Pagina 1 van 1
BMW e46 320i naar 330i motor overlepelen
Geplaatst: 29 aug 2015, 18:56
door erwin71239
Hallo, ik heb een vraagje ik ben vroeg of laat van plan om een 330 in mijn 320 tehangen. Wat moet ik allemaal overzetten eigenlijk?
Ik dacht zelf aan:
Motor uiteraard
Versnellingsbak
Motorcomputer
Cockpitje????
Draadboom het zelfde???
De 320 en de 330 motoren lijken vanaf boven nogal op elkaar zou de draad boom het zelfde zijn?
Over de remmen weet ik het al die zijn dan toe aan een upgrade
Gr Erwin
Re: BMW e46 320i naar 330i motor overlepelen
Geplaatst: 30 aug 2015, 18:01
door lucasc
is toch meer werk dan je zou denken! bak cardan steekassen alles is anders bij een 330!
Re: BMW e46 320i naar 330i motor overlepelen
Geplaatst: 31 aug 2015, 11:59
door erwin71239
Okee dat maakt in principe niet uit als je een donor auto heb.
Re: BMW e46 320i naar 330i motor overlepelen
Geplaatst: 02 sep 2015, 20:34
door martijnberg
Ik heb zelf een 325I waarvan het chassis onbruikbaar is geworden.
Interesse in de motor wellicht?
Re: BMW e46 320i naar 330i motor overlepelen
Geplaatst: 02 sep 2015, 21:20
door matheeuwissen
Is het een 2.2 of 2.0?
Re: BMW e46 320i naar 330i motor overlepelen
Geplaatst: 04 sep 2015, 16:52
door erwin71239
Er zit nu een 2.0 in
Re: BMW e46 320i naar 330i motor overlepelen
Geplaatst: 04 sep 2015, 16:53
door erwin71239
martijnberg schreef:Ik heb zelf een 325I waarvan het chassis onbruikbaar is geworden.
Interesse in de motor wellicht?
Ik vind het vermogens winst eigenlijk teweinig. Maar wat vraag je er eventueel voor?
Re: BMW e46 320i naar 330i motor overlepelen
Geplaatst: 04 sep 2015, 20:29
door Jeremy
Ik kan je wel vertellen dat er tussen de 320 2.0 en 325 een wereld van verschil zit qua prestaties, over het hele toerengebied... En ook verschil tussen de motoren zelf, want de 320 2.0 is een M52TU en de 325/330 zijn M54's. Deze hebben een aantal aanpassingen waaronder een andere kop en ook een elektronisch gaspedaal, dus één op één overzetten zoals je zou denken gaat niet lukken. Was het nu een 320 2.2 was het een ander verhaal, maar met een 2.0 gaat het heel lastig (lees: duur) worden. Dan kun je beter een 330 "kant-en-klaar" kopen...