Alex, BMW E60 LCI 530i Executive
Geplaatst: 13 jul 2015, 12:39
Hallo medeforumgebruikers,
Ik ben Alex 37 jaar oud en ben al een aantal jaar lid en dit wordt mijn eerste bericht.
Na vele jaren gedroomd te hebben van een BMW is de droom nu werkelijkheid geworden
Na lang zoeken en informeren was ik op zoek naar een E60 met een 6 cylnder en uiteindelijk gevonden een 530i LCI bij een bovag garage met 6 maanden garantie.
De auto was ingeruild door eerste eigenaar voor een Porche en had met de 530i 110.000km alleen zakelijk gereden, hij is van 11-2007 en altijd Dealer onderhouden wat ik heb gecontroleerd en optisch ziet hij er keurig netjes uit met bijna geen gebruikssporen.
Het is een executive met sportstoelen, zwart leer, sportstuur met schakelflipper, sportonderstel, titanium lijsten, bekerhouders, lichtpakket, bi-xenon met bochtenverlichting, cruise contol met remfunctie, 18inc velgen en misschien nog wat andere opties die ik vergeten ben.
Ik heb de auto nu 2 maanden en ben er dol gelukkig mee, hij rijd boven mijn verwachting goed op een paar dingetjes na.
-De auto is minder zuinig als ik had verwacht. Verwacht had ik gecombineerd 70% snelweg 30% binnenwegen 1 op 12 maar ik haal de 1 op 10 nog niet.
-De auto loopt bij een koude motor onregelmatig totdat ik een paar keer gas geef dan is het weg.
-Bij langzaam rijden en een straatje indraaien voel ik een licht knikje in het stuur naar links en naar rechts net alsof er iets los zit boven in het stuur wat zacht valt.
-Links voor ophanging kraakt bij een diepe drempel.
Ik ben met de problemen teruggegaan voor garantie en kreeg te horen dat hij het onregelmatig lopen heeft geconstateerd maar geen error codes heeft gevonden dus een injectorcleaner in de tank in de hoop dat het verdwijnt.
Bij het knikje in het stuur werd mij gezegd dat meerdere BMW's dat hebben en dat BMW zelf daar niks aan doet.
Bij de ophanging die kraakte zei de monteur dat er een stabilisatorrubber droog was en het heeft ingevet om het probleem te verhelpen.
Over de problemen ga ik een nieuw topic starten als ik geen antwoord kan vinden op de problemen. Ik heb zelf ondertussen de codes uitgelezen met BMW software en kwam wel degelijk recente error codes tegen over de NOx sensor en Lamba sensor.
In september ga ik met de BMW naar het Gardameer in Italië en daar kijk ik nu al naar uit.
Groeten Alex
Ik ben Alex 37 jaar oud en ben al een aantal jaar lid en dit wordt mijn eerste bericht.
Na vele jaren gedroomd te hebben van een BMW is de droom nu werkelijkheid geworden
Na lang zoeken en informeren was ik op zoek naar een E60 met een 6 cylnder en uiteindelijk gevonden een 530i LCI bij een bovag garage met 6 maanden garantie.
De auto was ingeruild door eerste eigenaar voor een Porche en had met de 530i 110.000km alleen zakelijk gereden, hij is van 11-2007 en altijd Dealer onderhouden wat ik heb gecontroleerd en optisch ziet hij er keurig netjes uit met bijna geen gebruikssporen.
Het is een executive met sportstoelen, zwart leer, sportstuur met schakelflipper, sportonderstel, titanium lijsten, bekerhouders, lichtpakket, bi-xenon met bochtenverlichting, cruise contol met remfunctie, 18inc velgen en misschien nog wat andere opties die ik vergeten ben.
Ik heb de auto nu 2 maanden en ben er dol gelukkig mee, hij rijd boven mijn verwachting goed op een paar dingetjes na.
-De auto is minder zuinig als ik had verwacht. Verwacht had ik gecombineerd 70% snelweg 30% binnenwegen 1 op 12 maar ik haal de 1 op 10 nog niet.
-De auto loopt bij een koude motor onregelmatig totdat ik een paar keer gas geef dan is het weg.
-Bij langzaam rijden en een straatje indraaien voel ik een licht knikje in het stuur naar links en naar rechts net alsof er iets los zit boven in het stuur wat zacht valt.
-Links voor ophanging kraakt bij een diepe drempel.
Ik ben met de problemen teruggegaan voor garantie en kreeg te horen dat hij het onregelmatig lopen heeft geconstateerd maar geen error codes heeft gevonden dus een injectorcleaner in de tank in de hoop dat het verdwijnt.
Bij het knikje in het stuur werd mij gezegd dat meerdere BMW's dat hebben en dat BMW zelf daar niks aan doet.
Bij de ophanging die kraakte zei de monteur dat er een stabilisatorrubber droog was en het heeft ingevet om het probleem te verhelpen.
Over de problemen ga ik een nieuw topic starten als ik geen antwoord kan vinden op de problemen. Ik heb zelf ondertussen de codes uitgelezen met BMW software en kwam wel degelijk recente error codes tegen over de NOx sensor en Lamba sensor.
In september ga ik met de BMW naar het Gardameer in Italië en daar kijk ik nu al naar uit.
Groeten Alex