DJLeonardo 330i
Geplaatst: 13 jan 2009, 18:13
Eindelijk weer een BMW. Ik heb een tijdje een Z3 (2.8 roadster) gehad maar toen kwam de kleine dus die moest verkocht worden. Het heeft even geduurd voor dat er een vervangende BMW kwam.
Eigenlijk is de auto voor m'n vriendin want ik rij zelf lease (die ik tot op heden nog niet mocht kiezen
)
Dus alle prive en vakantie kilometers lekker met de Beemer.
Ik heb de auto na ongeveer 1.5 jaar zoeken in de buurt van Munchen gevonden. Precies aan het eind van de "oliecrisis" (die nu is overgegaan in een algehele crisis met als bijeffect dat de benzine ineens weer wel betaalbaar is geworden #-o )
De auto is (Oxford) groen en ik vermoed dat hij daarom betaalbaar was. Er bleef zo geld over om hem te laten spuiten in een de door mij zo geliefde kleur Schwarz II (of Jet Black) Een familielid heeft n.l. een professionele spuiterij en ik mocht het daar tegen kostprijs doen.
Mijn vriendin stond er ook op dat er een zwarte auto zou komen dus vandaar de keuze. Ik had mijn Z3 ook voor een gedeelte laten spuiten vanwege een kleine schade en toen gelijk de steenslag meegenomen. Wauw wat is dat mooi zo'n pas gespoten auto.
Maar toen ik voor de deur kwam rijden riep ze: "Nou ik vind deze kleur ook heel mooi, we laten hem lekker zo joh!"
En sinds die tijd roept werkelijk IEDEREEN dat ze het zo'n mooie sjieke kleur vinden. Zelfs mijn beste vrienden!.
Dus nu maar besloten om ermee te wachten tot iemand een keer z'n fiets tegen m'n deur laat vallen ofzo. Kan hij altijd nog naar de spuiter.

Ik heb de auto bij een particulier gekocht. Ik wilde uiteraard weten hoe de staat was dus die jongen heeft de auto bij de ADAC laten doorlichten en mij het rapport gefaxed. op basis daarvan besloten om te gaan kijken en indien ik tevreden zou zijn 'm gelijk mee te nemen. Dus een enkele reis Munchen geboekt (een beetje een gok dus!) voor mij een een vriend (die ook een Z3 had en nu een 5 serie rijdt). De auto was inderdaad in orde. Er zat een klein rateltje in de motor waarvan ik vermoedde dat het makkelijk te verhelpen was (alweer een gokje) Bovendien was hij helemaal goedgekeurd.
Dus eerst naar het lokale verzekeringskantoor alwaar een maand uitvoerverzekering werd gekocht. Toen naar het Strassen verkehrsambt en een Ausfuhrungs kenzeigen gehaald. Platen gemaakt en naar Munchen gereden alwaar we lekker gelunched hebben in het BMW Welt. (mooi museum trouwens!)
Meteen bij thuiskomst een uitgebreid onderzoek/onderhoud laten doen bij onze Z3forum-autodokter in Reeuwijk. Alle vloeistoffen vervangen (ook bakolie, cardanolie) riemen vervangen. Benzine filter vervangen. Draagarmen en rubbers geinspecteerd. Aan de computer etc. Het tikje bleek de, ben de naam ff kwijt... Het huisje waar een luchtklep zit vlak voor dat het het inlaatspruitstuk ingaat. (iemand?) Dat schijnt wel vaker iets los te gaan zitten en dan gat het klapperen. Niet enorm gevaarlijk maar voor 120 euro toch maar een nieuwe. Het moet bij mij n.l. gewoon perfect zijn.
Eindconclusie: inderdaad helemaal in orde. Zelfs geen zweet druppeltje olie. Er bleken zelfs nog extra opties in te zitten zoals een dimmende spiegel en een Siemens telefoon. (heb je niks aan, maar nu kan ik volgens mij makkelijker upgraden naar een bluetooth systeem)
De auto is inmiddels ingevoerd en de BPM viel gunstig uit deels omdat ik gewacht heb tot na de jaarwisseling (BPM verlaagd naar 40%) en deels omdat Bertus zo vriendelijk was mij te helpen met tijdelijke uitbouw van de duurste opties(navigatie en clinate control)
Bertus bedankt!
De auto is verder precies zoals ik 'm hebben wilde: simpel maar met de belangrijkste opties al aanwezig. Het is een facelift uit mei 2003. Ik moest en zou een 6 veersnellingsbak omdat ik dat zo lekker rustig vind op de snelweg. Dus het moest wel een 2003-er vanaf april worden.
-16:9 Navi met MK4.
-Geen leer, maar dat vond ik ook niet zo handig met die kinderstoeltjes op de achterbank. Vaak zie je bij een 2e hands auto met leer dat er haarscheurtjes of craquele (krakelee) onstaat. Stof blijft meestal gewoon netjes alleen wordt het soms wat vaal. Tegen die tijd verkoop ik 'm weer of laat ik het alsnog met leer bekleden (is even duur als een 2e hands leren interieur van goeie kwaliteit)
-climate control
-sportstoelen
-neerklapbare achterbank
-M onderstel
-verder de usual stuff, stoelverwarming, PDC, en de standaard dingetjes op de 330 zoals de chromen sierstrippen, het dubbele uitlaatje, MF stuur met cruise control etc.
Eigenlijk is de auto voor m'n vriendin want ik rij zelf lease (die ik tot op heden nog niet mocht kiezen
Dus alle prive en vakantie kilometers lekker met de Beemer.
Ik heb de auto na ongeveer 1.5 jaar zoeken in de buurt van Munchen gevonden. Precies aan het eind van de "oliecrisis" (die nu is overgegaan in een algehele crisis met als bijeffect dat de benzine ineens weer wel betaalbaar is geworden #-o )
De auto is (Oxford) groen en ik vermoed dat hij daarom betaalbaar was. Er bleef zo geld over om hem te laten spuiten in een de door mij zo geliefde kleur Schwarz II (of Jet Black) Een familielid heeft n.l. een professionele spuiterij en ik mocht het daar tegen kostprijs doen.
Mijn vriendin stond er ook op dat er een zwarte auto zou komen dus vandaar de keuze. Ik had mijn Z3 ook voor een gedeelte laten spuiten vanwege een kleine schade en toen gelijk de steenslag meegenomen. Wauw wat is dat mooi zo'n pas gespoten auto.
Maar toen ik voor de deur kwam rijden riep ze: "Nou ik vind deze kleur ook heel mooi, we laten hem lekker zo joh!"

