BeemerBob E39 525D touring stelt zich voor
Geplaatst: 31 aug 2015, 11:53
Hallo allemaal, ik ben Bob, woonachtig in de omgeving Baarn (Utrecht) en ben in het bezit van een onverwoestbare E39 525d touring uit 07-2002 met de schokkende km stand van ruim 434.000 km!!!
Plaatjes heb ik nog niet, dan maar een korte beschrijving: Toledo blauw metallic, 17" LM velgen, handbak, beige volleder, grote navi, afneembare trekhaak en een van de fijnste opties kreeg ik cadeau van de vrienden van Auto Molenaar in Heerhugowaard: de standkachel Die kon bij mij nl. gewoon SW-matig aangezet worden
Ik kocht hem met ongeveer 129.000 op de teller en dit is mijn eerste auto waarmee ik zelf meer dan 300.000 km heb gereden. En nog steeds 'trek ik hem met plezier aan' als ik op pad moet!
Mijn bimmer-verleden is inmiddels ook al aardig te noemen:
2x E28 524td ('De eerste diesel die zich BMW mag noemen' was de reclameslogan'), heerlijke Derrick-mobiel. Helaas reed ik de eerste heel snel stuk achterop een truck op de Autobahn. Die dikke zes-in-lijn voorin en het lage zwaartepunt hebben mij behoed voor enig letsel! Daarom snel een tweede gekocht en die heeft heeft het gelukkig langer met mij uitgehouden...
1x E30 325i champagne metallic, bruin stof interieur, verlaagd, spoilers voor en achter dus eigenlijk spuug- en spuuglelijk, maar wel een E30... Ik wilde niet eens proefrijden toen de verkoper zijn garage opende... Gelukkig startte mijn collega die mee was de motor en dat geluid uit die sportpijp deed me van gedachten veranderen! Tijdens proefrit oprit Autobahn genomen, zwaar in de zij- en achterkant van die sportstoelen gedrukt en acuut verliefd geworden!!! Hiermee heb ik naar verluidt nog eens Terheijden - Utrecht centrum in 20 min gereden, wat een lekker raketje was dat!!! Deze is helaas door mijn broer kapotgereden toen ik op vakantie was
1x E46 320D van de zaak. Zwart metallic,17" LM (225/50) open dak, sportstoelen, harman kardon sound, etc, etc heerlijk lekker vol mogen plempen van mijn baas destijds :-) Heb hem in NL (ik woonde toen in de Freistaat Bayern) laten chippen en had daardoor bijna net zoveel fun als in de 325i, alleen die heerlijke zes-in-lijn-brul ontbrak...
1x E30 325i cabrio bordeauxrood metallic en beige leer. Ik woonde inmiddels in Zuid-California, vlakbij het strand en dan kan zo'n fijn speeltje niet ontbreken. Verbazingwekkend hoevaak ik daarmee 180+ km/h heb gereden zonder achter de tralies te belanden... Scheelt dat de CHP zich niet mag verstoppen voor snelheidsmetingen
1x E39 525d touring, da's mijn huidige schatje/werkpaard.
Volledige automobiele historie is:
Fiat Ritmo 75 (dubbele Weber) -> Golf II 1.4 -> 524 td -> 524td -> 325i-> Ford Galaxy 2.3-16v -> 320d -> 1982 Cadillac Sedan de Ville (JAAA het Scarface-model!)+325i cabrio -> Golf III station 1.9 TDI GL (verkocht met 480.000) en nu de 525d touring.
Als ik dit allemaal zo lees dan ben ik een echte petrol-head :-), ook al stook ik diesel
Ik kan na ruim 7 jaren met mijn 525d zeer waarschijnlijk de verleiding van iets nieuwers toch niet meer weerstaan: er staat in Berlijn een E61 530xd touring individual VOL met lekkere opties op me te wachten... Ik ga er deze week heen en als het klopt (volledige historie in de boekjes, 110.000km, geen gebreken), dan gaat-ie mee naar huis :-)
Ergens zou het een mooie stunt zijn om 5 ton op de teller van een Bimmer te zetten (ik dacht vroeger dat dat alleen met 'taxis' met zo'n ster op de kap kon), maar de verlokkingen zijn te sterk.
Als het doorgaat met de 'nieuwe' dan volgt snel een update, inclusief de optielijst om van te smullen!
