Mijn kleppendeksel lekt doormiddel van een heel klein scheurtje olie op de uitlaat. Nu heb ik de keuze om een nieuwe of een sloop variant te monteren, maar aangezien een nieuwe ruim 240 kost heb ik gekozen voor sloop. Bij de sloop heb ik mijn kenteken als info gegeven en deze zou moeten passen werd er gezegd. Alleen blijkt nu dat ik een kleppendeksel van een M54 ipv een M52 motor heb. Dit schijnt van een E39 uit 2004 te zijn, terwijl mijn auto uit 1999 komt. Ze zien er op 't blote oog helemaal hetzelfde eruit, maar is dat zo en kan 't dus ook of zie ik iets over het hoofd?
Dit BMW artikelnummer zou ik moeten hebben: 11121432928
En deze heb ik gekregen: 11127512840
Wie heeft 't antwoord, zodat ik evt kan beginnen?
Kleppendeksel lekkage
Re: Kleppendeksel lekkage
Hallo beste Dave,
Ik kan het kleppendeksel onderdeel nummer 11 12 7 512 840 nergens terug vinden, bij D-Parts kan het enkel als nieuw kleppendeksel besteld worden.
Dus kan ik het niet zien, of dit wel past op de motor van uw BMW met de M52 motor.
Ik zou dus eerst maar eens goed vergelijken, voordat u dit kleppendeksel op uw BMW motor gaat monteren.
Het zou kunnen passen, maar anderzijds kan het wel eens niet passen!
Volgens mijn gegevens, past een kleppendeksel van de M54 wel op de M52, want de onderdeel nummers zijn gelijkwaardig. Die heb ik dus wel beide opgezocht.
Lekker, als men een kleppendeksel aan u leveren, met een afwijkend onderdeel nummer!
Heeft u het onderdeel nummer vermeld, bij het kopen?
Anders even bellen of mailen naar de verkoper, dat het niet het gewenste onderdeel is, en dat het onderdeel nummer afwijkt van het originele onderdeel.
Misschien kan u het retour sturen, en uw geld terug krijgen.
Als andere optie, zou u de gescheurde kleppendeksel kunnen laten lassen, en als dit niet gepaard gaat met een te hoge temperatuur, of als het geen composiet materiaal is, kan dat gewoon geschieden.
Beter is natuurlijk altijd een origineel onderdeel.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik kan het kleppendeksel onderdeel nummer 11 12 7 512 840 nergens terug vinden, bij D-Parts kan het enkel als nieuw kleppendeksel besteld worden.
Dus kan ik het niet zien, of dit wel past op de motor van uw BMW met de M52 motor.
Ik zou dus eerst maar eens goed vergelijken, voordat u dit kleppendeksel op uw BMW motor gaat monteren.
Het zou kunnen passen, maar anderzijds kan het wel eens niet passen!
Volgens mijn gegevens, past een kleppendeksel van de M54 wel op de M52, want de onderdeel nummers zijn gelijkwaardig. Die heb ik dus wel beide opgezocht.
Lekker, als men een kleppendeksel aan u leveren, met een afwijkend onderdeel nummer!
Heeft u het onderdeel nummer vermeld, bij het kopen?
Anders even bellen of mailen naar de verkoper, dat het niet het gewenste onderdeel is, en dat het onderdeel nummer afwijkt van het originele onderdeel.
Misschien kan u het retour sturen, en uw geld terug krijgen.
Als andere optie, zou u de gescheurde kleppendeksel kunnen laten lassen, en als dit niet gepaard gaat met een te hoge temperatuur, of als het geen composiet materiaal is, kan dat gewoon geschieden.
Beter is natuurlijk altijd een origineel onderdeel.
Succes.
![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
Met vriendelijke groet,
Ad
-
Hallo Ad, bedankt voor je reactie!
In eerste instantie kon ik 't ook niet vinden, maar als je in Google met afbeeldingen kijkt, zie je daar de kleppendeksel verschijnen. Met een beetje inzoomen zie je dan ook het artikelnummer in 't kleppendeksel.
Ik kan 't overigens gewoon terugbrengen. Dat is geen probleem, maar de M52 kleppendeksel hadden ze niet en deze gelijkende dus wel.
Groet,
Dave
In eerste instantie kon ik 't ook niet vinden, maar als je in Google met afbeeldingen kijkt, zie je daar de kleppendeksel verschijnen. Met een beetje inzoomen zie je dan ook het artikelnummer in 't kleppendeksel.
Ik kan 't overigens gewoon terugbrengen. Dat is geen probleem, maar de M52 kleppendeksel hadden ze niet en deze gelijkende dus wel.
Groet,
Dave
Goedemorgen beste Dave,
Dat is al erg mooi, dat wanneer het niet past, dat het onderdeel retour gegeven mag worden.
Ik zou beide kleppendeksels eens naast elkaar leggen, en het eens goed vergelijken.
Het enige minpuntje wat u dan hebt, dat de BMW even niet bruikbaar is.
De kleppendeksel lijkt wel op de originele kleppendeksel, dus misschien past het ook wel.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is al erg mooi, dat wanneer het niet past, dat het onderdeel retour gegeven mag worden.
Ik zou beide kleppendeksels eens naast elkaar leggen, en het eens goed vergelijken.
Het enige minpuntje wat u dan hebt, dat de BMW even niet bruikbaar is.
De kleppendeksel lijkt wel op de originele kleppendeksel, dus misschien past het ook wel.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
Inderdaad Ad.. het lijkt er 100% op.
A.s. vrijdag gaan we de brug op en zullen we 't zien. Ik laat 't uiteraard weten!
Bedankt!
A.s. vrijdag gaan we de brug op en zullen we 't zien. Ik laat 't uiteraard weten!
Bedankt!