informatie omtrent aanschaf E60 diesel
Geplaatst: 08 jul 2015, 13:36
Zoals aangegeven in mijn voorstel topic ben ik zoekende naar informatie om zo de overweging te maken een E60 aan te schaffen. Ondanks dat ik een echte touring man ben vind ik de sedan mooier. Momenteel rijd ik een Audi A6 avant uit 2003. Een mooie auto vol opties fabriek af en er is technisch helemaal niks mis mee. Echter het model oogt gedateerd (2004 nieuw model geïntroduceerd), hij is handgeschakeld en niet voorzien van een fabriek af roetfilter of een retrofit versie. En ik heb de auto al weer 4 jaar en ben wel weer eens toe aan wat anders.
Voorzichtig speurend over de verkoop sites met mijn eisen pakket in het achterhoofd kwam ik langs een aantal advertenties van de E60. De auto oogt recent omdat deze van 2003 tm 2010 geleverd is (wel met een facelift tussendoor), heeft veelal een automaat en is vaak rijk uitgerust.
Wat ik zoek in een notendop:
- diesel
- Automaat
- donkere (half) lederen bekleding (liefst half of koeling in de stoel)
- fabriek af navigatie
- sportief uiterlijk
- op papier een roetfilter
Nu komt de grote vraag welke motor zou ik nou voor moeten kiezen. 520d, 525d, 530 (oud of nieuw), of de 535d. gezien de gemiddelde prijzen zal het een 2003 - 2006 moeten worden, de andere zijn simpel weg buiten budget. Ik doe gemiddeld zo'n 18000 km per jaar waarvan de hoofdmoot 25km woon werk (enkele reis) is.
Met wat Google werk kom ik eigenlijk alleen maar op topic's uit waarbij versnelling en hoeveelheid cilinders tellen. Ik hoef geen snelheid monster te hebben, want ik sta in de file, rijd in de trajectcontrole of langs de mobiele flitsers. Ik zoek een motor waarbij ik vlot in het verkeer mee kan, een redelijk verbruik en welke vooral betrouwbaar is. Op vakantie gaan doe ik met het vliegtuig dus er hoeft ook geen sleurhut of kar achter te hangen.
Ik heb al een aantal topics gelezen over afgebroken swirlflaps, verstopte roetfilters, kapotte turbo's en lekkende carter pannen maar aangezien de gemiddelde E60 van 2003 - 2006 +250000 km achter de wielen heeft ga ik er wel een beetje vanuit dat deze problemen reeds zijn voorbij gekomen / verholpen.
Wat zijn jullie ervaringen met de hogere kilometer standen van deze auto's? als ik er eentje koop met 3 ton op de teller haal ik mijzelf dan een berg ellende op de hals of gaat die buiten regulier onderhoud gewoon zonder problemen nog een tonnetje mee? Ik ben een actieve hobby sleutelaar dus niet afhankelijk van een dealer of garage.
Nu heb ik helemaal geen kijk op de opties die er leverbaar waren op de E60 en waar ik op moet letten bij mijn zoektocht. Als ik het verhaal zo terug lees komt het een beetje warrig over maar ik weet het niet anders te verwoorden momenteel. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan de hand van informatie en ervaring die jullie hebben met deze auto's.
Voorzichtig speurend over de verkoop sites met mijn eisen pakket in het achterhoofd kwam ik langs een aantal advertenties van de E60. De auto oogt recent omdat deze van 2003 tm 2010 geleverd is (wel met een facelift tussendoor), heeft veelal een automaat en is vaak rijk uitgerust.
Wat ik zoek in een notendop:
- diesel
- Automaat
- donkere (half) lederen bekleding (liefst half of koeling in de stoel)
- fabriek af navigatie
- sportief uiterlijk
- op papier een roetfilter
Nu komt de grote vraag welke motor zou ik nou voor moeten kiezen. 520d, 525d, 530 (oud of nieuw), of de 535d. gezien de gemiddelde prijzen zal het een 2003 - 2006 moeten worden, de andere zijn simpel weg buiten budget. Ik doe gemiddeld zo'n 18000 km per jaar waarvan de hoofdmoot 25km woon werk (enkele reis) is.
Met wat Google werk kom ik eigenlijk alleen maar op topic's uit waarbij versnelling en hoeveelheid cilinders tellen. Ik hoef geen snelheid monster te hebben, want ik sta in de file, rijd in de trajectcontrole of langs de mobiele flitsers. Ik zoek een motor waarbij ik vlot in het verkeer mee kan, een redelijk verbruik en welke vooral betrouwbaar is. Op vakantie gaan doe ik met het vliegtuig dus er hoeft ook geen sleurhut of kar achter te hangen.
Ik heb al een aantal topics gelezen over afgebroken swirlflaps, verstopte roetfilters, kapotte turbo's en lekkende carter pannen maar aangezien de gemiddelde E60 van 2003 - 2006 +250000 km achter de wielen heeft ga ik er wel een beetje vanuit dat deze problemen reeds zijn voorbij gekomen / verholpen.
Wat zijn jullie ervaringen met de hogere kilometer standen van deze auto's? als ik er eentje koop met 3 ton op de teller haal ik mijzelf dan een berg ellende op de hals of gaat die buiten regulier onderhoud gewoon zonder problemen nog een tonnetje mee? Ik ben een actieve hobby sleutelaar dus niet afhankelijk van een dealer of garage.
Nu heb ik helemaal geen kijk op de opties die er leverbaar waren op de E60 en waar ik op moet letten bij mijn zoektocht. Als ik het verhaal zo terug lees komt het een beetje warrig over maar ik weet het niet anders te verwoorden momenteel. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan de hand van informatie en ervaring die jullie hebben met deze auto's.