Iedereen alvast bedankt voor de vele posts, zeker ivm de mogelijke E61 aankoop heb ik HEEL VEEL goede tips gekregen.
/// BMW straight-six forever///
Plaatjes heb ik nog niet, dan maar een korte beschrijving: Toledo blauw metallic, 17" LM velgen, handbak, beige volleder, grote navi, afneembare trekhaak en een van de fijnste opties kreeg ik cadeau van de vrienden van Auto Molenaar in Heerhugowaard: de standkachel Die kon bij mij nl. gewoon SW-matig aangezet worden
Ik kocht hem met ongeveer 129.000 op de teller en dit is mijn eerste auto waarmee ik zelf meer dan 300.000 km heb gereden. En nog steeds 'trek ik hem met plezier aan' als ik op pad moet!
Mijn bimmer-verleden is inmiddels ook al aardig te noemen:
2x E28 524td ('De eerste diesel die zich BMW mag noemen' was de reclameslogan'), heerlijke Derrick-mobiel. Helaas reed ik de eerste heel snel stuk achterop een truck op de Autobahn. Die dikke zes-in-lijn voorin en het lage zwaartepunt hebben mij behoed voor enig letsel! Daarom snel een tweede gekocht en die heeft heeft het gelukkig langer met mij uitgehouden...
1x E30 325i champagne metallic, bruin stof interieur, verlaagd, spoilers voor en achter dus eigenlijk spuug- en spuuglelijk, maar wel een E30... Ik wilde niet eens proefrijden toen de verkoper zijn garage opende... Gelukkig startte mijn collega die mee was de motor en dat geluid uit die sportpijp deed me van gedachten veranderen! Tijdens proefrit oprit Autobahn genomen, zwaar in de zij- en achterkant van die sportstoelen gedrukt en acuut verliefd geworden!!! Hiermee heb ik naar verluidt nog eens Terheijden - Utrecht centrum in 20 min gereden, wat een lekker raketje was dat!!! Deze is helaas door mijn broer kapotgereden toen ik op vakantie was
1x E46 320D van de zaak. Zwart metallic,17" LM (225/50) open dak, sportstoelen, harman kardon sound, etc, etc heerlijk lekker vol mogen plempen van mijn baas destijds :-) Heb hem in NL (ik woonde toen in de Freistaat Bayern) laten chippen en had daardoor bijna net zoveel fun als in de 325i, alleen die heerlijke zes-in-lijn-brul ontbrak...
1x E30 325i cabrio bordeauxrood metallic en beige leer. Ik woonde inmiddels in Zuid-California, vlakbij het strand en dan kan zo'n fijn speeltje niet ontbreken. Verbazingwekkend hoevaak ik daarmee 180+ km/h heb gereden zonder achter de tralies te belanden... Scheelt dat de CHP zich niet mag verstoppen voor snelheidsmetingen
1x E39 525d touring, da's mijn huidige schatje/werkpaard.
Volledige automobiele historie is:
Fiat Ritmo 75 (dubbele Weber) -> Golf II 1.4 -> 524 td -> 524td -> 325i-> Ford Galaxy 2.3-16v -> 320d -> 1982 Cadillac Sedan de Ville (JAAA het Scarface-model!)+325i cabrio -> Golf III station 1.9 TDI GL (verkocht met 480.000) en nu de 525d touring.
Als ik dit allemaal zo lees dan ben ik een echte petrol-head :-), ook al stook ik diesel
Ik kan na ruim 7 jaren met mijn 525d zeer waarschijnlijk de verleiding van iets nieuwers toch niet meer weerstaan: er staat in Berlijn een E61 530xd touring individual VOL met lekkere opties op me te wachten... Ik ga er deze week heen en als het klopt (volledige historie in de boekjes, 110.000km, geen gebreken), dan gaat-ie mee naar huis :-)
Ergens zou het een mooie stunt zijn om 5 ton op de teller van een Bimmer te zetten (ik dacht vroeger dat dat alleen met 'taxis' met zo'n ster op de kap kon), maar de verlokkingen zijn te sterk.
Als het doorgaat met de 'nieuwe' dan volgt snel een update, inclusief de optielijst om van te smullen!
Iedereen alvast bedankt voor de vele posts, zeker ivm de mogelijke E61 aankoop heb ik HEEL VEEL goede tips gekregen.
/// BMW straight-six forever///