Pagina 1 van 27

Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 12:45
door avdakker
Goed, we gaan dus over van een zoektopic naar mijn eigen topic waarin ik me voorstel en mijn verdere mods zal gaan bijhouden.
Wie ben ik voor wie me nog niet kent. Ik ben Anton van den Akker, woonachtig in Best (nabij Eindhoven), getrouwd en vader van 2 kinderen van 2 en 5 jaar oud. Ik ben een ZZPer Engineer W en tevens een ZZPer fotograaf van beroep.
Mijn vorige bimmer was een E61 530D M touring uit 2006. Een erg fijne auto met nog mooiere motor er in. Het werd blijkbaar tijd voor wat nieuws dus is er verleden week de knoop doorgehakt om een F11 520D M touring te kopen. Komende zaterdag mag ik hem op gaan halen als de laatste kritiekpuntjes afgehandeld zijn.
Aangezien de wagen al behoorlijk fraai op zijn wielen staat zal het meevallen met de mods. Hij heeft al een breedset, M pakket, getinte ramen etc.

Vin lijstje wagen:
S1CCA Auto start/stop function
S1CDA Brake Energy Regeneration
S4ATA Interior trim finishers black high-gloss
S4U2A Driving experience switch incl. ECO PRO
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S851A Language version German
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S1CBA CO2 package
S230A Extra package, EU-specific
S255A Sports leather steering wheel
S2TBA Sport automatic transmission
S320A Deleted, model lettering
S358A Climate comfort windscreen
S386A Roof railing
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S481A Sports seat
S488A Lumbar support, driver and passenger
S494A Seat heating driver/passenger
S4URA Ambient interior lighting
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S575A Supplementary 12V sockets
S606A Navigation system Business
S612A BMW Assist
S615A Expanded BMW Online Information
S616A BMW Online
S633A Preparation, mobile phone, Business
S677A HiFi System Professional DSP
S698A Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control for Teleservices
S6VCA Control for Combox
S761A Individual sunshade glazing
L801A National Version Germany
S879A On-board vehicle literature German
S8KAA Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km
S8SCA Telematics access request,country-spec.
S8TFA Active pedestrian protection
S8TNA Daylight on menu
S8V1A Sticker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is geen heel actief forum hier op dit portal, maar goed wellicht kunnen we daar wat in gaan veranderen.
Wat er op de planning staat als alles goed gaat:
1. Knipperlichten smoke aan de zijkanten. Ik houd niet van het chroom op die wagen.
2. Chiptuning van de wagen na de 6 maanden garantie
3. CIC prof inbouwen in plaats van de Business die er nu in zit.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 14:03
door DennieV
Prachtige auto,zeker een vooruitgang ondanks de 4 cilinder.
Zelf zou ik eerlijk gezegd ook geen moeite met een 520d (F10 in mijn geval!) hebben,met een chip kom je al bijna aan de 530d specs van zijn voorganger.

Veel fijne km's toegewenst :duimen:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 14:34
door Jiro_2012
hi Anton :)

Feli met de aankoop. De F1x zijn ERG mooi.

PS. Ik mag toch hopen dat die tas op de stoel niet van jou is :tong:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 14:48
door Bart70
Dus jij bent Anton :W

Welkom hier met deze schitterende F11 :duimen: ;)

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 15:13
door Quadrantz
:rolf:

Zeer dikke machine maar dat had ik hier en daar al laten doorschemeren volgens mij :gekdoen:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 15:24
door avdakker
Jiro_2012 schreef:PS. Ik mag toch hopen dat die tas op de stoel niet van jou is :tong:
De benen in het zwart er onder ook niet hoor :rolf:
Maar goed, dank heren. we gaan het hier eens wat levendiger maken.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 18:40
door Jiro_2012
Cic pro is los nog best aan de prijs. Ik had rond gekeken maar 1600incl inbouwen.... Ik vind dat het verschil met CCC pro wat ik nu heb nog niet waard. Misschien als het stuk gaat.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 18:54
door avdakker
Ik heb de CIC ook in mijn E61 he. Dat was ook een ombouw vanaf een CCC prof. Niettemin voor mij wel de moeite waard vond ik persoonlijk. De stap lijkt nu minder groot omdat de business in een F11 al direct dezelfde infrastructuur en grafische vormgeving heeft als de CIC prof. Het grote verschil zit hem nu enkel in de schermgrootte en dus hoe de menu's langs elkaar weer gegeven worden op een groot scherm.
Het zal waarschijnlijk toch wel weer gaan kriebelen. Hoe langer ik rondkijk, des te meer ik mods vind dit me mooi lijken.

Om wat op te sommen:
Een andere diffuser met een dubbel uitlaatsysteem van een 550I model met de ovale zwarte uitlaatstukken.
Koplampen conform het lci model en dus met enorm felle leds in de angel eyes.
Achterlichten die vanaf het lci model alweer mooier zijn geworden
Volleder interieur in plaats van het half leder dat ik nu heb.
Een elektrisch inklapbare trekhaak monteren.
En wellicht zal ik nog wel wat meer gaan vinden. Of ik het ook allemaal ga toepassen is maar de vraag he.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 19:09
door Bart70
Dat zijn hele mooie mods, maar wel prijzige schat ik zo :)

Topic om te volgen 8)

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 20:30
door Source
Ik zeg soft close optie 8)

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 20:39
door avdakker
Wel al naar zitten kijken Ryan. Dat moet wel eenvoudiger zijn bij dit type zoals ik het zie. De techniek zit nu direct in de gasveer en niet in het plafond verwerkt als ik me niet vergis. Uiteraard moet er dan natuurlijk weer een module erbij gekocht worden en de boel moet geprogrammeerd worden, maar het lijkt allemaal wel mee te vallen als ik het zo zie. Of ik vergis me natuurlijk weer :rolf:

Edit, de techniek zit toch ook hier weer in de hemel verwerkt. Maar goed, de onderdelen zijn nog redelijk betaalbaar. Ach, eerst maar eens wat andere mods.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 18 mei 2015, 22:12
door Source
Voor de kofferbak weet ik het niet maar ik bedoel 'm voor de portieren.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 19 mei 2015, 05:30
door Edgar1234
Dat zijn zeker leuke mods!

550 uitlaten heb ik ook aan zitten te denken 8)

Tunen ga je zeker merken, maar persoonlijk vind ik hem nog te traag vergeleken met mijn voorgaande getunede E91 330d en E61 535d ;)

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 19 mei 2015, 05:47
door avdakker
Dat traag zijn tja, daar moeten we dan maar mee leven he. Al vind ik dat als ie na een chip in 7 sec op de 100 zit, dat ie dan niet enorm traag meer is :duimen: Maar we zullen zien.
Die uitlaat is hier wel makkelijker te realiseren daar de difuser niet gespoten is. Die is dus zo 1 op 1 te vervangen. Als je dan nog de uitlaat op laat splitsen met 2 dempers en een paar mooie eindstukken dan ben je al klaar. Lijkt mij persoonlijk een erg mooie mod.
Maar goed, dat is nog ver weg aangezien ik eerst andere plannen heb.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 19 mei 2015, 06:08
door Edgar1234
Begrijp me niet verkeerd... Traag is het verkeerde woord!! Want van 0-100 in 7 sec is dat zeker niet!!
Maar in vergelijking tot mijn veel lichtere E91 met 275 pk en 600Nm en E61 met 340 pk en 700Nm :whistle:

Komt ook door de automaat, in sportstand klaag ik niet maar in Drive is die ook trager.. Jij hebt een sportautomaat toch (flippers)?