330Ci vermogen niet optimaal?
Geplaatst: 15 jun 2015, 16:21
Hallo,
Sinds een half jaar bezit ik nu een 330ci, M54 dubbele vanos motor uit 2000, meerdere problemen mee gehad die nu opgelost zijn (carosserie) alleen heb ik al een tijdje een beetje mijn twijfels over het daadwerkelijke vermogen van de 3 Liter.
een kameraad vond de auto al wat sloom, hij reed achter me aan en vond niet dat ik veel uitliep bij gasgeven etc. en dat hij snellere 330's gezien had.
Nu heb ik mezelf een bluetooth OBD2 aangeschaft om uit te lezen met de telefoon etc, geen foutcodes op 2 oude na, iets met fuel too lean, na wissen niet meer gehad.
nu geeft de app aan dat de "throttle" max naar 96 % gaat en de "Load" komt ook niet verder dan 85%. toch heeft hij de PK en Nm wel goed naar waarde aan, alleen betwijfel ik de zuiverheid van deze metingen.
CC werkt gewoon dus neem niet aan dat de LMM het heeft begeven.
problemen:
motor loopt heel ruig en geeft een kleine bonk bij afslaan, niet altijd.
en regelmatig toerenschommelingen van 400>1100 tpm
tot soms uitvallen.
motor klinkt beetje knikkerig maar heb niet het idee dat het van de vanos komt, deze mag denk ik sws wel met 250d op de teller
en het motorvermogen voelt niet optimaal, bij optrekken gaat het vermogen wel geleidelijk maar tussen de 3500-4000 tpm klinkt de motor wat groffer en zakt daarna weer weg. heb al een busje injector cleaner erin gedaan, bracht het koppel onderin weer beetje terug.
nu even mijn vragen:
waarom komt de engineload en throttle niet aan max volgens de app?
is dit allemaal of deels probleem van de VANOS seals?
of andere gerelateerd Problemen ?
Sinds een half jaar bezit ik nu een 330ci, M54 dubbele vanos motor uit 2000, meerdere problemen mee gehad die nu opgelost zijn (carosserie) alleen heb ik al een tijdje een beetje mijn twijfels over het daadwerkelijke vermogen van de 3 Liter.
een kameraad vond de auto al wat sloom, hij reed achter me aan en vond niet dat ik veel uitliep bij gasgeven etc. en dat hij snellere 330's gezien had.
Nu heb ik mezelf een bluetooth OBD2 aangeschaft om uit te lezen met de telefoon etc, geen foutcodes op 2 oude na, iets met fuel too lean, na wissen niet meer gehad.
nu geeft de app aan dat de "throttle" max naar 96 % gaat en de "Load" komt ook niet verder dan 85%. toch heeft hij de PK en Nm wel goed naar waarde aan, alleen betwijfel ik de zuiverheid van deze metingen.
CC werkt gewoon dus neem niet aan dat de LMM het heeft begeven.
problemen:
motor loopt heel ruig en geeft een kleine bonk bij afslaan, niet altijd.
en regelmatig toerenschommelingen van 400>1100 tpm
tot soms uitvallen.
motor klinkt beetje knikkerig maar heb niet het idee dat het van de vanos komt, deze mag denk ik sws wel met 250d op de teller
en het motorvermogen voelt niet optimaal, bij optrekken gaat het vermogen wel geleidelijk maar tussen de 3500-4000 tpm klinkt de motor wat groffer en zakt daarna weer weg. heb al een busje injector cleaner erin gedaan, bracht het koppel onderin weer beetje terug.
nu even mijn vragen:
waarom komt de engineload en throttle niet aan max volgens de app?
is dit allemaal of deels probleem van de VANOS seals?
of andere gerelateerd Problemen ?