e36 M3 cabriolet
Geplaatst: 15 jun 2015, 13:00
Ik zal de e36 hier ook maar neerzetten en een blog bij gaan houden over de voortgang m.b.t. de puntjes op 'M' zetten.
Ik ben Henk Jan (HJ), regio Rotterdam en sinds kort weer in het bezit van een e36.
Stuitte toevallig op deze BMW e36 M3 3.0 cabrio uit 1995 en na uitvoerig bestuderen, proefrijden, weer bestuderen, uiteindelijk tot aankoop over gegaan.
Wat voor mij belangrijk is dat een auto ‘klopt’ en aan deze klopt alles. De auto is van onder tot boven compleet roest- en schadevrij, heeft een aantoonbare historie, linnen kap in uitmuntende staat, gereedschapssetje compleet (zelfs de BMW-zaklamp zit nog in het dashboardkastje), hard-top erbij met originele BMW-standaard, windscherm, ALLE electra werkt (incl. airco), OBC compleet werkend, alle originele sleutels en NL-boekjes en er is weinig aan versleuteld. En als ik zeg weinig bedoel ik alleen angel-eyes koplampen met Xenon en gepolijste M-velgen.
De auto komt van een liefhebber en ook hij heeft kosten noch moeite gespaard om de auto netjes te houden. Zo is onlangs het Vanos-systeem gereviseerd, zijn er nieuwe koppelingsplaten ingekomen, nieuw achterruitje gemonteerd, etc.
Ik zal er alleen tijdens mooie droge dagen mee gaan rijden, met respect voor de techniek en zodra de herfst in gaat vallen zal de auto geschorst worden. De winterperiode zal ik gebruiken om de puntjes verder op de ‘i’ te gaan zetten.
Om de auto helemaal in concoursstaat te krijgen wil ik eerst de volgende puntjes aan gaan pakken ;
- Achterklep heeft een niet zo mooi bijgewerkt plekje en zal gespoten gaan worden
- Dorpel bestuurderskant heeft nieuw kitrandje nodig
- Nieuwe gasveren motorkap
- Stabilisatorstangetje linksvoor
- Velgen laten spuiten
- Op zoek naar een originele fabrieksradio (tips iemand??)
Maar het allerbelangrijkste ; de auto rijdt en schakelt zoals een M hoort te rijden!
Hier alvast wat foto's.
Ik ben Henk Jan (HJ), regio Rotterdam en sinds kort weer in het bezit van een e36.
Stuitte toevallig op deze BMW e36 M3 3.0 cabrio uit 1995 en na uitvoerig bestuderen, proefrijden, weer bestuderen, uiteindelijk tot aankoop over gegaan.
Wat voor mij belangrijk is dat een auto ‘klopt’ en aan deze klopt alles. De auto is van onder tot boven compleet roest- en schadevrij, heeft een aantoonbare historie, linnen kap in uitmuntende staat, gereedschapssetje compleet (zelfs de BMW-zaklamp zit nog in het dashboardkastje), hard-top erbij met originele BMW-standaard, windscherm, ALLE electra werkt (incl. airco), OBC compleet werkend, alle originele sleutels en NL-boekjes en er is weinig aan versleuteld. En als ik zeg weinig bedoel ik alleen angel-eyes koplampen met Xenon en gepolijste M-velgen.
De auto komt van een liefhebber en ook hij heeft kosten noch moeite gespaard om de auto netjes te houden. Zo is onlangs het Vanos-systeem gereviseerd, zijn er nieuwe koppelingsplaten ingekomen, nieuw achterruitje gemonteerd, etc.
Ik zal er alleen tijdens mooie droge dagen mee gaan rijden, met respect voor de techniek en zodra de herfst in gaat vallen zal de auto geschorst worden. De winterperiode zal ik gebruiken om de puntjes verder op de ‘i’ te gaan zetten.
Om de auto helemaal in concoursstaat te krijgen wil ik eerst de volgende puntjes aan gaan pakken ;
- Achterklep heeft een niet zo mooi bijgewerkt plekje en zal gespoten gaan worden
- Dorpel bestuurderskant heeft nieuw kitrandje nodig
- Nieuwe gasveren motorkap
- Stabilisatorstangetje linksvoor
- Velgen laten spuiten
- Op zoek naar een originele fabrieksradio (tips iemand??)
Maar het allerbelangrijkste ; de auto rijdt en schakelt zoals een M hoort te rijden!
Hier alvast wat foto's.