Koelvloeistof (lekken opgelost) - bruin/koperachtige drap
Koelvloeistof (lekken opgelost) - bruin/koperachtige drap
Koelvloeistof lekte, bleek er scheuren te zitten in reservoir en slangen, dus deze vervangen.
Helaas was het niet op gelost; steeds lek koelvloeistof.
Koelvin bleek stuk, dus die ook vervangen en werkt nu.
Maar probleem lek koelvloeistof blijft aanhouden.
Voorbeeld: 90 km mee gereden - 1 ltr koelvloeistof bij moeten vullen.
De reparatiekosten lopen aardig op zo.. en inmiddels is m'n auto al een paar keer teruggeweest naar de garage (geen BMW dealer).
Iemand tips? Kan het een lekke koppakking zijn?
Helaas was het niet op gelost; steeds lek koelvloeistof.
Koelvin bleek stuk, dus die ook vervangen en werkt nu.
Maar probleem lek koelvloeistof blijft aanhouden.
Voorbeeld: 90 km mee gereden - 1 ltr koelvloeistof bij moeten vullen.
De reparatiekosten lopen aardig op zo.. en inmiddels is m'n auto al een paar keer teruggeweest naar de garage (geen BMW dealer).
Iemand tips? Kan het een lekke koppakking zijn?
Laatst gewijzigd door Monique op 08 sep 2015, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Re: Koelvloeistof blijft lekken
Kan idd de koppakking zijn, heeft de garage dit nog niet getest?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Nee, dat willen ze volgende week doen. Benieuwd naar hoeveelheid werk / uren / kosten
- monkeywrench
Is veel makkelijkere Manier en goedkopere manier omdit zelf ze controleren.
Enige wat je nodig hebt is een compressor en een drukmeter op een slang.
draait je bougies eruit draai een slang van Bv. compressie meter in het boegiegat en sluit je lucht leiding aan.
dopje van je koelvloeistof tank eraf en dan luchtdruk op je cilinder zetten.
als er dan koelvloeistof uit het tankje loopt dan weet je gelijk dat je koppakking lek is en vervangen moet worden.
Mooie aan deze test is je kan precies zien welke cilinders er dan lek zijn. Bv cilinder 1 en 3 lek 2 en 4 goed.
Ik zelf ga vandaag nog zo een test kitje maken hier.
Enige wat je nodig hebt is een compressor en een drukmeter op een slang.
draait je bougies eruit draai een slang van Bv. compressie meter in het boegiegat en sluit je lucht leiding aan.
dopje van je koelvloeistof tank eraf en dan luchtdruk op je cilinder zetten.
als er dan koelvloeistof uit het tankje loopt dan weet je gelijk dat je koppakking lek is en vervangen moet worden.
Mooie aan deze test is je kan precies zien welke cilinders er dan lek zijn. Bv cilinder 1 en 3 lek 2 en 4 goed.
Ik zelf ga vandaag nog zo een test kitje maken hier.
heads turn when i drive by
Check de koelwateraansluiting op de achterzijde van het blok, dus tegen schutbord. Die plastic flensaansluiting is bij 100000dkm al verrot vaak. Kvl lekt dan op motor en versn bak en verdampt grotendeels waardoor de lekkage bijna niet opvalt.
Bovenstaand geld toch alleen voor 4 cylinders..... 323 is een 6 cylinder die als het goed is die aansluiting daar niet heeft zitten......
Laatst gewijzigd door Bart70 op 04 sep 2015, 06:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
You can't allways get what u want........
Oeps idd een 6 cilinder. Weet niet of die dat ook heeft
Koelvloeistof - bruin/koperachtige drap
Bedankt voor jullie reacties.
Nu bleek er een kleine scheur in radiator te zitten en is gerepareerd.
Geen lekkage meer v koelvloeistof..
Toch wilde ik t checken en zag nu bruin/koperachtige drap (helaas kan ik de foto niet uploaden) in de reservoir en binnenkant vd dop.
Wat is dat?? En kan dit vervelende gevolgen hebben als ik ermee blijf rijden?
Nu bleek er een kleine scheur in radiator te zitten en is gerepareerd.
Geen lekkage meer v koelvloeistof..
Toch wilde ik t checken en zag nu bruin/koperachtige drap (helaas kan ik de foto niet uploaden) in de reservoir en binnenkant vd dop.
Wat is dat?? En kan dit vervelende gevolgen hebben als ik ermee blijf rijden?
-
- Contacteer:
Re: Koelvloeistof (lekken opgelost) - bruin/koperachtige dra
Is dit altijd geweest? Want het kan zijn dat er water in het systeem heeft gezeten. Dan krijg je een soort van roestwater in je systeem.
Klopt dat er water in gezeten heeft; ik stond langs de snelweg en de ANWB heeft t daarmee gevuld zodat ik naar huis kon rijden (koelvloeistof tank was bijna leeg). Dit gemeld aan garagehouder met de melding dit eruit te laten lopen en vervangen door koelvloeistof.
Had hij niet gedaan maar wel deels aangevuld met koelvloeistof.
Was geen probleem zei hij :-((
Had hij niet gedaan maar wel deels aangevuld met koelvloeistof.
Was geen probleem zei hij :-((
-
- Contacteer:
Hoe is de radiateur gerepareerd? Is dit met een lapmiddel als bar's leak gedaan? Als dat zo is zou ik niet meer teruggaan naar deze garage. Het beste is je radiateur vervangen. De radiateur van de e46 gaat namelijk vaak doorhangen en bol staan aan de onderkant wat deze lekkage veroorzaakt.
Koelvloeistof lekt verder niet.. of bedoel je een lekkage v radiateur nr naar koelvloeistofreservoir? Sorry, ben niet technisch..
-
- Contacteer:
Je zegt dat er een scheur in je radiator zat, hoe is deze gerepareerd, dat is mijn vraag.
Ze hebben een middel in gedaan om eea te dichten.
Ik zie een paar kleine druppels onder m'n auto (airco heeft niet aan gestaan) en dat is ook niet onder de tank vd koelvloeistof maar eerder in t midden.
Ze stellen voor om koelvloeistof tank erc te flushen met een speciaal middel en nieuwe koelvloeistof in te doen.
Mijn vraagt blijft; komt dat koperachtige spul, wat nu in m'n koelvloeistof tank zit, uit de radiator?
Ik zie een paar kleine druppels onder m'n auto (airco heeft niet aan gestaan) en dat is ook niet onder de tank vd koelvloeistof maar eerder in t midden.
Ze stellen voor om koelvloeistof tank erc te flushen met een speciaal middel en nieuwe koelvloeistof in te doen.
Mijn vraagt blijft; komt dat koperachtige spul, wat nu in m'n koelvloeistof tank zit, uit de radiator?
-
- Contacteer:
Wat een beunhazen, ga aub naar een andere garage. Lekkages in je radiateur repareer je niet met een middeltje. Het enige dat daarbij helpt is het plaatsen van een nieuwe radiateur. Laat bij het plaatsen je complete systeem reinigen dat alle rommel eruit is. Dat spul wat de "monteur" erbij heeft gegooid kan ervoor zorgen dat koelkanalen verstopt gaan zitten, dan ben je verder van huis. Waarschijnlijk ben je daarna ook verlost van die rare kleur kvs.