En sinds die tijd roept werkelijk IEDEREEN dat ze het zo'n mooie sjieke kleur vinden. Zelfs mijn beste vrienden!.
Dus nu maar besloten om ermee te wachten tot iemand een keer z'n fiets tegen m'n deur laat vallen ofzo. Kan hij altijd nog naar de spuiter.

Ik heb de auto bij een particulier gekocht. Ik wilde uiteraard weten hoe de staat was dus die jongen heeft de auto bij de ADAC laten doorlichten en mij het rapport gefaxed. op basis daarvan besloten om te gaan kijken en indien ik tevreden zou zijn 'm gelijk mee te nemen. Dus een enkele reis Munchen geboekt (een beetje een gok dus!) voor mij een een vriend (die ook een Z3 had en nu een 5 serie rijdt). De auto was inderdaad in orde. Er zat een klein rateltje in de motor waarvan ik vermoedde dat het makkelijk te verhelpen was (alweer een gokje) Bovendien was hij helemaal goedgekeurd.
Dus eerst naar het lokale verzekeringskantoor alwaar een maand uitvoerverzekering werd gekocht. Toen naar het Strassen verkehrsambt en een Ausfuhrungs kenzeigen gehaald. Platen gemaakt en naar Munchen gereden alwaar we lekker gelunched hebben in het BMW Welt. (mooi museum trouwens!)
Meteen bij thuiskomst een uitgebreid onderzoek/onderhoud laten doen bij onze Z3forum-autodokter in Reeuwijk. Alle vloeistoffen vervangen (ook bakolie, cardanolie) riemen vervangen. Benzine filter vervangen. Draagarmen en rubbers geinspecteerd. Aan de computer etc. Het tikje bleek de, ben de naam ff kwijt... Het huisje waar een luchtklep zit vlak voor dat het het inlaatspruitstuk ingaat. (iemand?) Dat schijnt wel vaker iets los te gaan zitten en dan gat het klapperen. Niet enorm gevaarlijk maar voor 120 euro toch maar een nieuwe. Het moet bij mij n.l. gewoon perfect zijn.
Eindconclusie: inderdaad helemaal in orde. Zelfs geen zweet druppeltje olie. Er bleken zelfs nog extra opties in te zitten zoals een dimmende spiegel en een Siemens telefoon. (heb je niks aan, maar nu kan ik volgens mij makkelijker upgraden naar een bluetooth systeem)
De auto is inmiddels ingevoerd en de BPM viel gunstig uit deels omdat ik gewacht heb tot na de jaarwisseling (BPM verlaagd naar 40%) en deels omdat Bertus zo vriendelijk was mij te helpen met tijdelijke uitbouw van de duurste opties(navigatie en clinate control)

De auto is verder precies zoals ik 'm hebben wilde: simpel maar met de belangrijkste opties al aanwezig. Het is een facelift uit mei 2003. Ik moest en zou een 6 veersnellingsbak omdat ik dat zo lekker rustig vind op de snelweg. Dus het moest wel een 2003-er vanaf april worden.
-16:9 Navi met MK4.
-Geen leer, maar dat vond ik ook niet zo handig met die kinderstoeltjes op de achterbank. Vaak zie je bij een 2e hands auto met leer dat er haarscheurtjes of craquele (krakelee) onstaat. Stof blijft meestal gewoon netjes alleen wordt het soms wat vaal. Tegen die tijd verkoop ik 'm weer of laat ik het alsnog met leer bekleden (is even duur als een 2e hands leren interieur van goeie kwaliteit)
-climate control
-sportstoelen
-neerklapbare achterbank
-M onderstel
-verder de usual stuff, stoelverwarming, PDC, en de standaard dingetjes op de 330 zoals de chromen sierstrippen, het dubbele uitlaatje, MF stuur met cruise control etc.