veel storingen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
f10-535d

veel storingen

Bericht door f10-535d » 10 aug 2015, 20:29

Hallo,

Ik heb een schade f10 gekocht en de schade is nu hersteld alleen heb ik nu allemaal storingen

ik heb geen nieuwe modules gemonteerd alleen plaatwerk en koplampen vervangen

auto had lichte voor en rechter zij schade , wat ik vervangen heb is : rechter deuren (zover ik weet alles overgezet ) front met koplampen (chips over gezet van de koplampen) , buiten spiegels met camera's , rechter achterlicht, hemel airbag rechts , stoel airbag rechts .

alles zit zover ik zie aan gesloten en op zijn plaats , koplampen werken en buiten spiegels klappen ook elektrisch in , alleen geen een camera werkt ook niet de achteruit rij camera .

ik heb de volgende storingen als ik de motor start :

Abs remsysteem (beheerst voortrijden , probeer abrupt remmen te vermijden
Veiligheidsgordelsysteem (storing in functie airbags , gordelspanner en gordelkracktbegenzers
Waarschuwings systeem voor voetgangers (waarschuwing voor voetgangers gestoord motorkap niet openen
Veilingheidssysteem (storing veiligheids systeem bestuurder
Remsysteem dit komt volgens mij door de achterremblokken daar is de sensor vanaf (gematigd rijden remvoering moet worden vervangen )
transmissie storing
RPA uitgevallen
dodehoekbewaking uitgevallen

En de stuurbekrachtiging werkt niet helemaal naar behoren

ik heb de auto al sinds december en heeft lang stilgestaan ook met een lege accu , nu 1 week geleden is hij weer afgebouwd en heeft hij weer stroom

zekeringen heb ik nagekeken , kabels gecontroleerd , meerdere keren bij verschillende bedrijven laten uitlezen en geprobeerd de stuurbekrachtinging te laten inleren maar dit lukte niet

de + kabel vanaf de accu is eraf geschoten omdat de airbag was afgegaan (beveiliging ) deze heb ik nieuw besteld en krijg ik morgen binnen

ik hoop dat iemand weet wat het kan zijn

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door f10-535d op 10 aug 2015, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

avdakker

Re: veel storingen

Bericht door avdakker » 10 aug 2015, 20:49

Heb je nieuwe modules geplaatst van onderdelen? De wagen al eens uitgelezen en je storingen gereset?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

f10-535d

Bericht door f10-535d » 10 aug 2015, 21:01

nee er zijn geen nieuwe modules geplaatst (airbag module zou ook gereset kunnen worden) gordel spanner is ook nog goed , en de wagen is al meerdere keren uitgelezen en gereset maar de storingen blijven ook al wis je ze ( er is ook geen contact te maken met de camera module)

avdakker

Bericht door avdakker » 10 aug 2015, 21:19

Ik weet het niet.... als ik het zo zie denk ik toch dat het ook ernstiger kan zijn. Je wagen bevat erg veel gevoelige electronica welke altijd stuk kan.
Wat ik zelf zou doen is afspreken met een codeur en dan de problemen stuk voor stuk bekijken. Het gros zit hem in veiligheid componenten welke een klap hebben gehad. Dat enkel deze dan ook opkomen geeft aan dat we wellicht toch meer mis is met de elektronica als je zou doen vermoeden.
Vervang of plaats die achterrem sensor en plaats die nieuwe accu kabel en kijk dan wat er nog over blijft. Eerst elimineren wat er te elimineren valt binnen je problemen.
Probeer Ryan eens (Source), wellicht dat hij meer kan zien. Hij gaat wat verder als een bedrijf die normaal de boel enkel uitleest of een reset geeft.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Source

Bericht door Source » 12 aug 2015, 07:50

Upload de uitleesrapporten eens.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Degirmenci

Bericht door Degirmenci » 13 aug 2015, 15:22

Ik zit met dezelfde probleem.
Ik heb de zelfde foutmeldingen, mijn auto staat al 3dagen bij de garage, volgens hen ligt het aan de module van de achterdeuren.
Ze gaan deze vandaag veranderen en hopelijk komt het goed.
Is het bij jouw al inorde gekomen?

f10-535d

Bericht door f10-535d » 02 sep 2015, 12:10

Ik ben net terug van vakantie vandaar late reactie , bij mij is het een heel eind goed gekomen , na weer naar een andere garage te zijn gegaan die blijkbaar meer moeite heeft gedaan of de echte bmw software heeft?? ik heb de abs sensoren vervangen en gordel spanners links voor en nu zijn bijna alle storingen weg en stuurbekrachtiging werkt ook weer behalve de dodehoek beveiliging werkt niet + achteruitrij camera werkt niet + 3d view + rijstrookassistent (dus eigenlijk alle camera's doen het niet)

als je de auto uitleest hiervoor zegt hij geen contact te kunnen maken met de camera module???

f10-535d

Bericht door f10-535d » 02 sep 2015, 12:16

achter de achterbumper in het midden leek of er nog een module/kastje hoorde te zitten er liepen ook kabels naar toe , weet iemand wat daar hoort te zitten?

Source

Bericht door Source » 06 sep 2015, 21:46

Voor de dode hoek assistent heb je 2 radar sensoren in de achterbumper nodig. Die zitten niet in het midden.
3D view daar bedoel je denk ik de surround view optie mee? Zit de camera bij het handvat van de kofferbak er wel?
Heb je al geconroleerd of de module daadwerkelijk in de auto zit?

f10-535d

Bericht door f10-535d » 07 sep 2015, 19:43

links en rechts achter de achter bumper zit een kastje , maar in het midden hoort ook een kastje maar deze zit er bij mij niet op maar de inkeeping + kabels zitten er wel??? en ik heb onder mijn linkse + rechtse buitenspiegels camera's zitten + in de voorbumper links en recht + binnen spiegel en achter bij de kofferklep

en waar zou deze module moeten zitten?

------------------------
mijn rijstrook detectie werkt ook maar heel even daarna schakelt hij hem ook vanzelf uit en krijg ik hem niet meer aan , alleen als ik de auto weer opnieuw start daarna weer storing

Source

Bericht door Source » 09 sep 2015, 23:00

Die module zou zich linksachter in het bagageruim moeten bevinden.

Dat kastje in het midden van de achterbumper is voor de keyless go optie.
Daar klik je deze in:
Afbeelding

Die optie heb je wel?

f10-535d

Bericht door f10-535d » 12 sep 2015, 23:00

ja keyless go heb ik ook maar achter midden zit niks en mijn key less go werkt gewoon, zou het misschien voor de kofferklep zijn dat je met je voet de kofferbak kan openen ofzo (elektrische kofferklep heb ik ook)

Source

Bericht door Source » 13 sep 2015, 00:16

Keyless go blijft werken ook als er een ontvanger defect is.
Al deze mankementen komen naar boven als je de auto laat uitlezen. Ik raad je aan om dat te doen. (bijv. bij de dealer)

Source

Bericht door Source » 29 sep 2015, 21:29

Ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”