naar de sirene met name de aardkabel ervan door het gevolg van oxidatie/ouderdom en dergelijke.
Nu heb ik wel een algemeen diagram gevonden op realoem maar die geeft niet weer waar de sirene nou precies zit afgemonteerd, wie oh wie kan me vertellen waar de sirene verstopt zit op een 2003 touring zodat ik de kabels en aansluitpunten kan controleren ?Ik hoor hem wel maar ik zien hem niet.
Contactpunten van de alarm computer zou ook kunnen maar ik kan me voorstellen dat die ergens zit waar vocht/oxidatie minder kans heeft, maar ook die weet ik niet waar die zit.
Ik ga er niet vanuit dat de alarm module kapot is, maar je weet maar nooit.
Concreet, wie weet waar de sirene en de alarm computer verstopt zit in een 2003 e46 320D Touring?
Tips/ervaringen omrent dit 'probleempje' zijn natuurlijk altijd welkom.
Bij voorbaat dank,
Sebas...
De probleempjes.
-Op het alarm loopt de accu langzaam leeg na verloop van 2 of meer dagen. Hij is nog wel te starten dankzij een dikke accu en Farad met voltmeter. (De voltmeter kan ik de voltstand ook direct aflezen zodra ik de bmw van de CV. afhaal, vraagt stroom en word wakker)
Op het alarm loopt de accu gem. 1 volt per dag leeg zonder alarm na 3 dagen 0 volt leegloop.
-Het alarm gaat spontaan af, soms dagen niet soms 5x achter elkaar.
De druksensor onder de motorkap heb ik afgelopen Vrijdag afgekoppelt, vooralsnog gaat het goed, geen alarm maar wel leegloop.
Nou zit ik enkel nog met de lekstroom, de accu en dynamo zijn goed incl. contactpunten. Mijn vermoeden gaat uit naar de sirene met name de aardkabel ervan door het gevolg van oxidatie/ouderdom en dergelijke.
Nu heb ik wel een algemeen diagram gevonden op realoem maar die geeft niet weer waar de sirene nou precies zit afgemonteerd, wie oh wie kan me vertellen waar de sirene verstopt zit op een 2003 touring zodat ik de kabels en aansluitpunten kan controleren ?Ik hoor hem wel maar ik zien hem niet.
Contactpunten van de alarm computer zou ook kunnen maar ik kan me voorstellen dat die ergens zit waar vocht/oxidatie minder kans heeft, maar ook die weet ik niet waar die zit.
Ik ga er niet vanuit dat de alarm module kapot is, maar je weet maar nooit.
Concreet, wie weet waar de sirene en de alarm computer verstopt zit in een 2003 e46 320D Touring?
Tips/ervaringen omrent dit 'probleempje' zijn natuurlijk altijd welkom.
Bij voorbaat dank,
Sebas...