HELP Membraan carterontluchting blijft scheuren!
Geplaatst: 26 aug 2015, 22:06
Al een tijd heeft de auto last van slecht lopen na het starten. Het gaat om een E61 525i.
Het blijkt dat het membraan in de carterontluchting gescheurd is en daardoor komt er olie in de luchtinlaat met als gevolg dat deze olie de cilinders mee ingaat.
Dit is voornamelijk bij cilinder 5 en 6. Luchtinlaat eraf gehaald en er kwam behoorlijk wat olie uit het kanaal van cilinder 5.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3738
Eindelijk dachten we dat het opgelost was door de carterontluchting inclusief alle slangen die hier naartoe lopen te vervangen. Helaas, binnen korte tijd weer gescheurd. Wederom een nieuwe erin gezet en ook maar meteen een nieuwe oliefilter en luchtfilter erin, omdat de luchtfilter erg vol zat. De motor moet toch ergens lucht aanzuigen en we dachten dat het misschien wel deels door het volle luchtfilter zou komen.
Helaas, binnen 130km membraan wéér kapot!!
Nu weet ik dus echt niet meer waar het aan kan liggen. Volgens mij heeft de motor geen onderdruk (of in ieder geval niet te veel), want als je de oliedop op het blok eraf schroeft blaast de motor daar geen lucht of olie naar buiten.
Kan de EGR klep kapot zijn?
Als deze kapot is, wat gebeurt er dan? Blijft deze open of dicht staan? Waar zit deze precies?
Het luchtfilter zelf was ook erg warm en dat na maar een paar km rijden (nog geen 10km)! Wat doet nummer 19 (rubber boot with actuator)? Bij nummer 15, 17 en 18 staat niks bij, maar wat zijn dit?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_1029
Volgens mij kwam er bij het uitlezen dat nummer 2 en 3 (adjuster units) in onderstaand plaatje een keer een communicatiefout gaven. Maar wat doen deze delen?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3756
Wat doen nummers 1 (solenoid valve) en 6 (actuator) in onderstaand plaatje? Zouden deze er wat mee te maken hebben?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3736
Wie kan me helpen? Ik ben bang dat het enorme kosten gaan worden......
Het blijkt dat het membraan in de carterontluchting gescheurd is en daardoor komt er olie in de luchtinlaat met als gevolg dat deze olie de cilinders mee ingaat.
Dit is voornamelijk bij cilinder 5 en 6. Luchtinlaat eraf gehaald en er kwam behoorlijk wat olie uit het kanaal van cilinder 5.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3738
Eindelijk dachten we dat het opgelost was door de carterontluchting inclusief alle slangen die hier naartoe lopen te vervangen. Helaas, binnen korte tijd weer gescheurd. Wederom een nieuwe erin gezet en ook maar meteen een nieuwe oliefilter en luchtfilter erin, omdat de luchtfilter erg vol zat. De motor moet toch ergens lucht aanzuigen en we dachten dat het misschien wel deels door het volle luchtfilter zou komen.
Helaas, binnen 130km membraan wéér kapot!!
Nu weet ik dus echt niet meer waar het aan kan liggen. Volgens mij heeft de motor geen onderdruk (of in ieder geval niet te veel), want als je de oliedop op het blok eraf schroeft blaast de motor daar geen lucht of olie naar buiten.
Kan de EGR klep kapot zijn?
Als deze kapot is, wat gebeurt er dan? Blijft deze open of dicht staan? Waar zit deze precies?
Het luchtfilter zelf was ook erg warm en dat na maar een paar km rijden (nog geen 10km)! Wat doet nummer 19 (rubber boot with actuator)? Bij nummer 15, 17 en 18 staat niks bij, maar wat zijn dit?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_1029
Volgens mij kwam er bij het uitlezen dat nummer 2 en 3 (adjuster units) in onderstaand plaatje een keer een communicatiefout gaven. Maar wat doen deze delen?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3756
Wat doen nummers 1 (solenoid valve) en 6 (actuator) in onderstaand plaatje? Zouden deze er wat mee te maken hebben?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3736
Wie kan me helpen? Ik ben bang dat het enorme kosten gaan worden......